Author Topic: PELUANG KERJA BERSAMA MALAYSIA AIRPORT BERHAD { MAB }  (Read 12675 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline cdgtxx

  • ♪♫~ROCKAPAK~♫♪
  • Arowana
  • *
  • Posts: 14022
  • Gender: Male
  • KAJANG ANGLER 1978
    • CDGTXX
    • Email
PELUANG KERJA BERSAMA MALAYSIA AIRPORT BERHAD { MAB }
« on: May 05, 2010, 07:19:11 PM »
Tuan SANTAP minta tlg sy hebahkan.... :)

TEMUDUGA TERBUKA - PEMBANTU KESELAMATAN PENERBANGAN (8 MEI 2010)


Malaysia Airports Holdings Berhad mempelawa rakyat Malaysia yang berminat dan
mempunyai kelayakan yang sesuai untuk mengisi kekosongan jawatan seperti di
bawah di Lapangan-Lapangan Terbang seluruh Malaysia, khususnya di KLIA.



PEGAWAI KESELAMATAN PENERBANGAN

(PERMOHONAN BERTULIS SAHAJA)
Syarat-syarat kelayakan yang diperlukan adalah seperti berikut :-
• Warganegara Malaysia
• Diploma Pengurusan, Pentadbiran Perniagaan, Sains Komputer,
Pengurusan, Penerbangan, Pengurusan Sumber Manusia atau
yang setaraf dengannya
• Kebolehan menggunakan komputer
• Berumur tidak melebihi 27 tahun
Syarat-syarat Fizikal yang diperlukan dan akan diukur / diuji
sebelum temuduga :-
• Sihat tubuh badan
• Tinggi sekurang-kurangnya 1.65m bagi lelaki dan 1.60m bagi
wanita tanpa kasut / sepatu
• Berat badan sekurang-kurangnya 50 kg bagi lelaki dan 48kg
bagi wanita
• Ukuran dada biasa sekurang-kurangnya 79sm, dan semasa
menarik nafas sekurang-kurangnya 84sm (lelaki sahaja)
• Penglihatan bagi mata kanan dan kiri yang diuji secara
berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan
cermin mata, dan
• Pengecaman warna dan pendengaran yang sempurna
Latihan :-
• Semua calon yang berjaya di dalam temuduga ini dikehendaki
mengikuti dan lulus Latihan Asas Pegawai Keselamatan
Penerbangan selama lima (5) bulan sebelum layak dilantik
• Di sepanjang latihan tersebut, Elaun Latihan sebanyak RM800.00
sebulan akan diberikan,tempat tinggal dan makan minum
disediakan
• Mereka yang menamatkan latihan dengan jayanya akan
dilantik sebagai Pegawai Keselamatan Penerbangan mulai dari
tarikh yang akan ditetapkan
Faedah-faedah yang akan dinikmati sebagai Pegawai
Keselamatan Penerbangan antara lain termasuk :-
• Gaji permulaan RM1,700 sebulan serta peluang kenaikan
pangkat, sekiranya sesuai
• Kemudahan Rawatan Perubatan, Pinjaman Perumahan dan
Pinjaman Kenderaan
• Elaun Syif sekiranya bekerja syif
• Pakaian Seragam
• Insuran Berkelompok
• Lain-lain faedah yang menarik


PEMBANTU KESELAMATAN PENERBANGAN
 
TEMUDUGA TERBUKA
Tarikh : 8 Mei 2010
Masa : 8.00 pagi – 12.00 tengahari
Tempat : MALAYSIA AIRPORTS HOLDINGS BERHAD,
Corporate Office, Persiaran Korporat KLIA,
64000 KLIA, Sepang Selangor Darul Ehsan
Syarat-syarat kelayakan yang diperlukan adalah seperti berikut :-
• Warganegara Malaysia
• SPM – Lulus Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris serta
3 matapelajaran yang lain
• Berumur antara 19 hingga 28 tahun
Syarat-syarat Fizikal yang diperlukan dan akan diukur / diuji
sebelum temuduga :-
• Sihat tubuh badan
• Tinggi sekurang-kurangnya 1.65m bagi lelaki dan 1.60m bagi
wanita tanpa kasut / sepatu
• Berat badan sekurang-kurangnya 50 kg bagi lelaki dan 48kg
bagi wanita
• Ukuran dada biasa sekurang-kurangnya 79sm, dan semasa
menarik nafas sekurang-kurangnya 84sm (lelaki sahaja)
• Penglihatan bagi mata kanan dan kiri yang diuji secara
berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan
cermin mata, dan
• Pengecaman warna dan pendengaran yang sempurna
Latihan :-
• Semua calon yang berjaya di dalam temuduga ini dikehendaki
mengikuti dan lulus Latihan Asas Pembantu Keselamatan
Penerbangan selama lima (5) bulan sebelum layak dilantik
• Di sepanjang latihan tersebut, Elaun Latihan sebanyak RM500.00
sebulan akan diberikan,tempat tinggal dan makan minum
disediakan
• Mereka yang menamatkan latihan dengan jayanya akan
dilantik sebagai Pembantu Keselamatan Penerbangan mulai
dari tarikh yang akan ditetapkan
Faedah-faedah yang akan dinikmati sebagai Pembantu
Keselamatan Penerbangan antara lain termasuk :-
• Gaji permulaan RM1,100 sebulan serta peluang kenaikan
pangkat, sekiranya sesuai
• Kemudahan Rawatan Perubatan, Pinjaman Perumahan dan
Pinjaman Kenderaan
• Elaun Syif sekiranya bekerja syif
• Pakaian Seragam
• Insuran Berkelompok
• Lain-lain faedah yang menarik
Sila bawa bersama semua perkara-perkara berikut semasa
menghadiri temuduga:
• Kad Pengenalan (dokumen asal dan salinan fotostat depan
dan belakang atas kertas A4)
• Sijil-sijil Persekolahan (dokumen asal dan salinan fotostat)
• 2 Keping gambar warna terbaru berukuran passport
(yang ditulis nama dibelakangnya)
• Baju T dan Seluar Pendek bagi calon lelaki, dan Baju T dan
Seluar Trek bagi wanita



Calon-calon yang berminat untuk mengisi jawatan di atas,
dipelawa untuk menghantar permohonan bertulis, maklumat
peribadi, keputusan akademik serta gambar berukuran paspot di
alamat seperti di bawah
:

Human Resource Services - Talent Supply
MALAYSIA AIRPORTS HOLDINGS BERHAD
Corporate Office
Persiaran Korporat KLIA
64000 KLIA, Sepang Selangor Darul Ehsan

Permohonan hendaklah sampai pada atau sebelum 7 Mei 2010.
Hanya calon-calon yang disenarai pendek sahaja akan dipanggil
untuk sesi temuduga.



Offline santap

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2724
  • Gender: Male
  • Hidup Ibarat Roda
    • Email
Re: PELUANG KERJA BERSAMA MALAYSIA AIRPORT BERHAD { MAB }
« Reply #1 on: May 05, 2010, 07:26:06 PM »
mai mai mai. sapa yg minat keja ngan MAB mai interview.

p/s: boleh tgk kapai terbang tiap2 ari. ;D ;D
mengai jangan x mengai

Offline lemaxjr

  • Marlin
  • *
  • Posts: 676
  • Gender: Male
  • tak elok joran simpan lama-lama dalam stor.. :-)
    • Email
Re: PELUANG KERJA BERSAMA MALAYSIA AIRPORT BERHAD { MAB }
« Reply #2 on: May 05, 2010, 11:57:49 PM »
macam best je ni.... ;D
kalo lebih umur dia consider x? hehehe  ;D
kalau takde geng nak mancing hujung minggu tu, koling-koling la kawan kat sini... ;-) 0126152664

Offline Potocol

  • Marlin
  • *
  • Posts: 9848
  • Gender: Male
  • PERAK DARUL RIDZUAN
    • http://sahiranshah.multiply.com/
    • Email
Re: PELUANG KERJA BERSAMA MALAYSIA AIRPORT BERHAD { MAB }
« Reply #3 on: May 05, 2010, 11:59:42 PM »
macam best je ni.... ;D
kalo lebih umur dia consider x? hehehe  ;D

Bergantung kpd budi bicara pengurus yg temuduga tu.....biasanya diorang tak terima.
Selamat Menyambut Hari Raya Aidul Fitri. Maaf Zahir dan Batin dari saya sekeluarga.