Pancing.Net
October 25, 2014, 05:28:56 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 »   Go Down
  Print  
Author Topic: UMPAN IKAN BAUNG  (Read 62807 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Naz
Ahli Wanita
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 823


« on: June 16, 2010, 08:44:46 PM »

salam ... saya nak tnye kpada bro2 n otai2 sume .... bleh x bg tau saya, kalo nak pancing  ikan baung umpan apa yg pling sesuai ... saya dah cube bnyk kli tp x dapt .... Embarrassed Embarrassed Huh Huh Huh saya nk mintak pndapat otai2 sume ..
Logged

- naz-
Pancing.Net
« on: June 16, 2010, 08:44:46 PM »

 Logged
kakingail
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 214



« Reply #1 on: June 16, 2010, 10:05:34 PM »

TAPA...Selak je dlm pnet ni,dah bnyk yg otai2 kite citer kan..
Logged
mad7044
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 661


mad7044
Email
« Reply #2 on: June 16, 2010, 10:36:53 PM »

Tali perut ayam. simpan dlm tin (contohnya tin biskut yg kosong) untuk selama 2 hari...tutup kejap2..
cukup 2 hari test umpan...tu....pergh......
kalau nak dapat yg besar..mancing mlm....
cuma perlu standby je....pancing tu terpelanting ....ikan rentap...
Logged

Pancing Ikan..bukan pancing anak dara orang....
My Contact: 019-3557044
ras
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 19086

ras@pancing.net

2147483647 haruan+ketutu
Email
« Reply #3 on: June 16, 2010, 11:25:06 PM »

guna cengkerik pun dia layan Grin
Logged

TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=
SG_one
Pengendali Laman
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 7449



WWW Email
« Reply #4 on: June 17, 2010, 10:26:16 AM »

tapa, cacing , perut ayam , cengkerik dlln peberet dia ..
Logged

nahzahani
Tenggiri
*
Offline Offline

Posts: 307


"mancing jo"

nahzahani@yahoo.com.my
« Reply #5 on: June 17, 2010, 10:29:35 AM »

beli jer umpan tapa kat kepong tackle ada juai.......... stakat nih mmg mujarab kalau kat sungai buah tuh....... baun saiz 3-4 kg dah byk naik.........

contoh hasil
Logged

nahza: 019 - 284 784 1 , Melampiaskan nafsu mancing sekadar kemampuan..........
SG_one
Pengendali Laman
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 7449



WWW Email
« Reply #6 on: June 17, 2010, 10:33:45 AM »

beli jer umpan tapa kat kepong tackle ada juai.......... stakat nih mmg mujarab kalau kat sungai buah tuh....... baun saiz 3-4 kg dah byk naik.........

betul tu .... cuma hidung kena tahan sket ler .. bawak penyepit baju siap2 ....
Logged

serekot
Jemuduk
*
Offline Offline

Posts: 164


Email
« Reply #7 on: June 17, 2010, 10:34:41 AM »

kalau nak yg saiz bagak2, cuba guna anak ikan puyu saiz ibu jari tangan
Logged
SG_one
Pengendali Laman
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 7449



WWW Email
« Reply #8 on: June 17, 2010, 10:46:10 AM »

kalau nak yg saiz bagak2, cuba guna anak ikan puyu saiz ibu jari tangan

kalau buat tajur bagus ni ...
Logged

semilang karang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5065



« Reply #9 on: June 17, 2010, 10:52:02 AM »

Ikan seluang yang jual kat kedai ikan tu.. Itu pun dah cukup bagus buat umpan. Murah, mudah dan tidak berbau..
Logged

"Mengapa perlu mencari kesempurnaan jika diri juga x sempurna

Mengapa perlu mencari kejujuran jika diri juga tak pernah jujur"
tambansegan
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 623


komplot nilai #42.517


Email
« Reply #10 on: June 17, 2010, 02:01:28 PM »

tapa, cacing , perut ayam , cengkerik dlln peberet dia ..

btl2..tapa skang senang..kt kdi pancing ad jual..thn xth jer la ngn bau dier...
perut/usus aym pon cantek gak...klu ader rezki..patin yg sapu.. Grin Grin
Logged

jom jom jommm...bleh bleh...
nk mncing komplot aku skali...0122606649
ban
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 412


ban


Email
« Reply #11 on: June 17, 2010, 04:46:04 PM »

kwn biasa guna anak lampam je 2 pun mber yg ajar ok gak klu kna mmg saiz bagak2

guna tapa tak sempat yg bagak nak mkn yg cinonet da sapu dlu huh
Logged

ban
FRIM kepong , damansara , tanjung karang
016-6663643
FB,YM; faizul_ban@yahoo.com
bb pin ....2804463C
tambansegan
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 623


komplot nilai #42.517


Email
« Reply #12 on: June 17, 2010, 04:53:30 PM »

kwn biasa guna anak lampam je 2 pun mber yg ajar ok gak klu kna mmg saiz bagak2

guna tapa tak sempat yg bagak nak mkn yg cinonet da sapu dlu huh


stakat ni tapa la plg senag nk dpt baug..sbb bau die yg kuat tu.. ikn lais pon layn gak tapa...
Logged

jom jom jommm...bleh bleh...
nk mncing komplot aku skali...0122606649
Naz
Ahli Wanita
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 823


« Reply #13 on: June 17, 2010, 06:15:34 PM »

tapa, cacing , perut ayam , cengkerik dlln peberet dia ..

owh ....... Tongue Tongue
Logged

- naz-
han83
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 179


bodol itu benar.....

namakuhan83@yahoo.com
WWW Email
« Reply #14 on: July 26, 2010, 10:42:33 PM »

salam semua..
kenapa sy guna tapa ikan baung xmau mkn bro?
tapa kemboja tu.. mahal x ingat..
betul ke klu kat lombong tapa x berapa nk jalan??
sy biasa mancing kat lombong tasik guna umpan hati segar je dia bedal..
dh bnyak jugak la dapat.. tggu toman dia yg bedal..
guna tapa dri pagi bwk ke petang bwk ke pg sunyi ja..
Logged

kalau tersilap kata. trlebih sudah, harap tegur2 la.. orang berbudi kita berbahasa Cheesy
info mancing area batu pahat http://waderteam-pro.blogspot.com
tambansegan
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 623


komplot nilai #42.517


Email
« Reply #15 on: July 26, 2010, 10:48:34 PM »

tak barani nk ckp la...kdg2 tapa ni belida pon kacau..tp yg saiz2 tapak tangn la..
tp elok klu kite bwk gak ati aym..skurg2 lehtry umpn ain...
lain lubuk, lain dietnya.. Grin
Logged

jom jom jommm...bleh bleh...
nk mncing komplot aku skali...0122606649
han83
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 179


bodol itu benar.....

namakuhan83@yahoo.com
WWW Email
« Reply #16 on: July 26, 2010, 11:16:20 PM »

tak barani nk ckp la...kdg2 tapa ni belida pon kacau..tp yg saiz2 tapak tangn la..
tp elok klu kite bwk gak ati aym..skurg2 lehtry umpn ain...
lain lubuk, lain dietnya.. Grin
mgkin jgk kot.. tp xpernah berjaya guna tapa kat kwsn air x mengalir..
klu sungai mmg mujarab.. hati ke tapa ke.. kena time dia. besar2..
 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Logged

kalau tersilap kata. trlebih sudah, harap tegur2 la.. orang berbudi kita berbahasa Cheesy
info mancing area batu pahat http://waderteam-pro.blogspot.com
Naz
Ahli Wanita
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 823


« Reply #17 on: July 26, 2010, 11:37:16 PM »

tak barani nk ckp la...kdg2 tapa ni belida pon kacau..tp yg saiz2 tapak tangn la..
tp elok klu kite bwk gak ati aym..skurg2 lehtry umpn ain...
lain lubuk, lain dietnya.. Grin
mgkin jgk kot.. tp xpernah berjaya guna tapa kat kwsn air x mengalir..
klu sungai mmg mujarab.. hati ke tapa ke.. kena time dia. besar2..
 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

wowo .. siap upload pic lg ..
Logged

- naz-
jawer rangers
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3


Email
« Reply #18 on: July 26, 2010, 11:45:53 PM »

gmbr baung tu cm bleh than jer...bleh tau kt ne port 2???nk cri baung skrg sush lah..
Logged
Naz
Ahli Wanita
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 823


« Reply #19 on: July 26, 2010, 11:55:59 PM »

gmbr baung tu cm bleh than jer...bleh tau kt ne port 2???nk cri baung skrg sush lah..

kat Durian Tunggal .. kat empangan kat situ pon ada gak .. Smiley
Logged

- naz-
han83
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 179


bodol itu benar.....

namakuhan83@yahoo.com
WWW Email
« Reply #20 on: July 27, 2010, 02:06:50 AM »

gmbr baung tu cm bleh than jer...bleh tau kt ne port 2???nk cri baung skrg sush lah..
mmg susah..
mcm ku kenal je nick ni..
tp d mana ya??? Huh
sedara ddk batu pahat ye..
umpan hati tggu toman pun bole.. haruan pon bole baung pun bole.. bottom tgh panas..
kasi panas lg..
kocik je baung terbaru kwn dapat.. skali dgn haruan yg sudi d bottom dgn hati ayam..
Logged

kalau tersilap kata. trlebih sudah, harap tegur2 la.. orang berbudi kita berbahasa Cheesy
info mancing area batu pahat http://waderteam-pro.blogspot.com
serekot
Jemuduk
*
Offline Offline

Posts: 164


Email
« Reply #21 on: July 27, 2010, 10:06:34 AM »

dengar citer kat empangan gangsa bt 8 ada pemancing dari felda paso ns9 naikkan baung 3.8kg.guna umpan tapa.group tu biasanya mancing waktu malam.
Logged
ikhSeRn
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 334



Email
« Reply #22 on: July 28, 2010, 09:20:13 AM »

dengar citer kat empangan gangsa bt 8 ada pemancing dari felda paso ns9 naikkan baung 3.8kg.guna umpan tapa.group tu biasanya mancing waktu malam.


boley tau katne tmpt nih....
Logged

kontek me at 013-7270020
fishin is fishin.........
serekot
Jemuduk
*
Offline Offline

Posts: 164


Email
« Reply #23 on: July 28, 2010, 03:37:45 PM »

lokasinya berdekatan dengan rumah pam Syarikat melaka air berhad(SMAB) di kg gangsa.dulu ada kilang mardec di situ.berdekatan ngan sawmill bkt balai durian tunggal.
Logged
ikhSeRn
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 334



Email
« Reply #24 on: July 28, 2010, 06:07:53 PM »

lokasinya berdekatan dengan rumah pam Syarikat melaka air berhad(SMAB) di kg gangsa.dulu ada kilang mardec di situ.berdekatan ngan sawmill bkt balai durian tunggal.


owh yg tepi jalan ea.... k dlm ladang sawit 2??
Logged

kontek me at 013-7270020
fishin is fishin.........
ras
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 19086

ras@pancing.net

2147483647 haruan+ketutu
Email
« Reply #25 on: July 30, 2010, 11:20:12 PM »

port baik ni,nak kena turun ni
Logged

TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=
mrfs1978
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 885


mrfs1978
WWW Email
« Reply #26 on: August 07, 2010, 11:35:01 AM »

try umpan tapa kemboja......tp kena tahan bau laaaa.....memang bau busuk tahap bangkai......
Logged

Kalau Nak Ajak Mancing Jom Call Teman Razman / Mamu (013-382 3349)
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34766



Email
« Reply #27 on: August 07, 2010, 12:17:31 PM »

nak tanya tuan ban, anak ikan lampam ni tuan beli kat kedai akuarium ke? kat sini payah gak nak dapat anak lampam dan dah tentu sainya yg agak kecil Grin Grin Grin
kwn biasa guna anak lampam je 2 pun mber yg ajar ok gak klu kna mmg saiz bagak2

guna tapa tak sempat yg bagak nak mkn yg cinonet da sapu dlu huh

Logged
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34766



Email
« Reply #28 on: August 07, 2010, 12:18:20 PM »

tp bgaimana pun umpan tapa, adalah pilihan utama.. kena tahan bau dia lah hehehehe Grin Grin Grin
Logged
penyadau
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 858


Aku Caster Tegar


Email
« Reply #29 on: August 26, 2010, 11:48:04 AM »

umpan tapa sabah susah nak jumpa la.. Cry Cry
Logged

Penyadau_azr
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal