Author Topic: jenis-jenis gewang spoon..  (Read 13954 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ikhSeRn

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 334
  • Gender: Male
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #30 on: July 22, 2010, 04:52:42 PM »
bro. ikhSeRn... kwn beli dulu terus perammm hehe... tak penah try... tp dengor nyer bagus utk serigala air tawar ie sebarau... pendapat kwn lah, spoon nih utk dua2 freshwater dan saltwater pun orait gaks...


uiks kene peram dulu ka hehehe............ owh faham3 :)
kontek me at 013-7270020
fishin is fishin.........

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #31 on: July 22, 2010, 04:57:40 PM »
setuju dgn tuan binjai ;D ;D ;D


nama: yozuri altima tj spoon, 7g
kawasan: kurang/tiada reba/rumpair/samai, tasik/lombong/laut
cara: karau laju non-stop, laju pause jerk, karau slow, hantam saja lar labu ;D
harga: mmm... tak ingat, tak sampai rm20 kot  :-\
target: sebarau, anaktoman (tasik ayer keroh melaka)
nota: decal/sticker dah kena kikis/buang sbb dah terkopek & buruk, tp tak mempengaruhi aksi

cheers


Offline binjai

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3497
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #32 on: July 22, 2010, 05:05:15 PM »
bro. kalau nak guna spoon kat tempat byk samai/reba boleh, carik jenis weedless lah... cam rapala spoon weedless ker... ;) cuma nak carik saiz kecik2 payah sangat ler, suma nyer saiz abah2 belaka hehe

cheers

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #33 on: July 22, 2010, 05:08:15 PM »
errr tuan binjai ada tak gambar jenis tu ;D ;D ;D
bro. kalau nak guna spoon kat tempat byk samai/reba boleh, carik jenis weedless lah... cam rapala spoon weedless ker... ;) cuma nak carik saiz kecik2 payah sangat ler, suma nyer saiz abah2 belaka hehe

cheers


Offline binjai

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3497
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #34 on: July 22, 2010, 05:20:20 PM »
kalau sempat nanti kwn snap gambor mlm nih...  :D

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #35 on: July 22, 2010, 05:24:55 PM »
terima kasih ;D ;D ;D
kalau sempat nanti kwn snap gambor mlm nih...  :D

Offline binjai

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3497
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #36 on: July 22, 2010, 10:59:14 PM »




nama: rapala minnow spoon
kawasan: kat mana2 jek  ;D
cara: ikut sesuka hati
harga: tak ingat
target: macam2 ikan
nota: payah nak jumpe dah spoon weedless camni

cheers

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #37 on: July 22, 2010, 11:12:17 PM »
oooooooooini dia gewangnya, pernah juga perasan kat tempat saya tp sekarang ni xpastilah kalau ada lagi ::) ::) ::) memang sesuai dipelbagai permukaan perairan ;D ;D ;D




nama: rapala minnow spoon
kawasan: kat mana2 jek  ;D
cara: ikut sesuka hati
harga: tak ingat
target: macam2 ikan
nota: payah nak jumpe dah spoon weedless camni

cheers

Offline tegar_no3

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 438
  • Gender: Male
  • never surrender!!
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #38 on: September 21, 2010, 12:06:38 PM »
oooooooooini dia gewangnya, pernah juga perasan kat tempat saya tp sekarang ni xpastilah kalau ada lagi ::) ::) ::) memang sesuai dipelbagai permukaan perairan ;D ;D ;D




nama: rapala minnow spoon
kawasan: kat mana2 jek  ;D
cara: ikut sesuka hati
harga: tak ingat
target: macam2 ikan
nota: payah nak jumpe dah spoon weedless camni

cheers
ooo jenis ni sennag nak cari kat TCE tackle  ade...
murah2 je.. tapi jenama bakau la...
same je kalau ikan lapo dia nga je...
Harta bukan milikmu, untukmu hanya rezki, terkurang himpun lagi...terlebih memberilahhh...

Offline tegar_no3

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 438
  • Gender: Male
  • never surrender!!
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #39 on: September 21, 2010, 12:09:33 PM »
salam...
kawan ade baca jenis spoon ni....
keluarga island,
kelauarga Tom,
keluarga james,
Keluarga Danial...
tapi sape tahu ekkk bentuk2 ni yang macam mana??
Yang mana lebih sesuai untuk sungai pergunungan???
Harta bukan milikmu, untukmu hanya rezki, terkurang himpun lagi...terlebih memberilahhh...

Offline syam klate

  • Bilis
  • *
  • Posts: 44
  • Gender: Male
  • Ngail pah ceroh
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #40 on: September 28, 2010, 03:32:35 AM »
Slm,lawak la korang ni.
xpe2 yg penting kite sume
heppy bertukar pendapat kt sini.
Bg sifu2 yg ada ilmu tu perturunkan
kpd yg baru belajar.. ;D
;)

Offline ilman93

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1477
  • Gender: Male
  • Catch The Stimulus
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #41 on: September 28, 2010, 01:58:48 PM »
Slm,lawak la korang ni.
xpe2 yg penting kite sume
heppy bertukar pendapat kt sini.
Bg sifu2 yg ada ilmu tu perturunkan
kpd yg baru belajar.. ;D
ape yang lawak?
The best way to a fisherman's heart is through his fly.

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #42 on: September 28, 2010, 02:09:50 PM »
Slm,lawak la korang ni.
xpe2 yg penting kite sume
heppy bertukar pendapat kt sini.
Bg sifu2 yg ada ilmu tu perturunkan
kpd yg baru belajar.. ;D
ape yang lawak?

ada raja lawak kot,yang buat lawak ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline syam klate

  • Bilis
  • *
  • Posts: 44
  • Gender: Male
  • Ngail pah ceroh
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #43 on: September 28, 2010, 02:12:51 PM »
Pancing Tegar ckp cmni >>saya biasa pakai spoon kat dapur jer...
nak berat ckit yg MAS punya rembat wak balik...<<
Tu yg lawak nyer xde pape pn..hehehe... ;D
;)

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #44 on: September 28, 2010, 02:14:42 PM »
Pancing Tegar ckp cmni >>saya biasa pakai spoon kat dapur jer...
nak berat ckit yg MAS punya rembat wak balik...<<
Tu yg lawak nyer xde pape pn..hehehe... ;D

hehe,MAS punya sudu memang berat,lain kali kau quote apa yang lawak,baru komen,nnt member x de lah salah anggap ;D ;D ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline syam klate

  • Bilis
  • *
  • Posts: 44
  • Gender: Male
  • Ngail pah ceroh
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #45 on: September 28, 2010, 02:29:19 PM »
Owh cmtu... ok... ;D
;)

Offline ilman93

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1477
  • Gender: Male
  • Catch The Stimulus
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #46 on: September 28, 2010, 02:29:47 PM »
Pancing Tegar ckp cmni >>saya biasa pakai spoon kat dapur jer...
nak berat ckit yg MAS punya rembat wak balik...<<
Tu yg lawak nyer xde pape pn..hehehe... ;D
ohh,patut lah,maaf!
The best way to a fisherman's heart is through his fly.

Offline syam klate

  • Bilis
  • *
  • Posts: 44
  • Gender: Male
  • Ngail pah ceroh
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #47 on: September 28, 2010, 03:13:02 PM »


Ni spoon nk mancing pe ha?
Dpt percuma mase bli reel ari tu,
Xpnh guna, simpan buat perkasam je..
;)

Offline eizam

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2757
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #48 on: September 28, 2010, 03:57:38 PM »
spoon ole skool  ;D



yg nih simpan wat pekasam hehe...  :D

cheers


spoon ni....kalau terlekat kat bera reba atau kayu² dlm air... huhu...
tgk air clear... mau nyelam sampai dpt....heheheeee..

Offline buntal bujur

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5170
  • Gender: Male
  • Mengey...mengey...mengey...!!!
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #49 on: September 28, 2010, 03:59:49 PM »


Ni spoon nk mancing pe ha?
Dpt percuma mase bli reel ari tu,
Xpnh guna, simpan buat perkasam je..

haruan pun tibai nie....
Nk g mancen tue ajak le BB nie...012-5612469

Offline syam klate

  • Bilis
  • *
  • Posts: 44
  • Gender: Male
  • Ngail pah ceroh
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #50 on: September 28, 2010, 04:08:10 PM »


Ni spoon nk mancing pe ha?
Dpt percuma mase bli reel ari tu,
Xpnh guna, simpan buat perkasam je..

haruan pun tibai nie....

Cara karau cmner erk? Karau laju ke tau pn karau smbil henjut2?
;)

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #51 on: September 30, 2010, 02:09:20 AM »
laju kot,sbb di berat,henjut2 pun leh
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline putra97

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 345
  • Gender: Male
  • Catch The Impossible
    • Putra Collective
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #52 on: October 06, 2010, 12:10:42 AM »
pada saya..
spoon yang paling saya suke sekali pakai ialah mepps
warna oren/hijau fluorosent
sgt berkesan utk sebarau dan pb  ;)
sekarang dah susah nak dapat.. :(





**Practice CATCH & RELEASE. Today RELEASE is tomorrow CATCH. TQ & have good day fishing.  ;) :D ;D

Offline si_diman

  • Marlin
  • *
  • Posts: 757
  • Gender: Male
  • dok makang tarang weh...sap okok lu ah..
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #53 on: October 06, 2010, 03:06:24 AM »
pada saya..
spoon yang paling saya suke sekali pakai ialah mepps
warna oren/hijau fluorosent
sgt berkesan utk sebarau dan pb  ;)
sekarang dah susah nak dapat.. :(




comel sungguh reel tuh.....hahahhahahha
tali cap aper pakai tu tuan...maaf bertanya..
              

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #54 on: October 06, 2010, 08:27:09 AM »
cayalahhh tuan putra, tahniah dgn hasil pancingan tuan ;D ;D ;D
pada saya..
spoon yang paling saya suke sekali pakai ialah mepps
warna oren/hijau fluorosent
sgt berkesan utk sebarau dan pb  ;)
sekarang dah susah nak dapat.. :(





Offline putra97

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 345
  • Gender: Male
  • Catch The Impossible
    • Putra Collective
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #55 on: October 06, 2010, 09:01:45 AM »
reel bese2 jer..
kalo ade ternampak kedai yg juai mepps ni
bgtau la.. stock lame tinggai skit..
ingat nak tambah lagi..  ;D


**Practice CATCH & RELEASE. Today RELEASE is tomorrow CATCH. TQ & have good day fishing.  ;) :D ;D

Offline rizal_p2

  • Marlin
  • *
  • Posts: 4204
  • Gender: Male
  • 0134261004
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #56 on: October 06, 2010, 09:29:43 AM »
pada saya..
spoon yang paling saya suke sekali pakai ialah mepps
warna oren/hijau fluorosent
sgt berkesan utk sebarau dan pb  ;)
sekarang dah susah nak dapat.. :(




spoon nih ala2 seahawk altipu, beli jer seahawk altipu, ade 12g(keler2 florecent) & 15g (kaler kilat2 mcm2 ada) rege pun murah,berkesan gak, den sailang semua kaler, semua dah pecah dare dalam ms sehari..heheehehh :P :P :P

Offline putra97

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 345
  • Gender: Male
  • Catch The Impossible
    • Putra Collective
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #57 on: October 06, 2010, 09:36:33 AM »
12g ok juga, tapi kalo dpt mepps yang 8g atau 5g lagi best... Killer sppon utk PB/sebarau


**Practice CATCH & RELEASE. Today RELEASE is tomorrow CATCH. TQ & have good day fishing.  ;) :D ;D

Offline rizal_p2

  • Marlin
  • *
  • Posts: 4204
  • Gender: Male
  • 0134261004
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #58 on: October 06, 2010, 09:44:12 AM »
12g ok juga, tapi kalo dpt mepps yang 8g atau 5g lagi best... Killer sppon utk PB/sebarau
MEPPS DAH SUSAH NK JUMPA SKANG NIH..MORSELDA&BLUEFOX INKOO PUN SUSAH NK JUM..MN NK CR ERK??

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: jenis-jenis gewang spoon..
« Reply #59 on: October 06, 2010, 09:44:44 AM »
ooooooooooogitu saiznya ::) ::) ::)
12g ok juga, tapi kalo dpt mepps yang 8g atau 5g lagi best... Killer sppon utk PB/sebarau