Author Topic: UMPAN IKAN BAUNG  (Read 82201 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Naz

  • Ahli Wanita
  • Marlin
  • *
  • Posts: 823
  • Gender: Female
UMPAN IKAN BAUNG
« on: June 16, 2010, 08:44:46 PM »
salam ... saya nak tnye kpada bro2 n otai2 sume .... bleh x bg tau saya, kalo nak pancing  ikan baung umpan apa yg pling sesuai ... saya dah cube bnyk kli tp x dapt .... :-[ :-[ ??? ??? ??? saya nk mintak pndapat otai2 sume ..
- naz-

Offline kakingail

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 217
  • Gender: Male
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #1 on: June 16, 2010, 10:05:34 PM »
TAPA...Selak je dlm pnet ni,dah bnyk yg otai2 kite citer kan..

Offline mad7044

  • Marlin
  • *
  • Posts: 661
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #2 on: June 16, 2010, 10:36:53 PM »
Tali perut ayam. simpan dlm tin (contohnya tin biskut yg kosong) untuk selama 2 hari...tutup kejap2..
cukup 2 hari test umpan...tu....pergh......
kalau nak dapat yg besar..mancing mlm....
cuma perlu standby je....pancing tu terpelanting ....ikan rentap...
Pancing Ikan..bukan pancing anak dara orang....
My Contact: 019-3557044

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #3 on: June 16, 2010, 11:25:06 PM »
guna cengkerik pun dia layan ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline SG_one

  • Marlin
  • *
  • Posts: 7451
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #4 on: June 17, 2010, 10:26:16 AM »
tapa, cacing , perut ayam , cengkerik dlln peberet dia ..

Offline nahzahani

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 307
  • "mancing jo"
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #5 on: June 17, 2010, 10:29:35 AM »
beli jer umpan tapa kat kepong tackle ada juai.......... stakat nih mmg mujarab kalau kat sungai buah tuh....... baun saiz 3-4 kg dah byk naik.........

contoh hasil
nahza: 019 - 284 784 1 , Melampiaskan nafsu mancing sekadar kemampuan..........

Offline SG_one

  • Marlin
  • *
  • Posts: 7451
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #6 on: June 17, 2010, 10:33:45 AM »
beli jer umpan tapa kat kepong tackle ada juai.......... stakat nih mmg mujarab kalau kat sungai buah tuh....... baun saiz 3-4 kg dah byk naik.........

betul tu .... cuma hidung kena tahan sket ler .. bawak penyepit baju siap2 ....

Offline serekot

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 164
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #7 on: June 17, 2010, 10:34:41 AM »
kalau nak yg saiz bagak2, cuba guna anak ikan puyu saiz ibu jari tangan

Offline SG_one

  • Marlin
  • *
  • Posts: 7451
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #8 on: June 17, 2010, 10:46:10 AM »
kalau nak yg saiz bagak2, cuba guna anak ikan puyu saiz ibu jari tangan

kalau buat tajur bagus ni ...

Offline semilang karang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5065
  • Gender: Male
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #9 on: June 17, 2010, 10:52:02 AM »
Ikan seluang yang jual kat kedai ikan tu.. Itu pun dah cukup bagus buat umpan. Murah, mudah dan tidak berbau..
"Mengapa perlu mencari kesempurnaan jika diri juga x sempurna

Mengapa perlu mencari kejujuran jika diri juga tak pernah jujur"

Offline tambansegan

  • Marlin
  • *
  • Posts: 623
  • Gender: Male
  • komplot nilai #42.517
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #10 on: June 17, 2010, 02:01:28 PM »
tapa, cacing , perut ayam , cengkerik dlln peberet dia ..

btl2..tapa skang senang..kt kdi pancing ad jual..thn xth jer la ngn bau dier...
perut/usus aym pon cantek gak...klu ader rezki..patin yg sapu.. ;D ;D
jom jom jommm...bleh bleh...
nk mncing komplot aku skali...0122606649

Offline ban

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 412
  • Gender: Male
  • ban
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #11 on: June 17, 2010, 04:46:04 PM »
kwn biasa guna anak lampam je 2 pun mber yg ajar ok gak klu kna mmg saiz bagak2

guna tapa tak sempat yg bagak nak mkn yg cinonet da sapu dlu huh
ban
FRIM kepong , damansara , tanjung karang
016-6663643
FB,YM; faizul_ban@yahoo.com
bb pin ....2804463C

Offline tambansegan

  • Marlin
  • *
  • Posts: 623
  • Gender: Male
  • komplot nilai #42.517
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #12 on: June 17, 2010, 04:53:30 PM »
kwn biasa guna anak lampam je 2 pun mber yg ajar ok gak klu kna mmg saiz bagak2

guna tapa tak sempat yg bagak nak mkn yg cinonet da sapu dlu huh


stakat ni tapa la plg senag nk dpt baug..sbb bau die yg kuat tu.. ikn lais pon layn gak tapa...
jom jom jommm...bleh bleh...
nk mncing komplot aku skali...0122606649

Offline Naz

  • Ahli Wanita
  • Marlin
  • *
  • Posts: 823
  • Gender: Female
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #13 on: June 17, 2010, 06:15:34 PM »
tapa, cacing , perut ayam , cengkerik dlln peberet dia ..

owh ....... :P :P
- naz-

Offline han83

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 179
  • Gender: Male
  • bodol itu benar.....
    • waderteam-pro
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #14 on: July 26, 2010, 10:42:33 PM »
salam semua..
kenapa sy guna tapa ikan baung xmau mkn bro?
tapa kemboja tu.. mahal x ingat..
betul ke klu kat lombong tapa x berapa nk jalan??
sy biasa mancing kat lombong tasik guna umpan hati segar je dia bedal..
dh bnyak jugak la dapat.. tggu toman dia yg bedal..
guna tapa dri pagi bwk ke petang bwk ke pg sunyi ja..
kalau tersilap kata. trlebih sudah, harap tegur2 la.. orang berbudi kita berbahasa :D
info mancing area batu pahat http://waderteam-pro.blogspot.com

Offline tambansegan

  • Marlin
  • *
  • Posts: 623
  • Gender: Male
  • komplot nilai #42.517
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #15 on: July 26, 2010, 10:48:34 PM »
tak barani nk ckp la...kdg2 tapa ni belida pon kacau..tp yg saiz2 tapak tangn la..
tp elok klu kite bwk gak ati aym..skurg2 lehtry umpn ain...
lain lubuk, lain dietnya.. ;D
jom jom jommm...bleh bleh...
nk mncing komplot aku skali...0122606649

Offline han83

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 179
  • Gender: Male
  • bodol itu benar.....
    • waderteam-pro
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #16 on: July 26, 2010, 11:16:20 PM »
tak barani nk ckp la...kdg2 tapa ni belida pon kacau..tp yg saiz2 tapak tangn la..
tp elok klu kite bwk gak ati aym..skurg2 lehtry umpn ain...
lain lubuk, lain dietnya.. ;D
mgkin jgk kot.. tp xpernah berjaya guna tapa kat kwsn air x mengalir..
klu sungai mmg mujarab.. hati ke tapa ke.. kena time dia. besar2..
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
kalau tersilap kata. trlebih sudah, harap tegur2 la.. orang berbudi kita berbahasa :D
info mancing area batu pahat http://waderteam-pro.blogspot.com

Offline Naz

  • Ahli Wanita
  • Marlin
  • *
  • Posts: 823
  • Gender: Female
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #17 on: July 26, 2010, 11:37:16 PM »
tak barani nk ckp la...kdg2 tapa ni belida pon kacau..tp yg saiz2 tapak tangn la..
tp elok klu kite bwk gak ati aym..skurg2 lehtry umpn ain...
lain lubuk, lain dietnya.. ;D
mgkin jgk kot.. tp xpernah berjaya guna tapa kat kwsn air x mengalir..
klu sungai mmg mujarab.. hati ke tapa ke.. kena time dia. besar2..
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

wowo .. siap upload pic lg ..
- naz-

Offline jawer rangers

  • Bilis
  • *
  • Posts: 3
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #18 on: July 26, 2010, 11:45:53 PM »
gmbr baung tu cm bleh than jer...bleh tau kt ne port 2???nk cri baung skrg sush lah..

Offline Naz

  • Ahli Wanita
  • Marlin
  • *
  • Posts: 823
  • Gender: Female
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #19 on: July 26, 2010, 11:55:59 PM »
gmbr baung tu cm bleh than jer...bleh tau kt ne port 2???nk cri baung skrg sush lah..

kat Durian Tunggal .. kat empangan kat situ pon ada gak .. :)
- naz-

Offline han83

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 179
  • Gender: Male
  • bodol itu benar.....
    • waderteam-pro
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #20 on: July 27, 2010, 02:06:50 AM »
gmbr baung tu cm bleh than jer...bleh tau kt ne port 2???nk cri baung skrg sush lah..
mmg susah..
mcm ku kenal je nick ni..
tp d mana ya??? ???
sedara ddk batu pahat ye..
umpan hati tggu toman pun bole.. haruan pon bole baung pun bole.. bottom tgh panas..
kasi panas lg..
kocik je baung terbaru kwn dapat.. skali dgn haruan yg sudi d bottom dgn hati ayam..
kalau tersilap kata. trlebih sudah, harap tegur2 la.. orang berbudi kita berbahasa :D
info mancing area batu pahat http://waderteam-pro.blogspot.com

Offline serekot

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 164
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #21 on: July 27, 2010, 10:06:34 AM »
dengar citer kat empangan gangsa bt 8 ada pemancing dari felda paso ns9 naikkan baung 3.8kg.guna umpan tapa.group tu biasanya mancing waktu malam.

Offline ikhSeRn

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 334
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #22 on: July 28, 2010, 09:20:13 AM »
dengar citer kat empangan gangsa bt 8 ada pemancing dari felda paso ns9 naikkan baung 3.8kg.guna umpan tapa.group tu biasanya mancing waktu malam.


boley tau katne tmpt nih....
kontek me at 013-7270020
fishin is fishin.........

Offline serekot

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 164
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #23 on: July 28, 2010, 03:37:45 PM »
lokasinya berdekatan dengan rumah pam Syarikat melaka air berhad(SMAB) di kg gangsa.dulu ada kilang mardec di situ.berdekatan ngan sawmill bkt balai durian tunggal.

Offline ikhSeRn

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 334
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #24 on: July 28, 2010, 06:07:53 PM »
lokasinya berdekatan dengan rumah pam Syarikat melaka air berhad(SMAB) di kg gangsa.dulu ada kilang mardec di situ.berdekatan ngan sawmill bkt balai durian tunggal.


owh yg tepi jalan ea.... k dlm ladang sawit 2??
kontek me at 013-7270020
fishin is fishin.........

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #25 on: July 30, 2010, 11:20:12 PM »
port baik ni,nak kena turun ni
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline mrfs1978

  • Marlin
  • *
  • Posts: 899
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #26 on: August 07, 2010, 11:35:01 AM »
try umpan tapa kemboja......tp kena tahan bau laaaa.....memang bau busuk tahap bangkai......
Kalau Nak Ajak Mancing Jom Call Teman Razman / Mamu (017-2520031)

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #27 on: August 07, 2010, 12:17:31 PM »
nak tanya tuan ban, anak ikan lampam ni tuan beli kat kedai akuarium ke? kat sini payah gak nak dapat anak lampam dan dah tentu sainya yg agak kecil ;D ;D ;D
kwn biasa guna anak lampam je 2 pun mber yg ajar ok gak klu kna mmg saiz bagak2

guna tapa tak sempat yg bagak nak mkn yg cinonet da sapu dlu huh


Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #28 on: August 07, 2010, 12:18:20 PM »
tp bgaimana pun umpan tapa, adalah pilihan utama.. kena tahan bau dia lah hehehehe ;D ;D ;D

Offline penyadau

  • Marlin
  • *
  • Posts: 858
  • Gender: Male
  • Aku Caster Tegar
    • Email
Re: UMPAN IKAN BAUNG
« Reply #29 on: August 26, 2010, 11:48:04 AM »
umpan tapa sabah susah nak jumpa la.. :'( :'(
Penyadau_azr