Author Topic: memancing di sungai pahang  (Read 32319 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ban

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 412
  • Gender: Male
  • ban
    • Email
memancing di sungai pahang
« on: August 15, 2010, 12:11:36 AM »
askom semua geng p.net

sy ada pertanyaan mengenai pancingan di sg pahang ni ada tak dia antara rakan2 p.net
yg boleh kenal memperkenalkan teknik dan umpat yang harus di cuba di sg pahang ni
kawan rasa kawan nak try la mancing kat sna

harap2 ada yg sudi bantu kawan
ban
FRIM kepong , damansara , tanjung karang
016-6663643
FB,YM; faizul_ban@yahoo.com
bb pin ....2804463C

Offline Pengail Baru

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2777
  • Gender: Male
  • 013.244.8847 (KL)
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #1 on: August 15, 2010, 12:23:48 AM »
salam tuan ban...

sungai pahang tu kalau di ukur dari pangkal sampai hujung jadi terpanjang dalam semenanjung tu heheh..
area mana target mancen kat sungai pahang tu..? ikan apa tergetnya..? barulah mudah otai2 sungai pahang nak tolon bantu menjawab..
PB sendiri tak penah mancen kat sungai pahang heheh...  ;D ;D ;D
DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..

Offline ban

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 412
  • Gender: Male
  • ban
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #2 on: August 15, 2010, 01:05:53 AM »
target temelian
lg mmg tak pernah mancing ikan ni
ada la tgk video org mancing ikan ni
tp umpan lak tak tau

ada kenalan masa mancing kat ulu yam bg tau klu nak mancing ikan ni kna mancing kat tp pulau2 yg ada kat sg pahang 2
2 yg cuba2 nak cari lg info kat mber2 p.net ni untuk bekalan sebelum melangkah ke sana .
ban
FRIM kepong , damansara , tanjung karang
016-6663643
FB,YM; faizul_ban@yahoo.com
bb pin ....2804463C

Offline Rakan temoleh

  • Bilis
  • *
  • Posts: 21
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #3 on: August 16, 2010, 07:30:39 AM »
target temelian
lg mmg tak pernah mancing ikan ni
ada la tgk video org mancing ikan ni
tp umpan lak tak tau

ada kenalan masa mancing kat ulu yam bg tau klu nak mancing ikan ni kna mancing kat tp pulau2 yg ada kat sg pahang 2
2 yg cuba2 nak cari lg info kat mber2 p.net ni untuk bekalan sebelum melangkah ke sana .

Di Sungai Tembeling kami panggil Temoleh, tapi ikan ni dah diwartakan tidak boleh ditangkap
Umpannya sawit peram
Kalau berhajat nak mancen Temalian@Temoleh sila hubungi

0179257951 Azran

Offline hagane

  • Bilis
  • *
  • Posts: 39
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #4 on: August 16, 2010, 10:14:19 AM »
salam n greeting,

this is good but then, this is more than just good ! i never try fishing at sungai pahang and i'm looking forward to know more about it. can someone give us more information about the river ? like the native species, the hot spot, the spawn spot, the feeding spot, what kind of disciplines that can we use there beside than bottom. what kind of facilities that available there such as the guide, the tour n etc.

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #5 on: August 16, 2010, 10:20:38 AM »
target temelian
lg mmg tak pernah mancing ikan ni
ada la tgk video org mancing ikan ni
tp umpan lak tak tau

ada kenalan masa mancing kat ulu yam bg tau klu nak mancing ikan ni kna mancing kat tp pulau2 yg ada kat sg pahang 2
2 yg cuba2 nak cari lg info kat mber2 p.net ni untuk bekalan sebelum melangkah ke sana .

Di Sungai Tembeling kami panggil Temoleh, tapi ikan ni dah diwartakan tidak boleh ditangkap
Umpannya sawit peram
Kalau berhajat nak mancen Temalian@Temoleh sila hubungi

0179257951 Azran


RAKAN TEMOLEH, TUAN TINGGAL DIMANA?..

Offline shan_angler

  • Marlin
  • *
  • Posts: 723
  • Gender: Male
  • biar memancing ikan,dari memancing undi..huhuhu
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #6 on: August 21, 2010, 12:44:44 AM »
jom mancing sungai kuantan..
toman,patin,baung,udang,kenerak,lampam,sume ada..
jom3..
010-9060687
ingat nom nie.cal or sms utk mancing..hehe

Offline ZAHAR @ mzaharm

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2382
  • Gender: Male
  • Tawakkal itu adalah berusaha bersungguh sungguh
    • CariDuitLebihSikit
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #7 on: August 21, 2010, 08:04:27 AM »
sg kuantan tu sampai ke temerloh tak...jom lah hari ini...

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #8 on: August 21, 2010, 08:09:31 AM »
skrg ni ade kt temerloh...hoho..mancen mane best ye?

Offline ZAHAR @ mzaharm

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2382
  • Gender: Male
  • Tawakkal itu adalah berusaha bersungguh sungguh
    • CariDuitLebihSikit
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #9 on: August 21, 2010, 08:13:43 AM »
kat jambatan highway Pantai Timur dan sekitarnya...

Offline ban

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 412
  • Gender: Male
  • ban
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #10 on: August 22, 2010, 12:19:39 AM »
kat jambatan hway pantai timur blh mna ye ?
spisis pe yg menghuni di sana ?
ban
FRIM kepong , damansara , tanjung karang
016-6663643
FB,YM; faizul_ban@yahoo.com
bb pin ....2804463C

Offline bllukang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 731
  • Gender: Male
  • GS 07 samurai ,--)-----
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #11 on: August 22, 2010, 08:07:02 PM »
mancing kat kuala medang ngan tanjung gahai je...janji layan...
"MOH MANCING WEH!!!" 013-5844562

Offline manba_nkk

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 18237
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #12 on: August 22, 2010, 08:11:16 PM »
jom mancing sungai kuantan..
toman,patin,baung,udang,kenerak,lampam,sume ada..
jom3..

ni yg best ! Bila mau komplot bro shan ?
takda peduli, hentam saja

Offline Pengail Baru

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2777
  • Gender: Male
  • 013.244.8847 (KL)
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #13 on: August 23, 2010, 08:35:52 AM »
mancing kat kuala medang ngan tanjung gahai je...janji layan...

tanjang gahai dah tak best dah..
kuala medang pon kene menghulu jauh keatas..
layan kat pos betau plak lah..  :D :D
DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..

Offline shan_angler

  • Marlin
  • *
  • Posts: 723
  • Gender: Male
  • biar memancing ikan,dari memancing undi..huhuhu
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #14 on: August 27, 2010, 08:48:27 PM »
boleh je bila2..
tuan bllukang cakapo je biler tuan free.nanti shan leh ejas masa..
skrg nie toman tgh ganas..leh lah gak kongsi2 petua..
bila nak mancing bro..
010-9060687
ingat nom nie.cal or sms utk mancing..hehe

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #15 on: August 27, 2010, 10:33:00 PM »
bleh kasi set masa bro.....raye ni kwn kt ktn dari raye ke tiga sampai 19hb...hehehe..ngail toman area mane bro shan....

Offline haikal_kp61

  • Bilis
  • *
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #16 on: August 27, 2010, 11:09:16 PM »
kt sungai pahang(area temerloh) jarang org mancing dapat ikan temelian ni...
sebabnye ikan tu pun jarang ade dan bermusim...

mancing baung la...
janji umpan peram home made..
kekeke...
nak mancing baung koling2 la..
0179399545

bincang masa,tarikh...
bot boleh pinjam kawan sy punya..
isi minyak je..
:)
www.olskool.my/forum
Facebook - www.facebook.com/hykalisdead
Name - Haikal..
Location - Temerloh Pahang
Contac Number - 0179655922

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #17 on: August 27, 2010, 11:16:09 PM »
kt sungai pahang(area temerloh) jarang org mancing dapat ikan temelian ni...
sebabnye ikan tu pun jarang ade dan bermusim...

mancing baung la...
janji umpan peram home made..
kekeke...
nak mancing baung koling2 la..
0179399545

bincang masa,tarikh...
bot boleh pinjam kawan sy punya..
isi minyak je..
:)

idea yg bernas nie tuan....

kwn simpan no. tuan k.....

nie no. kwn 0139635040 (bugie)

umah mak mentua kwn kt mengkarak,bera...

kalu kwn blik kesana bleh la kwn melawat tuan disana...amacam?...

Offline haikal_kp61

  • Bilis
  • *
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #18 on: August 27, 2010, 11:25:49 PM »
bole bro...
xde hal la..
koling2 la...

www.olskool.my/forum
Facebook - www.facebook.com/hykalisdead
Name - Haikal..
Location - Temerloh Pahang
Contac Number - 0179655922

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #19 on: August 27, 2010, 11:26:58 PM »
bole bro...
xde hal la..
koling2 la...



heheehe....

Offline haikal_kp61

  • Bilis
  • *
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #20 on: August 27, 2010, 11:31:38 PM »
sekali time jumpe nanti kena rodong gak..
masak koi..
muehehhehehe....

p/s sori tuan tanah..tersepam..
:)
www.olskool.my/forum
Facebook - www.facebook.com/hykalisdead
Name - Haikal..
Location - Temerloh Pahang
Contac Number - 0179655922

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #21 on: August 27, 2010, 11:34:42 PM »
sekali time jumpe nanti kena rodong gak..
masak koi..
muehehhehehe....

p/s sori tuan tanah..tersepam..
:)

aok kenal paklang tok langit....abg kejoi.....

p/s : maaf tuan tanah...off topik jap...kot2 jejak kasih ke nie....hehehe...

Offline haikal_kp61

  • Bilis
  • *
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #22 on: August 27, 2010, 11:45:31 PM »
macam biase dengar nama pak lang tu..
hmmm...
xpe2...
jumpe nanti kenal la..
kekekekek...
www.olskool.my/forum
Facebook - www.facebook.com/hykalisdead
Name - Haikal..
Location - Temerloh Pahang
Contac Number - 0179655922

Offline shan_angler

  • Marlin
  • *
  • Posts: 723
  • Gender: Male
  • biar memancing ikan,dari memancing undi..huhuhu
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #23 on: August 28, 2010, 12:15:20 AM »
beres je tuan bugie..
shan pon cuti gak masa raya ketiga tue,nak turun aritu tu pun kwn takde hal..
18&19 shan cuti gak..tapi shan nie tak la terer mancing toman nie,baru nak berjinak2 je..

010-9060687
ingat nom nie.cal or sms utk mancing..hehe

Offline shan_angler

  • Marlin
  • *
  • Posts: 723
  • Gender: Male
  • biar memancing ikan,dari memancing undi..huhuhu
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #24 on: August 28, 2010, 12:18:48 AM »
idea yg bernass dan hebat tuan haikal..
shan nie pon nak sgt mancing baung,cume tak leh nak ejas masa malam je..
n takde geng nak turun mancing mlm2 nie..
010-9060687
ingat nom nie.cal or sms utk mancing..hehe

Offline haikal_kp61

  • Bilis
  • *
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #25 on: August 28, 2010, 12:28:32 AM »
mancing siang sudah...
kalo mancing baung ni same je siang atau malam..
umpan power,jumpe pungkor(lubuk dia)kompom dapat..
cuma 1 je yg tak best mancing baung...
kena selalu pindah,sebab kalo mancing pakai umpan tapa 1 port paling lama 10 minit je...
www.olskool.my/forum
Facebook - www.facebook.com/hykalisdead
Name - Haikal..
Location - Temerloh Pahang
Contac Number - 0179655922

Offline manba_nkk

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 18237
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #26 on: August 28, 2010, 08:44:20 PM »
kt sungai pahang(area temerloh) jarang org mancing dapat ikan temelian ni...
sebabnye ikan tu pun jarang ade dan bermusim...

mancing baung la...
janji umpan peram home made..
kekeke...
nak mancing baung koling2 la..
0179399545


bincang masa,tarikh...
bot boleh pinjam kawan sy punya..
isi minyak je..
:)

Bro haikal, ni nombor saya sudah save, lain kali kalu blk kampung kdn [ Jerantut ] ada peluang boleh try mancing baung !
takda peduli, hentam saja

Offline haikal_kp61

  • Bilis
  • *
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #27 on: August 28, 2010, 08:48:16 PM »
jerantut..
menarik tu kalo mancing baung...
ade bot boleh pegi lubuk pelam...
:)

tp buat masa ni sy tak buat umpan tapa lagi..
masa tak mengizin kan...
www.olskool.my/forum
Facebook - www.facebook.com/hykalisdead
Name - Haikal..
Location - Temerloh Pahang
Contac Number - 0179655922

Offline haikal_kp61

  • Bilis
  • *
  • Posts: 28
  • Gender: Male
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #28 on: August 28, 2010, 09:24:13 PM »
video ni dah lame..
rakam pakai fon je...
kawan yg bercakap...
 lokasi - sungai pahang area kg lebak seberang....

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/2ndFJ1W24kY?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/2ndFJ1W24kY?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>


<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/kPIb3a5inQ8?fs=1&amp;hl=en_US"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/kPIb3a5inQ8?fs=1&amp;hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

www.olskool.my/forum
Facebook - www.facebook.com/hykalisdead
Name - Haikal..
Location - Temerloh Pahang
Contac Number - 0179655922

Offline ban

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 412
  • Gender: Male
  • ban
    • Email
Re: memancing di sungai pahang
« Reply #29 on: August 28, 2010, 10:20:54 PM »
wah bro arcin dgn video npk heheheheh tgk udang yg tak tahan tu  ;D
ban
FRIM kepong , damansara , tanjung karang
016-6663643
FB,YM; faizul_ban@yahoo.com
bb pin ....2804463C