Pancing.Net
October 01, 2014, 06:12:13 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: « 1 2 3   Go Down
  Print  
Author Topic: Kolam Ruskijang, Kemensah  (Read 8923 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
ijat
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 443


izfi_1987
Email
« Reply #60 on: September 17, 2010, 03:36:05 PM »

ape lagik tuan PB.. meh la kite repeat.. kite kongsi ilmu skali.. no saya tuan ade kan?? hehe
Logged

joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~
Pancing.Net
« Reply #60 on: September 17, 2010, 03:36:05 PM »

 Logged
Pengail Baru
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2771


013.244.8847 (KL)


Email
« Reply #61 on: September 17, 2010, 03:45:49 PM »

ayoyo besar rohu...tahniah PB

rezeki dari Allah Tuan Jimmy.. PB hanya berusaha jer..  Grin Grin


tahniah tn PB...wah makin mengganas skrg ni... Grin  Grin

Tuan Rizal JJ lagi ganazzz dari PB..  Wink Wink
Logged

DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..
gilatawar
Pelata
*
Offline Offline

Posts: 116


« Reply #62 on: September 22, 2010, 12:08:59 AM »

tumpang tanya.umpan ape yg pkai untuk rohu di ruskijang ni?
nak tau time bila yg dia selalu mkn?
saya ddk dkt t.mlati je.
Logged
ijat
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 443


izfi_1987
Email
« Reply #63 on: September 22, 2010, 11:22:45 AM »

biase saya g pagi dia rancak skit. pkai mcm umpan ajib, tapi bancuh lembut skit bg leh letak kat mata kail. kolam ni takleh pkai mata bom. tuan PB plak pkai umpan ape?? hehe
Logged

joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~
Pengail Baru
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2771


013.244.8847 (KL)


Email
« Reply #64 on: September 22, 2010, 02:10:38 PM »

pakai juga umpan ajib tu cumanya kat mata guna dedak kasar yang direndam sekejap dalam air utk kasi lembut.. pas tu pernah juga guna umpan yang dah ready made 5 in 1 yang ada jual kat kedai tu.. meriah juga hasil.. waktu pagi mmg rancak.. tengahari kurang.. lewat petang rancak semula.. malam den poi manjang kumpau jer tapi org kiri kanan naik jer ikan.. muskil.. muskil..  Grin Grin
Logged

DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..
ijat
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 443


izfi_1987
Email
« Reply #65 on: September 23, 2010, 12:57:17 AM »

pakai juga umpan ajib tu cumanya kat mata guna dedak kasar yang direndam sekejap dalam air utk kasi lembut.. pas tu pernah juga guna umpan yang dah ready made 5 in 1 yang ada jual kat kedai tu.. meriah juga hasil.. waktu pagi mmg rancak.. tengahari kurang.. lewat petang rancak semula.. malam den poi manjang kumpau jer tapi org kiri kanan naik jer ikan.. muskil.. muskil..  Grin Grin

mcm mna rupe umpan 5 in 1 ni bang?? bleh kasi gambar skit?? hehe. mlm kene tukar target, main patin.. rohu rabun mlm agaknye.. hahaha
Logged

joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~
gt-onizuka
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 980


foxracingscoot
Email
« Reply #66 on: October 05, 2010, 09:19:40 AM »

malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! Shocked
Logged

"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! Tongue
ijat
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 443


izfi_1987
Email
« Reply #67 on: October 05, 2010, 02:13:42 PM »

malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! Shocked

knape tuan?HuhHuh hahahaha. ni wat seram ni
Logged

joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~
gt-onizuka
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 980


foxracingscoot
Email
« Reply #68 on: October 06, 2010, 12:41:18 AM »

malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! Shocked

knape tuan?HuhHuh hahahaha. ni wat seram ni
hehehhe..xder apa2 laaaa..cuma aku nih mcm bley rasa kalo ada "sesuatu"...mmg aku balik dr mancing kat sana malam..sensorg...lain mcm jerk meremang aku...org tua2 kata kalo meremang semacam jerk ada la benda tu dekat2...mungkin perasaan aku jerk kot...hehehehee...kalo x salah aku aku ada terbaca kat kisah seram dlm p.net ni pasal jalan kemensah tu...ko baca la jat.. Grin Lips sealed
Logged

"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! Tongue
ijat
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 443


izfi_1987
Email
« Reply #69 on: October 06, 2010, 08:06:31 AM »

malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! Shocked

knape tuan?HuhHuh hahahaha. ni wat seram ni
hehehhe..xder apa2 laaaa..cuma aku nih mcm bley rasa kalo ada "sesuatu"...mmg aku balik dr mancing kat sana malam..sensorg...lain mcm jerk meremang aku...org tua2 kata kalo meremang semacam jerk ada la benda tu dekat2...mungkin perasaan aku jerk kot...hehehehee...kalo x salah aku aku ada terbaca kat kisah seram dlm p.net ni pasal jalan kemensah tu...ko baca la jat.. Grin Lips sealed

adoi ai!!!! potong btul la.. hahahah. kalo tak tau takpe.. ni dah tau yang payah ni.. haha. biase masa balik tu tak penah plak pikir. layan corner je biase. haha
Logged

joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~
gt-onizuka
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 980


foxracingscoot
Email
« Reply #70 on: October 06, 2010, 08:12:33 AM »

malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! Shocked

knape tuan?HuhHuh hahahaha. ni wat seram ni
hehehhe..xder apa2 laaaa..cuma aku nih mcm bley rasa kalo ada "sesuatu"...mmg aku balik dr mancing kat sana malam..sensorg...lain mcm jerk meremang aku...org tua2 kata kalo meremang semacam jerk ada la benda tu dekat2...mungkin perasaan aku jerk kot...hehehehee...kalo x salah aku aku ada terbaca kat kisah seram dlm p.net ni pasal jalan kemensah tu...ko baca la jat.. Grin Lips sealed

adoi ai!!!! potong btul la.. hahahah. kalo tak tau takpe.. ni dah tau yang payah ni.. haha. biase masa balik tu tak penah plak pikir. layan corner je biase. haha
hahahahahhaaa....corner ke menda..jalan teruk dalam tuuuu...sori la  ;Dbgtau citer ni...
caboottttttttttttttttttttttt....
Logged

"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! Tongue
ijat
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 443


izfi_1987
Email
« Reply #71 on: October 06, 2010, 06:30:43 PM »

malam mancing patin kat ruskijang???hehehhee...fuuhh kiri..fuuhh kanannnn...pandang depan..jgn pandang belakanggg..seraaammmmmmmmmmmm..!! Shocked

knape tuan?HuhHuh hahahaha. ni wat seram ni
hehehhe..xder apa2 laaaa..cuma aku nih mcm bley rasa kalo ada "sesuatu"...mmg aku balik dr mancing kat sana malam..sensorg...lain mcm jerk meremang aku...org tua2 kata kalo meremang semacam jerk ada la benda tu dekat2...mungkin perasaan aku jerk kot...hehehehee...kalo x salah aku aku ada terbaca kat kisah seram dlm p.net ni pasal jalan kemensah tu...ko baca la jat.. Grin Lips sealed

adoi ai!!!! potong btul la.. hahahah. kalo tak tau takpe.. ni dah tau yang payah ni.. haha. biase masa balik tu tak penah plak pikir. layan corner je biase. haha
hahahahahhaaa....corner ke menda..jalan teruk dalam tuuuu...sori la  ;Dbgtau citer ni...
caboottttttttttttttttttttttt....

xpe... lain kali saya dtg bwk bomoh skali.. bawak bomoh yg pandai halau hantu ngan pandai pujuk ikan mkn umpan skali.. baru la berbaloi.. hahaha
Logged

joran itu lurus.. joran itu lurus.. joran itu lurus.. tapi kalo dia dah bengkok.. xde geng nak mancing?? ajak la daku ~0133130410~
asam pedas
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2058


017-2486293..sms/call for casting..hehe


« Reply #72 on: October 06, 2010, 10:59:54 PM »

klu nak bwk bomoh,bwk bomoh yg kat dalam "Jangan Pandang Belakang" kuat bomoh tu... senang je die buang antu...hahaha
Logged
gt-onizuka
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 980


foxracingscoot
Email
« Reply #73 on: October 07, 2010, 12:39:38 AM »

klu nak bwk bomoh,bwk bomoh yg kat dalam "Jangan Pandang Belakang" kuat bomoh tu... senang je die buang antu...hahaha
dari bawak bomoh tu baik bawak julia ziegler..leh gak ringan2..(aku plak yg jd hantu nih..adehhhh..) Grin
Logged

"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! Tongue
batu satu
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2405


Mencari Lagi pelbagai "Lesen Ikan Lio"

BorN+to+Fishing Fishing+Engineer+:)
« Reply #74 on: October 07, 2010, 01:01:43 PM »

 Undecided
Logged

kecik mancen, dh besar pon mancen Smiley   
BorN to Be an Angler Smiley      
Malim Nawar, Perak mali Smiley
Fishing Engineer Smiley

asam pedas
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2058


017-2486293..sms/call for casting..hehe


« Reply #75 on: October 07, 2010, 05:59:58 PM »

dah ajak da julia ziegler tuh...dia xmau...dia takut kena rasuk lg...ahahah Kiss Cry Undecided Lips sealed Roll Eyes Huh Cool Shocked
Logged
gt-onizuka
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 980


foxracingscoot
Email
« Reply #76 on: October 14, 2010, 12:44:23 AM »

dah ajak da julia ziegler tuh...dia xmau...dia takut kena rasuk lg...ahahah Kiss Cry Undecided Lips sealed Roll Eyes Huh Cool Shocked
susah2 sgt tuan bawak jek nenek si darma tu....x der banyak kisah..ngan hantu pun bley sembang....hahahahahhaa... Shocked Grin
cha ali ba wau taaaaaaaaaaa..!!!! Grin
Logged

"mEmAnCiNg LeBiH sTiM kEtAgIhAnNyA dR PiL eStAcY..!!!!! Tongue
sempronic
Pelata
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 145


sempronic@yahoo.com
« Reply #77 on: May 28, 2012, 10:52:45 PM »

kolam ni ada info terkini ke? kawan dulu2 time start mancing kolam ke sini ler dgn kolam terjon atas sana. memula je hantu kolam kasi ikan, lame2 dia kasi kita jadi bangau, trus kawan pangkah!!!
Logged

harimau berantai
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 498


anugerah tuhan..bersama kita menjaganya....

123456789 pyan pyan
« Reply #78 on: June 08, 2012, 01:12:17 PM »

bawak tok moh dalam katun sisipan joran k gak...mau jadi bahan
Logged
amkelapa
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 15


patin boleh.tongsan boleh.keli boleh.likoh emas boleh.pacu boleh.


Email
« Reply #79 on: November 16, 2012, 06:23:03 AM »

kolam ni ada info terkini ke? kawan dulu2 time start mancing kolam ke sini ler dgn kolam terjon atas sana. memula je hantu kolam kasi ikan, lame2 dia kasi kita jadi bangau, trus kawan pangkah!!!
kawan pun dah lama x mancin kat sini...tetapi mengikut perkabaran dari kengkawan J.P...mancing biasa masih aktif...cuma J.P je dah tiada pada setiap sabtu malam ahad...ikan pantin dan tongsan dengar kabo dah kebulur...kekurangan umpanuntuk dimakan...so kalo nak mancing aka praktik skill boleh le mencuba memandangkan ikan2 saiz gadang2 dah kebulur.
Logged

mancing hobi den. strike jackport impian den. ribut petir den tak kiro janji mancing.
Pages: « 1 2 3   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal