Pancing.Net
September 03, 2014, 12:42:41 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1   Go Down
  Print  
Author Topic: PELUANG KERJA BERSAMA MALAYSIA AIRPORT BERHAD { MAB }  (Read 10260 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
cdgtxx
♪♫~ROCKAPAK~♫♪
Global Moderator
Arowana
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 13709


KAJANG ANGLER 1978


WWW Email
« on: May 05, 2010, 07:19:11 PM »

Tuan SANTAP minta tlg sy hebahkan.... Smiley

TEMUDUGA TERBUKA - PEMBANTU KESELAMATAN PENERBANGAN (8 MEI 2010)


Malaysia Airports Holdings Berhad mempelawa rakyat Malaysia yang berminat dan
mempunyai kelayakan yang sesuai untuk mengisi kekosongan jawatan seperti di
bawah di Lapangan-Lapangan Terbang seluruh Malaysia, khususnya di KLIA.



PEGAWAI KESELAMATAN PENERBANGAN

(PERMOHONAN BERTULIS SAHAJA)
Syarat-syarat kelayakan yang diperlukan adalah seperti berikut :-
• Warganegara Malaysia
• Diploma Pengurusan, Pentadbiran Perniagaan, Sains Komputer,
Pengurusan, Penerbangan, Pengurusan Sumber Manusia atau
yang setaraf dengannya
• Kebolehan menggunakan komputer
• Berumur tidak melebihi 27 tahun
Syarat-syarat Fizikal yang diperlukan dan akan diukur / diuji
sebelum temuduga :-
• Sihat tubuh badan
• Tinggi sekurang-kurangnya 1.65m bagi lelaki dan 1.60m bagi
wanita tanpa kasut / sepatu
• Berat badan sekurang-kurangnya 50 kg bagi lelaki dan 48kg
bagi wanita
• Ukuran dada biasa sekurang-kurangnya 79sm, dan semasa
menarik nafas sekurang-kurangnya 84sm (lelaki sahaja)
• Penglihatan bagi mata kanan dan kiri yang diuji secara
berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan
cermin mata, dan
• Pengecaman warna dan pendengaran yang sempurna
Latihan :-
• Semua calon yang berjaya di dalam temuduga ini dikehendaki
mengikuti dan lulus Latihan Asas Pegawai Keselamatan
Penerbangan selama lima (5) bulan sebelum layak dilantik
• Di sepanjang latihan tersebut, Elaun Latihan sebanyak RM800.00
sebulan akan diberikan,tempat tinggal dan makan minum
disediakan
• Mereka yang menamatkan latihan dengan jayanya akan
dilantik sebagai Pegawai Keselamatan Penerbangan mulai dari
tarikh yang akan ditetapkan
Faedah-faedah yang akan dinikmati sebagai Pegawai
Keselamatan Penerbangan antara lain termasuk :-
• Gaji permulaan RM1,700 sebulan serta peluang kenaikan
pangkat, sekiranya sesuai
• Kemudahan Rawatan Perubatan, Pinjaman Perumahan dan
Pinjaman Kenderaan
• Elaun Syif sekiranya bekerja syif
• Pakaian Seragam
• Insuran Berkelompok
• Lain-lain faedah yang menarik


PEMBANTU KESELAMATAN PENERBANGAN
 
TEMUDUGA TERBUKA
Tarikh : 8 Mei 2010
Masa : 8.00 pagi – 12.00 tengahari
Tempat : MALAYSIA AIRPORTS HOLDINGS BERHAD,
Corporate Office, Persiaran Korporat KLIA,
64000 KLIA, Sepang Selangor Darul Ehsan
Syarat-syarat kelayakan yang diperlukan adalah seperti berikut :-
• Warganegara Malaysia
• SPM – Lulus Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris serta
3 matapelajaran yang lain
• Berumur antara 19 hingga 28 tahun
Syarat-syarat Fizikal yang diperlukan dan akan diukur / diuji
sebelum temuduga :-
• Sihat tubuh badan
• Tinggi sekurang-kurangnya 1.65m bagi lelaki dan 1.60m bagi
wanita tanpa kasut / sepatu
• Berat badan sekurang-kurangnya 50 kg bagi lelaki dan 48kg
bagi wanita
• Ukuran dada biasa sekurang-kurangnya 79sm, dan semasa
menarik nafas sekurang-kurangnya 84sm (lelaki sahaja)
• Penglihatan bagi mata kanan dan kiri yang diuji secara
berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan
cermin mata, dan
• Pengecaman warna dan pendengaran yang sempurna
Latihan :-
• Semua calon yang berjaya di dalam temuduga ini dikehendaki
mengikuti dan lulus Latihan Asas Pembantu Keselamatan
Penerbangan selama lima (5) bulan sebelum layak dilantik
• Di sepanjang latihan tersebut, Elaun Latihan sebanyak RM500.00
sebulan akan diberikan,tempat tinggal dan makan minum
disediakan
• Mereka yang menamatkan latihan dengan jayanya akan
dilantik sebagai Pembantu Keselamatan Penerbangan mulai
dari tarikh yang akan ditetapkan
Faedah-faedah yang akan dinikmati sebagai Pembantu
Keselamatan Penerbangan antara lain termasuk :-
• Gaji permulaan RM1,100 sebulan serta peluang kenaikan
pangkat, sekiranya sesuai
• Kemudahan Rawatan Perubatan, Pinjaman Perumahan dan
Pinjaman Kenderaan
• Elaun Syif sekiranya bekerja syif
• Pakaian Seragam
• Insuran Berkelompok
• Lain-lain faedah yang menarik
Sila bawa bersama semua perkara-perkara berikut semasa
menghadiri temuduga:
• Kad Pengenalan (dokumen asal dan salinan fotostat depan
dan belakang atas kertas A4)
• Sijil-sijil Persekolahan (dokumen asal dan salinan fotostat)
• 2 Keping gambar warna terbaru berukuran passport
(yang ditulis nama dibelakangnya)
• Baju T dan Seluar Pendek bagi calon lelaki, dan Baju T dan
Seluar Trek bagi wanita



Calon-calon yang berminat untuk mengisi jawatan di atas,
dipelawa untuk menghantar permohonan bertulis, maklumat
peribadi, keputusan akademik serta gambar berukuran paspot di
alamat seperti di bawah
:

Human Resource Services - Talent Supply
MALAYSIA AIRPORTS HOLDINGS BERHAD
Corporate Office
Persiaran Korporat KLIA
64000 KLIA, Sepang Selangor Darul Ehsan

Permohonan hendaklah sampai pada atau sebelum 7 Mei 2010.
Hanya calon-calon yang disenarai pendek sahaja akan dipanggil
untuk sesi temuduga.

Logged


Pancing.Net
« on: May 05, 2010, 07:19:11 PM »

 Logged
santap
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2724


Hidup Ibarat Roda


Email
« Reply #1 on: May 05, 2010, 07:26:06 PM »

mai mai mai. sapa yg minat keja ngan MAB mai interview.

p/s: boleh tgk kapai terbang tiap2 ari. Grin Grin
Logged

mengai jangan x mengai
lemaxjr
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 676


tak elok joran simpan lama-lama dalam stor.. :-)


Email
« Reply #2 on: May 05, 2010, 11:57:49 PM »

macam best je ni.... Grin
kalo lebih umur dia consider x? hehehe  Grin
Logged

kalau takde geng nak mancing hujung minggu tu, koling-koling la kawan kat sini... ;-) 0126152664
Potocol
Pengendali Laman
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 9870


PERAK DARUL RIDZUAN


WWW Email
« Reply #3 on: May 05, 2010, 11:59:42 PM »

macam best je ni.... Grin
kalo lebih umur dia consider x? hehehe  Grin

Bergantung kpd budi bicara pengurus yg temuduga tu.....biasanya diorang tak terima.
Logged

Selamat Menyambut Hari Raya Aidul Fitri. Maaf Zahir dan Batin dari saya sekeluarga.
Pages: 1   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal