Author Topic: komplot jambatan Pulau Pinang  (Read 296790 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #330 on: December 17, 2010, 05:29:49 AM »
Salam semua, ramai gak geng pi jambatan nih...aku lah lama tinggai tiang jambatan ni sejak Tsunami dulu...takut...tapi teringin nak pi balik kalau balik kg nih...kot2 boleh jumpa geng bro sume nih...la ni depa charge berapa hantaq pi tiang aku dulu selalu dok tiang 68 ke 86 pun tak ingat...lama dulu dekat 10 tahun ader lah...sekali je dapat ikan merah ngan kerapa...tengah kilo ada kot...tapi yg best makan nasi lemak ngan kopi o atas tiang tuhh...pehhhh....best giler...Pak Usop boatman tu ader lagi ke?

Salam tuan mancasting75 & rakan2...  8)
sedikit info untuk dikongsi bersama..
INFO MANCING BAWAH JAMBATAN PENANG

Kadar Bayaran dari Jeti Batu Uban (Pergi & Balik)

Tiang Dari Pulau : Tiang 89 hingga ke Tiang 41 - RM10.00 seorang. Tiang 40 hingga ke Tiang 3 - RM15.00 seorang.
*Kalau sorang atau 2 org, tekong hanya akan hantar ke Tiang 89 hingga Tiang 41 sahaja. Untuk dari Tiang 40 hingga ke Tiang 3, tekong hanya akan hantar jika ada 3 org atau lebih.. (klu nak pegi jugak pandai2 la deal dgn tekong.. tapi kena bayar lebih laa...)*

Tiang Seberang (Timur) : Dari Tiang 3 hingga ke Tiang 19 - RM20.00 seorang.. bayaran bergantung kepada jarak perjalanan.
*Untuk ke Tiang 3 hingga Tiang 19, tekong hanya akan hantar jika ada 4 org atau lebih.. kalau kurang, permintaan mahupun surat-menyurat tidak akan dilayan.. (untuk ke Tiang seterusnya adalah lebih baik anda naik dari Jeti di Bagan kerana lebih murah)*


Tekong Yg Bertugas Di Jeti Batu Uban

Selasa & Malam Minggu : Pak Hassan - Tel: 012-4525821
Rabu & Ahad : Pak Hussien - Tel: 012-4875041
Khamis, Jumaat & Sabtu : Pak Said - Tel: 017-4485553 & Abg Hashim - Tel: 014-3422344
Ahad & Isnin : Pak Long - Tel: 017-4249314

Semoga dapat membantu rakan2 sekalian.. Harap Maklum..  ::) :) ;)

P/s: "Semua info ini adalah hasil usaha Tuan Tanah yg budiman aka Tok Ngulu Tiang 12.. TERIMA KASIH Tok Ngulu.."

Offline manba_nkk

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 18250
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #331 on: December 17, 2010, 07:58:32 AM »
Terima Kasih bro Tiagra !
Info yg amat bagus sekali !
takda peduli, hentam saja

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #332 on: December 17, 2010, 08:10:46 AM »
Terima Kasih bro Tiagra !
Info yg amat bagus sekali !

Sama-sama bro..  8)
berterima kasihlah pada tuan Tiang 12 krn semua nih pun hasil usaha dia.. kawan cuma menyampaikan jerr..  :)
harap2 info nih dpt membantu mereka yg memerlukan..  ;)

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #333 on: December 17, 2010, 08:39:26 AM »
terima kasih tuan tiagra diatas info ini ;D ;D ;D
Salam semua, ramai gak geng pi jambatan nih...aku lah lama tinggai tiang jambatan ni sejak Tsunami dulu...takut...tapi teringin nak pi balik kalau balik kg nih...kot2 boleh jumpa geng bro sume nih...la ni depa charge berapa hantaq pi tiang aku dulu selalu dok tiang 68 ke 86 pun tak ingat...lama dulu dekat 10 tahun ader lah...sekali je dapat ikan merah ngan kerapa...tengah kilo ada kot...tapi yg best makan nasi lemak ngan kopi o atas tiang tuhh...pehhhh....best giler...Pak Usop boatman tu ader lagi ke?

Salam tuan mancasting75 & rakan2...  8)
sedikit info untuk dikongsi bersama..
INFO MANCING BAWAH JAMBATAN PENANG

Kadar Bayaran dari Jeti Batu Uban (Pergi & Balik)

Tiang Dari Pulau : Tiang 89 hingga ke Tiang 41 - RM10.00 seorang. Tiang 40 hingga ke Tiang 3 - RM15.00 seorang.
*Kalau sorang atau 2 org, tekong hanya akan hantar ke Tiang 89 hingga Tiang 41 sahaja. Untuk dari Tiang 40 hingga ke Tiang 3, tekong hanya akan hantar jika ada 3 org atau lebih.. (klu nak pegi jugak pandai2 la deal dgn tekong.. tapi kena bayar lebih laa...)*

Tiang Seberang (Timur) : Dari Tiang 3 hingga ke Tiang 19 - RM20.00 seorang.. bayaran bergantung kepada jarak perjalanan.
*Untuk ke Tiang 3 hingga Tiang 19, tekong hanya akan hantar jika ada 4 org atau lebih.. kalau kurang, permintaan mahupun surat-menyurat tidak akan dilayan.. (untuk ke Tiang seterusnya adalah lebih baik anda naik dari Jeti di Bagan kerana lebih murah)*


Tekong Yg Bertugas Di Jeti Batu Uban

Selasa & Malam Minggu : Pak Hassan - Tel: 012-4525821
Rabu & Ahad : Pak Hussien - Tel: 012-4875041
Khamis, Jumaat & Sabtu : Pak Said - Tel: 017-4485553 & Abg Hashim - Tel: 014-3422344
Ahad & Isnin : Pak Long - Tel: 017-4249314

Semoga dapat membantu rakan2 sekalian.. Harap Maklum..  ::) :) ;)

P/s: "Semua info ini adalah hasil usaha Tuan Tanah yg budiman aka Tok Ngulu Tiang 12.. TERIMA KASIH Tok Ngulu.."

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #334 on: December 17, 2010, 09:00:33 AM »
terima kasih tuan tiagra diatas info ini ;D ;D ;D

Sama-sama tuan tm..  8)
yg bermanfaat elok kita kongsikan...  ;) :D ;D

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #335 on: December 17, 2010, 09:01:42 AM »
nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..:D

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #336 on: December 17, 2010, 09:17:14 AM »
nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..:D

next week?? hmmm... orait jugak tuh..  ::)
klu tak silap kawan, pak awei snapperr bawak sedara mara mggu dpn pi jematan.. ade kenduri kot.. keh keh keh..  :D :D ;D
ramai2 baru syok.. byk tiang bleh test nnt...  ;)

P/s: "klu btul ade kenduri kat jematan... bleh kawan makan free...hehehe.."

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10756
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #337 on: December 17, 2010, 12:29:22 PM »
Ingat nak pi krismas ni...ada hal lain plak...tidak leh join hangpa pi sana...gian kena angin laut jer...

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #338 on: December 17, 2010, 12:37:57 PM »
 ;) ;) ;)
terima kasih tuan tiagra diatas info ini ;D ;D ;D

Sama-sama tuan tm..  8)
yg bermanfaat elok kita kongsikan...  ;) :D ;D

Offline ewak

  • Arowana
  • *
  • Posts: 13747
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #339 on: December 17, 2010, 12:42:42 PM »
trip mancen yg paling jimat kos..byr duit tambang utk kelokasi mancen yg mantap.. hmm bila la nk merasa.. :-X :-X

Offline manba_nkk

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 18250
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #340 on: December 17, 2010, 12:46:43 PM »
nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..:D
Nambaknya racun dah masuk tulang bro mR_o ! ;D ;D
takda peduli, hentam saja

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #341 on: December 17, 2010, 12:48:24 PM »
betull3x tuan manba.. karen kolam dah hilang sikit2 dah timbul karen laut pulee hehehehe :D :D :D
nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..:D
Nambaknya racun dah masuk tulang bro mR_o ! ;D ;D

Offline Awei

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3003
  • Gender: Male
  • Be Better Fishing!!
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #342 on: December 17, 2010, 02:19:15 PM »
trip mancen yg paling jimat kos..byr duit tambang utk kelokasi mancen yg mantap.. hmm bila la nk merasa.. :-X :-X

mmg budget rendah bang ewak.. tp kena pada cara, teknik dan waktu airnya..
itu sume T12 pakar bab ni (expert carbon cube)
T12 tempat rujukan kami.. kehkehkhe.. ;D ;D ;D

Ingat nak pi krismas ni...ada hal lain plak...tidak leh join hangpa pi sana...gian kena angin laut jer...

takpa.. ada masa ni boleh pi mengey.. ;D ;D ;D

nex week ade bran x bro tiagra?..hehe..one day trip..:D
Nambaknya racun dah masuk tulang bro mR_o ! ;D ;D

mmg dah kena racun.. mR0 baru join komplot bongkar tiang dah boleh tarik senangin.. ;D ;D ;D
betull3x tuan manba.. karen kolam dah hilang sikit2 dah timbul karen laut pulee hehehehe :D :D :D[

hehehe.. dia boleh tinggal kolam camtu.. syok kena karen senangin.. kehkehkeh..

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #343 on: December 17, 2010, 04:04:26 PM »
Mana la pulak tuan tanah yg budiman aka Tok Ngulu T12 nihh.. senyap jerr..  ??? ???
Tokkkk... OOOOoooo...tokkk...  hehehe... sibuk..byk keja kot??  :D ;D ;)

P/s: "Tggu laporan air mggu depan dari Tok Ngulu..."

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34771
  • Gender: Male
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #344 on: December 17, 2010, 04:05:56 PM »
hehehehe ;D ;D ;D
Mana la pulak tuan tanah yg budiman aka Tok Ngulu T12 nihh.. senyap jerr..  ??? ???
Tokkkk... OOOOoooo...tokkk...  hehehe... sibuk..byk keja kot??  :D ;D ;)

P/s: "Tggu laporan air mggu depan dari Tok Ngulu..."

Offline XpertCcube

  • Marlin
  • *
  • Posts: 784
  • Gender: Male
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #345 on: December 17, 2010, 11:26:08 PM »
Salam semue...
Bang castin.....Pak Usop dah arwah...'alfatihah untuk die'
Dulu anak die sambung tugas...tapi lani tugas² tersebut di ambil alih oleh 4 bersaudara..

 ;)

Offline XpertCcube

  • Marlin
  • *
  • Posts: 784
  • Gender: Male
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #346 on: December 17, 2010, 11:41:25 PM »
website jabatan meterologi tak bleh akses...tak bleh nak cek air pasang surut kat Penang minggu ini...sesape yang bleh masuk nanti tolong copy/paste kat cini jap.. ;D ;D ;) ;)

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #347 on: December 18, 2010, 12:12:20 AM »
website jabatan meterologi tak bleh akses...tak bleh nak cek air pasang surut kat Penang minggu ini...sesape yang bleh masuk nanti tolong copy/paste kat cini jap.. ;D ;D ;) ;)

Nnt kita tggu pak awei snapperr akses MET plak... hehehe..  :D ;D ;)

Offline XpertCcube

  • Marlin
  • *
  • Posts: 784
  • Gender: Male
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #348 on: December 18, 2010, 12:19:43 AM »
website jabatan meterologi tak bleh akses...tak bleh nak cek air pasang surut kat Penang minggu ini...sesape yang bleh masuk nanti tolong copy/paste kat cini jap.. ;D ;D ;) ;)

Nnt kita tggu pak awei snapperr akses MET plak... hehehe..  :D ;D ;)
Roger Kapten..saye cabut dulu..
Ahad jemput p umah makan kenduri..ajak awei skaki..kenduri kecil² lan.. ;)

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #349 on: December 18, 2010, 12:24:01 AM »
Roger Kapten..saye cabut dulu..
Ahad jemput p umah makan kenduri..ajak awei skaki..kenduri kecil² lan.. ;)

Uikss... kenduri???
Terima kasih atas jemputan..
Insya'Allah, takde ape aral nnt kawan sampai yerr...  ;)

Offline Awei

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3003
  • Gender: Male
  • Be Better Fishing!!
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #350 on: December 18, 2010, 02:04:27 AM »
website jabatan meterologi tak bleh akses...tak bleh nak cek air pasang surut kat Penang minggu ini...sesape yang bleh masuk nanti tolong copy/paste kat cini jap.. ;D ;D ;) ;)

Nnt kita tggu pak awei snapperr akses MET plak... hehehe..  :D ;D ;)
Roger Kapten..saye cabut dulu..
Ahad jemput p umah makan kenduri..ajak awei skaki..kenduri kecil² lan.. ;)

uikkkss.. hai! kenduri hg angkat nikah ka nuat?
len mcm jer bunyi..
patut la nak gantung rod.. kahkahkah.. ;D ;D ;D

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10756
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #351 on: December 18, 2010, 11:37:27 AM »
Salam semue...
Bang castin.....Pak Usop dah arwah...'alfatihah untuk die'
Dulu anak die sambung tugas...tapi lani tugas² tersebut di ambil alih oleh 4 bersaudara..

 ;)
Banyak terhutang budi bab2 mancing ngan arwah dulu tuh...sedih rasanyer...al-fatihah

Offline Awei

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3003
  • Gender: Male
  • Be Better Fishing!!
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #352 on: December 18, 2010, 03:49:44 PM »
mari kita sedekahkah AL-Fatihah kepada arwah Pak Usop (tekong Jematan Penang)..

AL-FATIHAH!!

Offline azlee@png

  • Bilis
  • *
  • Posts: 42
  • Gender: Male
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #353 on: December 18, 2010, 08:11:12 PM »
salam semua.

ni laporan air pasang surut seminggu di p.pinang.

naik bot dari bagan 2 kat mana?  :D

kalau blah seberang tiang no berapa menangkap?  ???

tq.  ::)
~Di Mana Ada Udara Di Situ Ada Kehidupan~
~Selagi Ada Laut Selagi Itu Ada Ikan~
~Di Mana Ada Kemahuan Di Situ Ada Kejayaan~
~Selagi Bernyawa Kehidupan Perlu Di Teruskan~

Offline Awei

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3003
  • Gender: Male
  • Be Better Fishing!!
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #354 on: December 18, 2010, 08:25:26 PM »
salam semua.

ni laporan air pasang surut seminggu di p.pinang.

naik bot dari bagan 2 kat mana?  :D

kalau blah seberang tiang no berapa menangkap?  ???

tq.  ::)

tanx bro azlee bg laporan air pasang surut.. ;D

tiang seberang kami tak bpa pasti, selalunya depa main tiang 3-7..
kena rujuk kat tekong.. depa kdg2 arif bab² ni.. ;D ;D ;D

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #355 on: December 18, 2010, 08:27:29 PM »
Oraitt.. terima kasih tuan azlee@png...  ;) 8)

Pulau Pinang: Friday 17/12/2010

18/12/2010, Saturday      
Ti   Height   
0543   0.63   LOW
1108   1.49   HIGH
1702   0.67   LOW
2318   1.98   HIGH

19/12/2010, Sunday      
Ti   Height   
0619   0.44   LOW
1156   1.61   HIGH
1751   0.58   LOW
2356   2.09   HIGH

20/12/2010, Monday      
Time   Height   
0657   0.27   LOW
1234   1.71   HIGH
1836   0.49   LOW

21/12/2010, Tuesday      
Time   Height   
0033   2.21   HIGH
0737   0.12   LOW
1315   1.81   HIGH
1916   0.42   LOW

22/12/2010, Wednesday      
Time   Height   
0112   2.31   HIGH
0816   0.01   LOW
1355   1.86   HIGH
1959   0.39   LOW

23/12/2010, Thursday      
Time   Height   
0151   2.36   HIGH
0854   -0.06   LOW
1434   1.90   HIGH
2040   0.41   LOW

24/12/2010, Friday      
Time   Height   
0225   2.36   HIGH
0934   -0.07   LOW
1517   1.90   HIGH
2121   0.48   LOW


Offline Awei

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3003
  • Gender: Male
  • Be Better Fishing!!
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #356 on: December 18, 2010, 08:33:22 PM »
orait...
tanx tuan tiagra..
deposit dah pum td.. ;D ;D ;D

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #357 on: December 18, 2010, 08:58:42 PM »
rancak nmpk.hehe..plan baek punya no

Offline Awei

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3003
  • Gender: Male
  • Be Better Fishing!!
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #358 on: December 18, 2010, 09:02:11 PM »
rancak nmpk.hehe..plan baek punya no

ade leee.. ;D ;D ;D

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: komplot jambatan Pulau Pinang
« Reply #359 on: December 18, 2010, 09:03:18 PM »
rancak nmpk.hehe..plan baek punya no

ade leee.. ;D ;D ;D
amboiii..sumbunyik2 ye..komplot busuk ke wangi?..hehe