Author Topic: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak  (Read 9822 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline kadmatrik

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 367
  • slim river
    • Email
Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« on: August 17, 2010, 12:22:14 PM »
Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

kami bercadang untuk ke Kelong Batu Undan Lumut Perak. Mohon jasa baik kawan-kawan yang pernah kesana ...
Berikan sedikit panduan / komen ...

         1. Apakah umpan yang baik dibawa?
         2. Dimana bolih dibeli?
         3. Apakah persiapan yang perlu dibawa?
         4. Apa spissis yang pernah dinaikkan disana?
         5. Lain lain komen /nasihat.

  Diatas nasihat dan tunjuk ajar yang akan diberikan kawan ucapkan ribuan terima kaseh... 

saya dapat info dari mudah.my

http://www.mudah.my/Memancing+di+Kelong+Batu+Undan+Lumut+Perak-6657078.htm?last=1

info orang yang dah pergi di sini:

http://ngailsamudra.blogspot.com/2010/05/trip-kelong-batu-undan-lumut-perak-15_6251.html







Offline buntal bujur

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5170
  • Gender: Male
  • Mengey...mengey...mengey...!!!
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #1 on: August 17, 2010, 12:24:33 PM »
apa ikan ada dlm?
Nk g mancen tue ajak le BB nie...012-5612469

Offline cekenik

  • Bilis
  • *
  • Posts: 5
  • Gender: Male
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #2 on: November 11, 2011, 05:00:07 PM »
best x ./

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #3 on: November 11, 2011, 05:45:00 PM »
saya pernah ke kelong tersebut, tp hasil terus terang katakan memang kurengggg ::) ::) ::) ;D ;D ;D

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #4 on: November 11, 2011, 06:38:25 PM »
kat sini pun tuan boleh dapatkan sedikit maklumat tentang kelong tersebut ::) ::) ::)..

http://www.pancing.net/index.php?topic=21788.0

Offline ombak_jeram

  • Marlin
  • *
  • Posts: 718
  • Gender: Male
  • sebatang joran, sebentuk matakail, sebuah keringat
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #5 on: December 28, 2011, 03:38:26 PM »
tumpang tanya, kelong batu undan ni ngn kelong ah heng, kelong ustaz tu lain2 ka sama...konpius ??? ??? ???
taip ON MANCING dan hantarkan ke 0125338930

Online ewak

  • Arowana
  • *
  • Posts: 13716
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #6 on: December 28, 2011, 04:14:52 PM »
oo ni padang permainan tuan wingerider..kita tggu apa komen dia..

Offline wingerider

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2520
  • Gender: Male
  • 0125525646
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #7 on: December 28, 2011, 05:48:45 PM »
oo ni padang permainan tuan wingerider..kita tggu apa komen dia..



Teman tak begitu arif tentang kelong2 ni,tapi ada dengar cerita dpd rakan setempat pernah bermalam di salah satu kelong tersebut dan mendapat hasil yg lumayan kategori size A jenehak ,kerapu ,siakap dan sebagainya pd waktu malam.Tapi paling banyak yg teman dengar paling kerap adalah di tiang no 6 dan no 8 bawah tapak tiang jambatan bainun,di samping udang hidup, tamban dan selangat memang timbul bermain cahaya lampu di tepi tiang dan jenis umpan ikan2 ini lah yg akan membawa hasil terbaik pd waktu malam.
fb baharudin nawawi

whatsaap 0125525646

Offline kadmatrik

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 367
  • slim river
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #8 on: December 28, 2011, 07:36:16 PM »
tq atas maklumat yg diberikan... best tu, tp belum sempat sampai lg... ;D

Offline wingerider

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2520
  • Gender: Male
  • 0125525646
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #9 on: December 28, 2011, 08:27:15 PM »
Kalau tuan memilih kelong ini (jika kelong ini masih di tempatkan di situ) rasanya baik juga sebab lokasi nya sebaris dgn tiang jambatan bainun no 8 dan dasar nya kurang berselut jika di bandingkan dgn kelong2 yg lain,atau pun buat sebagai penginapan tetapi memancing di atas tapak tiang atau pun utk mendapatkan bekalan upan tamban hidup dan balik semula ke kelong,kena lah ada transport







[/quote]
fb baharudin nawawi

whatsaap 0125525646

Offline ombak_jeram

  • Marlin
  • *
  • Posts: 718
  • Gender: Male
  • sebatang joran, sebentuk matakail, sebuah keringat
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #10 on: December 29, 2011, 10:03:53 AM »
teman nak g kelong ni bulan 2 nanti, nak tny jugak ler barang2 dan setting yang sesuai...maksud tuan wingerider baling umpan ke arah tiang no 8 tu la eh...
taip ON MANCING dan hantarkan ke 0125338930

Offline wingerider

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2520
  • Gender: Male
  • 0125525646
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #11 on: December 29, 2011, 10:12:58 AM »
teman nak g kelong ni bulan 2 nanti, nak tny jugak ler barang2 dan setting yang sesuai...maksud tuan wingerider baling umpan ke arah tiang no 8 tu la eh...



Baling tak sampai,jauh tiang tu dgn kelong,tapi sekitar kelong tu pun ok juga kalu ada ikan,pegerakan arus bila surut menghala ke jambatan :) :) :) :)
fb baharudin nawawi

whatsaap 0125525646

Offline ombak_jeram

  • Marlin
  • *
  • Posts: 718
  • Gender: Male
  • sebatang joran, sebentuk matakail, sebuah keringat
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #12 on: December 29, 2011, 12:48:22 PM »
teman nak g kelong ni bulan 2 nanti, nak tny jugak ler barang2 dan setting yang sesuai...maksud tuan wingerider baling umpan ke arah tiang no 8 tu la eh...



Baling tak sampai,jauh tiang tu dgn kelong,tapi sekitar kelong tu pun ok juga kalu ada ikan,pegerakan arus bila surut menghala ke jambatan :) :) :) :)

terima kasih atas info yang diberikan...nak perasap kemian jap pancing ni ;D ;D ;D
taip ON MANCING dan hantarkan ke 0125338930

Offline BoY_Genji

  • Bilis
  • *
  • Posts: 5
  • Gender: Male
  • ''RoCk_StEdY''
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #13 on: February 12, 2012, 03:06:46 PM »
nie kelong cikgu kamarul ke???? mcm pena pergi hehehe..... ;D
GENJI

Offline uTp_angler

  • Pelata
  • *
  • Posts: 102
  • pb
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #14 on: December 25, 2012, 11:41:53 AM »
saya pernah pegi kelong ni dalam 3 kali rasanya, kalau bwk budak2, nk mancing gelama sampai bosan lah, byk gelama nya, ad kerapu,tanda, jenahak, kurau, bulan, sembilang,duri, ketuka, paling besar saya dapat kurau 2.5kg  :) ada ikan besar2 kot, tp x de rezeki lagi  ;D

Offline kadmatrik

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 367
  • slim river
    • Email
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #15 on: December 28, 2012, 09:02:50 AM »
saya pernah pegi kelong ni dalam 3 kali rasanya, kalau bwk budak2, nk mancing gelama sampai bosan lah, byk gelama nya, ad kerapu,tanda, jenahak, kurau, bulan, sembilang,duri, ketuka, paling besar saya dapat kurau 2.5kg  :) ada ikan besar2 kot, tp x de rezeki lagi  ;D

cantik...info yg bagus

Offline DagangSetia

  • Bilis
  • *
  • Posts: 46
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #16 on: February 20, 2013, 09:58:54 PM »
salam..ada report terbaru tak? berhajat utk turun 2 minggu lagi, ada tips nak pilih kelong yang mana?

Offline t4lang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 884
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #17 on: February 20, 2013, 10:09:45 PM »
ni kt kg aku ni (kg baru)
bile nk pg??
xpyh la bwk big  game ko tu kalo mncing sini
aku pon xpnh naik kelong ni  :P

Offline DagangSetia

  • Bilis
  • *
  • Posts: 46
Re: Memancing di Kelong Batu Undan Lumut Perak
« Reply #18 on: February 20, 2013, 10:25:23 PM »
ha ha..santai saja.. bwk set ringan saja