Author Topic: Kolam Ruskijang, Kemensah  (Read 12397 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ijat

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 443
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #60 on: September 17, 2010, 03:36:05 PM »
ape lagik tuan PB.. meh la kite repeat.. kite kongsi ilmu skali.. no saya tuan ade kan?? hehe
joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~

Offline Pengail Baru

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2777
  • Gender: Male
  • 013.244.8847 (KL)
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #61 on: September 17, 2010, 03:45:49 PM »
ayoyo besar rohu...tahniah PB

rezeki dari Allah Tuan Jimmy.. PB hanya berusaha jer..  ;D ;D


tahniah tn PB...wah makin mengganas skrg ni... ;D  ;D

Tuan Rizal JJ lagi ganazzz dari PB..  ;) ;)
DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..

Offline gilatawar

  • Pelata
  • *
  • Posts: 116
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #62 on: September 22, 2010, 12:08:59 AM »
tumpang tanya.umpan ape yg pkai untuk rohu di ruskijang ni?
nak tau time bila yg dia selalu mkn?
saya ddk dkt t.mlati je.

Offline ijat

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 443
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #63 on: September 22, 2010, 11:22:45 AM »
biase saya g pagi dia rancak skit. pkai mcm umpan ajib, tapi bancuh lembut skit bg leh letak kat mata kail. kolam ni takleh pkai mata bom. tuan PB plak pkai umpan ape?? hehe
joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~

Offline Pengail Baru

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2777
  • Gender: Male
  • 013.244.8847 (KL)
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #64 on: September 22, 2010, 02:10:38 PM »
pakai juga umpan ajib tu cumanya kat mata guna dedak kasar yang direndam sekejap dalam air utk kasi lembut.. pas tu pernah juga guna umpan yang dah ready made 5 in 1 yang ada jual kat kedai tu.. meriah juga hasil.. waktu pagi mmg rancak.. tengahari kurang.. lewat petang rancak semula.. malam den poi manjang kumpau jer tapi org kiri kanan naik jer ikan.. muskil.. muskil..  ;D ;D
DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..

Offline ijat

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 443
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #65 on: September 23, 2010, 12:57:17 AM »
pakai juga umpan ajib tu cumanya kat mata guna dedak kasar yang direndam sekejap dalam air utk kasi lembut.. pas tu pernah juga guna umpan yang dah ready made 5 in 1 yang ada jual kat kedai tu.. meriah juga hasil.. waktu pagi mmg rancak.. tengahari kurang.. lewat petang rancak semula.. malam den poi manjang kumpau jer tapi org kiri kanan naik jer ikan.. muskil.. muskil..  ;D ;D

mcm mna rupe umpan 5 in 1 ni bang?? bleh kasi gambar skit?? hehe. mlm kene tukar target, main patin.. rohu rabun mlm agaknye.. hahaha
joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~

Offline gt-onizuka

  • Marlin
  • *
  • Posts: 980
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #66 on: October 05, 2010, 09:19:40 AM »
malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! :o
"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! :P

Offline ijat

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 443
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #67 on: October 05, 2010, 02:13:42 PM »
malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! :o

knape tuan??????? hahahaha. ni wat seram ni
joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~

Offline gt-onizuka

  • Marlin
  • *
  • Posts: 980
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #68 on: October 06, 2010, 12:41:18 AM »
malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! :o

knape tuan??????? hahahaha. ni wat seram ni
hehehhe..xder apa2 laaaa..cuma aku nih mcm bley rasa kalo ada "sesuatu"...mmg aku balik dr mancing kat sana malam..sensorg...lain mcm jerk meremang aku...org tua2 kata kalo meremang semacam jerk ada la benda tu dekat2...mungkin perasaan aku jerk kot...hehehehee...kalo x salah aku aku ada terbaca kat kisah seram dlm p.net ni pasal jalan kemensah tu...ko baca la jat.. ;D :-X
"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! :P

Offline ijat

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 443
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #69 on: October 06, 2010, 08:06:31 AM »
malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! :o

knape tuan??????? hahahaha. ni wat seram ni
hehehhe..xder apa2 laaaa..cuma aku nih mcm bley rasa kalo ada "sesuatu"...mmg aku balik dr mancing kat sana malam..sensorg...lain mcm jerk meremang aku...org tua2 kata kalo meremang semacam jerk ada la benda tu dekat2...mungkin perasaan aku jerk kot...hehehehee...kalo x salah aku aku ada terbaca kat kisah seram dlm p.net ni pasal jalan kemensah tu...ko baca la jat.. ;D :-X

adoi ai!!!! potong btul la.. hahahah. kalo tak tau takpe.. ni dah tau yang payah ni.. haha. biase masa balik tu tak penah plak pikir. layan corner je biase. haha
joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~

Offline gt-onizuka

  • Marlin
  • *
  • Posts: 980
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #70 on: October 06, 2010, 08:12:33 AM »
malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! :o

knape tuan??????? hahahaha. ni wat seram ni
hehehhe..xder apa2 laaaa..cuma aku nih mcm bley rasa kalo ada "sesuatu"...mmg aku balik dr mancing kat sana malam..sensorg...lain mcm jerk meremang aku...org tua2 kata kalo meremang semacam jerk ada la benda tu dekat2...mungkin perasaan aku jerk kot...hehehehee...kalo x salah aku aku ada terbaca kat kisah seram dlm p.net ni pasal jalan kemensah tu...ko baca la jat.. ;D :-X

adoi ai!!!! potong btul la.. hahahah. kalo tak tau takpe.. ni dah tau yang payah ni.. haha. biase masa balik tu tak penah plak pikir. layan corner je biase. haha
hahahahahhaaa....corner ke menda..jalan teruk dalam tuuuu...sori la  ;Dbgtau citer ni...
caboottttttttttttttttttttttt....
"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! :P

Offline ijat

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 443
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #71 on: October 06, 2010, 06:30:43 PM »
malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! :o

knape tuan??????? hahahaha. ni wat seram ni
hehehhe..xder apa2 laaaa..cuma aku nih mcm bley rasa kalo ada "sesuatu"...mmg aku balik dr mancing kat sana malam..sensorg...lain mcm jerk meremang aku...org tua2 kata kalo meremang semacam jerk ada la benda tu dekat2...mungkin perasaan aku jerk kot...hehehehee...kalo x salah aku aku ada terbaca kat kisah seram dlm p.net ni pasal jalan kemensah tu...ko baca la jat.. ;D :-X

adoi ai!!!! potong btul la.. hahahah. kalo tak tau takpe.. ni dah tau yang payah ni.. haha. biase masa balik tu tak penah plak pikir. layan corner je biase. haha
hahahahahhaaa....corner ke menda..jalan teruk dalam tuuuu...sori la  ;Dbgtau citer ni...
caboottttttttttttttttttttttt....

xpe... lain kali saya dtg bwk bomoh skali.. bawak bomoh yg pandai halau hantu ngan pandai pujuk ikan mkn umpan skali.. baru la berbaloi.. hahaha
joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~

Offline asam pedas

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2058
  • Gender: Male
  • 017-2486293..sms/call for casting..hehe
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #72 on: October 06, 2010, 10:59:54 PM »
klu nak bwk bomoh,bwk bomoh yg kat dalam "Jangan Pandang Belakang" kuat bomoh tu... senang je die buang antu...hahaha

Offline gt-onizuka

  • Marlin
  • *
  • Posts: 980
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #73 on: October 07, 2010, 12:39:38 AM »
klu nak bwk bomoh,bwk bomoh yg kat dalam "Jangan Pandang Belakang" kuat bomoh tu... senang je die buang antu...hahaha
dari bawak bomoh tu baik bawak julia ziegler..leh gak ringan2..(aku plak yg jd hantu nih..adehhhh..) ;D
"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! :P

Offline batu satu

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2406
  • Gender: Male
  • Mencari Lagi pelbagai "Lesen Ikan Lio"
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #74 on: October 07, 2010, 01:01:43 PM »
 :-\
kecik mancen, dh besar pon mancen :)   
BorN to Be an Angler :)      
Malim Nawar, Perak mali :)
Fishing Engineer :)


Offline asam pedas

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2058
  • Gender: Male
  • 017-2486293..sms/call for casting..hehe
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #75 on: October 07, 2010, 05:59:58 PM »
dah ajak da julia ziegler tuh...dia xmau...dia takut kena rasuk lg...ahahah :-* :'( :-\ :-X ::) ??? 8) :o

Offline gt-onizuka

  • Marlin
  • *
  • Posts: 980
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #76 on: October 14, 2010, 12:44:23 AM »
dah ajak da julia ziegler tuh...dia xmau...dia takut kena rasuk lg...ahahah :-* :'( :-\ :-X ::) ??? 8) :o
susah2 sgt tuan bawak jek nenek si darma tu....x der banyak kisah..ngan hantu pun bley sembang....hahahahahhaa... :o ;D
cha ali ba wau taaaaaaaaaaa..!!!! ;D
"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! :P

Offline sempronic

  • Pelata
  • *
  • Posts: 145
  • Gender: Male
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #77 on: May 28, 2012, 10:52:45 PM »
kolam ni ada info terkini ke? kawan dulu2 time start mancing kolam ke sini ler dgn kolam terjon atas sana. memula je hantu kolam kasi ikan, lame2 dia kasi kita jadi bangau, trus kawan pangkah!!!

Offline harimau berantai

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 498
  • Gender: Male
  • anugerah tuhan..bersama kita menjaganya....
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #78 on: June 08, 2012, 01:12:17 PM »
bawak tok moh dalam katun sisipan joran k gak...mau jadi bahan

Offline amkelapa

  • Bilis
  • *
  • Posts: 18
  • Gender: Male
  • memancing bukan sekadar hobi,ianya persahabatan
    • autodownlined9
    • Email
Re: Kolam Ruskijang, Kemensah
« Reply #79 on: November 16, 2012, 06:23:03 AM »
kolam ni ada info terkini ke? kawan dulu2 time start mancing kolam ke sini ler dgn kolam terjon atas sana. memula je hantu kolam kasi ikan, lame2 dia kasi kita jadi bangau, trus kawan pangkah!!!
kawan pun dah lama x mancin kat sini...tetapi mengikut perkabaran dari kengkawan J.P...mancing biasa masih aktif...cuma J.P je dah tiada pada setiap sabtu malam ahad...ikan pantin dan tongsan dengar kabo dah kebulur...kekurangan umpanuntuk dimakan...so kalo nak mancing aka praktik skill boleh le mencuba memandangkan ikan2 saiz gadang2 dah kebulur.
tidak kira siang atau malam. Ribut atau tenang. Panas berhujan. Yang penting pacakkk.