bagaimana cara memasang pelampung?

(1/2) > >>

panjang:
assalamualaikum semua..
saya ni nk memancing siakap..
tp x tau mcm mana cara yg btol utk pasang pelampung..

kpd yg mahir tu tlng la tunjukkan

terima kasih  ;D

hataboy:
susah2 gantung je kat pin......
perambut bg panjang skit lebih kurang dalam sedepa......

tawau:
hataboy ada pengalamankah guna cara tu.......berkesan ke??

k0pi:
mancing siakap pakai pelampung...

biasanya guna pelampung yang ada dua cincin - satu atas satu bawah. Ikat je mainline kat ring atas, dan ring bawah masuk perambut - memang selalunya sedepalah (kadang2 lebih kalau mancing tempat dalam). Kalau kat tempat ada arus kuat (tapi tak terlalu kuat), ikatan perambut tu panjang dalam sedepa, tapi kat tengah perambut selit satu snap swivel dan gantung ladung mati kecik (no. 2-3) supaya umpan tak naik ke permukaan.

kalau cara kampung, gunakan beg plastik yang dikembungkan dan diikat pada snap swivel. panjang perambut rekomen sedepa jugalah.

*tak gemar guna pelampung kalau nak mancen sekap... nak baling umpan pegi kat target spot celah-celah reba timbul susah.

tawau:
Quote from: k0pi on July 23, 2010, 06:00:44 PM

mancing siakap pakai pelampung...

biasanya guna pelampung yang ada dua cincin - satu atas satu bawah. Ikat je mainline kat ring atas, dan ring bawah masuk perambut - memang selalunya sedepalah (kadang2 lebih kalau mancing tempat dalam). Kalau kat tempat ada arus kuat (tapi tak terlalu kuat), ikatan perambut tu panjang dalam sedepa, tapi kat tengah perambut selit satu snap swivel dan gantung ladung mati kecik (no. 2-3) supaya umpan tak naik ke permukaan.

kalau cara kampung, gunakan beg plastik yang dikembungkan dan diikat pada snap swivel. panjang perambut rekomen sedepa jugalah.

*tak gemar guna pelampung kalau nak mancen sekap... nak baling umpan pegi kat target spot celah-celah reba timbul susah.


Terima kasih tuan.......
Memang bernas, tapi kat tempat kolam tu ramai yg guna perambut Y, apa bezanya, adakah jenis ini lebih berkesan atau sama jer..... ??? ??? ???

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page