Pancing.Net
September 01, 2014, 07:09:28 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 »   Go Down
  Print  
Author Topic: komplot jambatan Pulau Pinang  (Read 188741 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Tiagra
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3891


Syok Kena Karen...


« Reply #330 on: December 17, 2010, 05:29:49 AM »

Salam semua, ramai gak geng pi jambatan nih...aku lah lama tinggai tiang jambatan ni sejak Tsunami dulu...takut...tapi teringin nak pi balik kalau balik kg nih...kot2 boleh jumpa geng bro sume nih...la ni depa charge berapa hantaq pi tiang aku dulu selalu dok tiang 68 ke 86 pun tak ingat...lama dulu dekat 10 tahun ader lah...sekali je dapat ikan merah ngan kerapa...tengah kilo ada kot...tapi yg best makan nasi lemak ngan kopi o atas tiang tuhh...pehhhh....best giler...Pak Usop boatman tu ader lagi ke?

Salam tuan mancasting75 & rakan2...  Cool
sedikit info untuk dikongsi bersama..
INFO MANCING BAWAH JAMBATAN PENANG

Kadar Bayaran dari Jeti Batu Uban (Pergi & Balik)

Tiang Dari Pulau : Tiang 89 hingga ke Tiang 41 - RM10.00 seorang. Tiang 40 hingga ke Tiang 3 - RM15.00 seorang.
*Kalau sorang atau 2 org, tekong hanya akan hantar ke Tiang 89 hingga Tiang 41 sahaja. Untuk dari Tiang 40 hingga ke Tiang 3, tekong hanya akan hantar jika ada 3 org atau lebih.. (klu nak pegi jugak pandai2 la deal dgn tekong.. tapi kena bayar lebih laa...)*

Tiang Seberang (Timur) : Dari Tiang 3 hingga ke Tiang 19 - RM20.00 seorang.. bayaran bergantung kepada jarak perjalanan.
*Untuk ke Tiang 3 hingga Tiang 19, tekong hanya akan hantar jika ada 4 org atau lebih.. kalau kurang, permintaan mahupun surat-menyurat tidak akan dilayan.. (untuk ke Tiang seterusnya adalah lebih baik anda naik dari Jeti di Bagan kerana lebih murah)*


Tekong Yg Bertugas Di Jeti Batu Uban

Selasa & Malam Minggu : Pak Hassan - Tel: 012-4525821
Rabu & Ahad : Pak Hussien - Tel: 012-4875041
Khamis, Jumaat & Sabtu : Pak Said - Tel: 017-4485553 & Abg Hashim - Tel: 014-3422344
Ahad & Isnin : Pak Long - Tel: 017-4249314

Semoga dapat membantu rakan2 sekalian.. Harap Maklum..  Roll Eyes Smiley Wink

P/s: "Semua info ini adalah hasil usaha Tuan Tanah yg budiman aka Tok Ngulu Tiang 12.. TERIMA KASIH Tok Ngulu.."
Logged
Pancing.Net
« Reply #330 on: December 17, 2010, 05:29:49 AM »

 Logged
manba_nkk
AJK PNET
Arowana
***
Offline Offline

Posts: 17622



« Reply #331 on: December 17, 2010, 07:58:32 AM »

Terima Kasih bro Tiagra !
Info yg amat bagus sekali !
Logged

takda peduli, hentam saja
Tiagra
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3891


Syok Kena Karen...


« Reply #332 on: December 17, 2010, 08:10:46 AM »

Terima Kasih bro Tiagra !
Info yg amat bagus sekali !

Sama-sama bro..  Cool
berterima kasihlah pada tuan Tiang 12 krn semua nih pun hasil usaha dia.. kawan cuma menyampaikan jerr..  Smiley
harap2 info nih dpt membantu mereka yg memerlukan..  Wink
Logged
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34719



Email
« Reply #333 on: December 17, 2010, 08:39:26 AM »

terima kasih tuan tiagra diatas info ini Grin Grin Grin
Salam semua, ramai gak geng pi jambatan nih...aku lah lama tinggai tiang jambatan ni sejak Tsunami dulu...takut...tapi teringin nak pi balik kalau balik kg nih...kot2 boleh jumpa geng bro sume nih...la ni depa charge berapa hantaq pi tiang aku dulu selalu dok tiang 68 ke 86 pun tak ingat...lama dulu dekat 10 tahun ader lah...sekali je dapat ikan merah ngan kerapa...tengah kilo ada kot...tapi yg best makan nasi lemak ngan kopi o atas tiang tuhh...pehhhh....best giler...Pak Usop boatman tu ader lagi ke?

Salam tuan mancasting75 & rakan2...  Cool
sedikit info untuk dikongsi bersama..
INFO MANCING BAWAH JAMBATAN PENANG

Kadar Bayaran dari Jeti Batu Uban (Pergi & Balik)

Tiang Dari Pulau : Tiang 89 hingga ke Tiang 41 - RM10.00 seorang. Tiang 40 hingga ke Tiang 3 - RM15.00 seorang.
*Kalau sorang atau 2 org, tekong hanya akan hantar ke Tiang 89 hingga Tiang 41 sahaja. Untuk dari Tiang 40 hingga ke Tiang 3, tekong hanya akan hantar jika ada 3 org atau lebih.. (klu nak pegi jugak pandai2 la deal dgn tekong.. tapi kena bayar lebih laa...)*

Tiang Seberang (Timur) : Dari Tiang 3 hingga ke Tiang 19 - RM20.00 seorang.. bayaran bergantung kepada jarak perjalanan.
*Untuk ke Tiang 3 hingga Tiang 19, tekong hanya akan hantar jika ada 4 org atau lebih.. kalau kurang, permintaan mahupun surat-menyurat tidak akan dilayan.. (untuk ke Tiang seterusnya adalah lebih baik anda naik dari Jeti di Bagan kerana lebih murah)*


Tekong Yg Bertugas Di Jeti Batu Uban

Selasa & Malam Minggu : Pak Hassan - Tel: 012-4525821
Rabu & Ahad : Pak Hussien - Tel: 012-4875041
Khamis, Jumaat & Sabtu : Pak Said - Tel: 017-4485553 & Abg Hashim - Tel: 014-3422344
Ahad & Isnin : Pak Long - Tel: 017-4249314

Semoga dapat membantu rakan2 sekalian.. Harap Maklum..  Roll Eyes Smiley Wink

P/s: "Semua info ini adalah hasil usaha Tuan Tanah yg budiman aka Tok Ngulu Tiang 12.. TERIMA KASIH Tok Ngulu.."
Logged
Tiagra
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3891


Syok Kena Karen...


« Reply #334 on: December 17, 2010, 09:00:33 AM »

terima kasih tuan tiagra diatas info ini Grin Grin Grin

Sama-sama tuan tm..  Cool
yg bermanfaat elok kita kongsikan...  Wink Cheesy Grin
Logged
mR_o
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5628


ngail pah ceroh!!..ke guane?

syukryz@yahoo.com
Email
« Reply #335 on: December 17, 2010, 09:01:42 AM »

nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..Cheesy
Logged

Tiagra
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3891


Syok Kena Karen...


« Reply #336 on: December 17, 2010, 09:17:14 AM »

nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..Cheesy

next week?? hmmm... orait jugak tuh..  Roll Eyes
klu tak silap kawan, pak awei snapperr bawak sedara mara mggu dpn pi jematan.. ade kenduri kot.. keh keh keh..  Cheesy Cheesy Grin
ramai2 baru syok.. byk tiang bleh test nnt...  Wink

P/s: "klu btul ade kenduri kat jematan... bleh kawan makan free...hehehe.."
Logged
mancasting75
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 9905


Call 0193962808 kalu nak ajak mancing...


Email
« Reply #337 on: December 17, 2010, 12:29:22 PM »

Ingat nak pi krismas ni...ada hal lain plak...tidak leh join hangpa pi sana...gian kena angin laut jer...
Logged
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34719



Email
« Reply #338 on: December 17, 2010, 12:37:57 PM »

 Wink Wink Wink
terima kasih tuan tiagra diatas info ini Grin Grin Grin

Sama-sama tuan tm..  Cool
yg bermanfaat elok kita kongsikan...  Wink Cheesy Grin
Logged
ewak
Arowana
*
Offline Offline

Posts: 12111


Email
« Reply #339 on: December 17, 2010, 12:42:42 PM »

trip mancen yg paling jimat kos..byr duit tambang utk kelokasi mancen yg mantap.. hmm bila la nk merasa.. Lips sealed Lips sealed
Logged
manba_nkk
AJK PNET
Arowana
***
Offline Offline

Posts: 17622



« Reply #340 on: December 17, 2010, 12:46:43 PM »

nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..Cheesy
Nambaknya racun dah masuk tulang bro mR_o ! Grin Grin
Logged

takda peduli, hentam saja
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34719



Email
« Reply #341 on: December 17, 2010, 12:48:24 PM »

betull3x tuan manba.. karen kolam dah hilang sikit2 dah timbul karen laut pulee hehehehe Cheesy Cheesy Cheesy
nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..Cheesy
Nambaknya racun dah masuk tulang bro mR_o ! Grin Grin
Logged
Awei
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2997


Be Better Fishing!!


Email
« Reply #342 on: December 17, 2010, 02:19:15 PM »

trip mancen yg paling jimat kos..byr duit tambang utk kelokasi mancen yg mantap.. hmm bila la nk merasa.. Lips sealed Lips sealed

mmg budget rendah bang ewak.. tp kena pada cara, teknik dan waktu airnya..
itu sume T12 pakar bab ni (expert carbon cube)
T12 tempat rujukan kami.. kehkehkhe.. Grin Grin Grin

Ingat nak pi krismas ni...ada hal lain plak...tidak leh join hangpa pi sana...gian kena angin laut jer...

takpa.. ada masa ni boleh pi mengey.. Grin Grin Grin

nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..Cheesy
Nambaknya racun dah masuk tulang bro mR_o ! Grin Grin

mmg dah kena racun.. mR0 baru join komplot bongkar tiang dah boleh tarik senangin.. Grin Grin Grin
betull3x tuan manba.. karen kolam dah hilang sikit2 dah timbul karen laut pulee hehehehe Cheesy Cheesy Cheesy[

hehehe.. dia boleh tinggal kolam camtu.. syok kena karen senangin.. kehkehkeh..
Logged
Tiagra
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3891


Syok Kena Karen...


« Reply #343 on: December 17, 2010, 04:04:26 PM »

Mana la pulak tuan tanah yg budiman aka Tok Ngulu T12 nihh.. senyap jerr..  Huh Huh
Tokkkk... OOOOoooo...tokkk...  hehehe... sibuk..byk keja kot??  Cheesy Grin Wink

P/s: "Tggu laporan air mggu depan dari Tok Ngulu..."
Logged
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34719



Email
« Reply #344 on: December 17, 2010, 04:05:56 PM »

hehehehe Grin Grin Grin
Mana la pulak tuan tanah yg budiman aka Tok Ngulu T12 nihh.. senyap jerr..  Huh Huh
Tokkkk... OOOOoooo...tokkk...  hehehe... sibuk..byk keja kot??  Cheesy Grin Wink

P/s: "Tggu laporan air mggu depan dari Tok Ngulu..."
Logged
XpertCcube
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783



Email
« Reply #345 on: December 17, 2010, 11:26:08 PM »

Salam semue...
Bang castin.....Pak Usop dah arwah...'alfatihah untuk die'
Dulu anak die sambung tugas...tapi lani tugas² tersebut di ambil alih oleh 4 bersaudara..

 Wink
Logged

XpertCcube
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783



Email
« Reply #346 on: December 17, 2010, 11:41:25 PM »

website jabatan meterologi tak bleh akses...tak bleh nak cek air pasang surut kat Penang minggu ini...sesape yang bleh masuk nanti tolong copy/paste kat cini jap.. Grin Grin Wink Wink
Logged

Tiagra
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3891


Syok Kena Karen...


« Reply #347 on: December 18, 2010, 12:12:20 AM »

website jabatan meterologi tak bleh akses...tak bleh nak cek air pasang surut kat Penang minggu ini...sesape yang bleh masuk nanti tolong copy/paste kat cini jap.. Grin Grin Wink Wink

Nnt kita tggu pak awei snapperr akses MET plak... hehehe..  Cheesy Grin Wink
Logged
XpertCcube
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783



Email
« Reply #348 on: December 18, 2010, 12:19:43 AM »

website jabatan meterologi tak bleh akses...tak bleh nak cek air pasang surut kat Penang minggu ini...sesape yang bleh masuk nanti tolong copy/paste kat cini jap.. Grin Grin Wink Wink

Nnt kita tggu pak awei snapperr akses MET plak... hehehe..  Cheesy Grin Wink
Roger Kapten..saye cabut dulu..
Ahad jemput p umah makan kenduri..ajak awei skaki..kenduri kecil² lan.. Wink
Logged

Tiagra
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3891


Syok Kena Karen...


« Reply #349 on: December 18, 2010, 12:24:01 AM »

Roger Kapten..saye cabut dulu..
Ahad jemput p umah makan kenduri..ajak awei skaki..kenduri kecil² lan.. Wink

Uikss... kenduri???
Terima kasih atas jemputan..
Insya'Allah, takde ape aral nnt kawan sampai yerr...  Wink
Logged
Awei
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2997


Be Better Fishing!!


Email
« Reply #350 on: December 18, 2010, 02:04:27 AM »

website jabatan meterologi tak bleh akses...tak bleh nak cek air pasang surut kat Penang minggu ini...sesape yang bleh masuk nanti tolong copy/paste kat cini jap.. Grin Grin Wink Wink

Nnt kita tggu pak awei snapperr akses MET plak... hehehe..  Cheesy Grin Wink
Roger Kapten..saye cabut dulu..
Ahad jemput p umah makan kenduri..ajak awei skaki..kenduri kecil² lan.. Wink

uikkkss.. hai! kenduri hg angkat nikah ka nuat?
len mcm jer bunyi..
patut la nak gantung rod.. kahkahkah.. Grin Grin Grin
Logged
mancasting75
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 9905


Call 0193962808 kalu nak ajak mancing...


Email
« Reply #351 on: December 18, 2010, 11:37:27 AM »

Salam semue...
Bang castin.....Pak Usop dah arwah...'alfatihah untuk die'
Dulu anak die sambung tugas...tapi lani tugas² tersebut di ambil alih oleh 4 bersaudara..

 Wink
Banyak terhutang budi bab2 mancing ngan arwah dulu tuh...sedih rasanyer...al-fatihah
Logged
Awei
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2997


Be Better Fishing!!


Email
« Reply #352 on: December 18, 2010, 03:49:44 PM »

mari kita sedekahkah AL-Fatihah kepada arwah Pak Usop (tekong Jematan Penang)..

AL-FATIHAH!!
Logged
azlee@png
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 42



Email
« Reply #353 on: December 18, 2010, 08:11:12 PM »

salam semua.

ni laporan air pasang surut seminggu di p.pinang.

naik bot dari bagan 2 kat mana?  Cheesy

kalau blah seberang tiang no berapa menangkap?  Huh

tq.  Roll Eyes
Logged

~Di Mana Ada Udara Di Situ Ada Kehidupan~
~Selagi Ada Laut Selagi Itu Ada Ikan~
~Di Mana Ada Kemahuan Di Situ Ada Kejayaan~
~Selagi Bernyawa Kehidupan Perlu Di Teruskan~
Awei
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2997


Be Better Fishing!!


Email
« Reply #354 on: December 18, 2010, 08:25:26 PM »

salam semua.

ni laporan air pasang surut seminggu di p.pinang.

naik bot dari bagan 2 kat mana?  Cheesy

kalau blah seberang tiang no berapa menangkap?  Huh

tq.  Roll Eyes

tanx bro azlee bg laporan air pasang surut.. Grin

tiang seberang kami tak bpa pasti, selalunya depa main tiang 3-7..
kena rujuk kat tekong.. depa kdg2 arif bab² ni.. Grin Grin Grin
Logged
Tiagra
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3891


Syok Kena Karen...


« Reply #355 on: December 18, 2010, 08:27:29 PM »

Oraitt.. terima kasih tuan azlee@png...  Wink Cool

Pulau Pinang: Friday 17/12/2010

18/12/2010, Saturday      
Ti   Height   
0543   0.63   LOW
1108   1.49   HIGH
1702   0.67   LOW
2318   1.98   HIGH

19/12/2010, Sunday      
Ti   Height   
0619   0.44   LOW
1156   1.61   HIGH
1751   0.58   LOW
2356   2.09   HIGH

20/12/2010, Monday      
Time   Height   
0657   0.27   LOW
1234   1.71   HIGH
1836   0.49   LOW

21/12/2010, Tuesday      
Time   Height   
0033   2.21   HIGH
0737   0.12   LOW
1315   1.81   HIGH
1916   0.42   LOW

22/12/2010, Wednesday      
Time   Height   
0112   2.31   HIGH
0816   0.01   LOW
1355   1.86   HIGH
1959   0.39   LOW

23/12/2010, Thursday      
Time   Height   
0151   2.36   HIGH
0854   -0.06   LOW
1434   1.90   HIGH
2040   0.41   LOW

24/12/2010, Friday      
Time   Height   
0225   2.36   HIGH
0934   -0.07   LOW
1517   1.90   HIGH
2121   0.48   LOW

Logged
Awei
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2997


Be Better Fishing!!


Email
« Reply #356 on: December 18, 2010, 08:33:22 PM »

orait...
tanx tuan tiagra..
deposit dah pum td.. Grin Grin Grin
Logged
mR_o
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5628


ngail pah ceroh!!..ke guane?

syukryz@yahoo.com
Email
« Reply #357 on: December 18, 2010, 08:58:42 PM »

rancak nmpk.hehe..plan baek punya no
Logged

Awei
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2997


Be Better Fishing!!


Email
« Reply #358 on: December 18, 2010, 09:02:11 PM »

rancak nmpk.hehe..plan baek punya no

ade leee.. Grin Grin Grin
Logged
mR_o
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5628


ngail pah ceroh!!..ke guane?

syukryz@yahoo.com
Email
« Reply #359 on: December 18, 2010, 09:03:18 PM »

rancak nmpk.hehe..plan baek punya no

ade leee.. Grin Grin Grin
amboiii..sumbunyik2 ye..komplot busuk ke wangi?..hehe
Logged

Pages: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal