Author Topic: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu  (Read 10369 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bejong

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 205
    • Email
apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« on: December 08, 2010, 03:20:56 PM »
assalamualikum w.b.t

minta tolong kepakaran kawan kawan kat p.net ne yang mana kaki rohu.tnogk org gasak rohu kat seri bayu rasa geram pun ada gak.so kat sini nak minta tolong kat kawan kawan yang biasa main rohu kat sana kasi petua umpan skit.saya biasa kat sna main pacu ngan patin aje.ingat nak cuba rohu lak.tak penah mencubanya pun..kasi bantu skit..bejong ampang

Offline deviljinz

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5225
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #1 on: December 08, 2010, 03:31:05 PM »
cube try resipi ajib_banax ngan eddyjawa. ada org cakap mujarab. try aje
not chinese, indian nor malay but i'm malaysian...
012-6281937 mau pancing kat area Melaka sila call....laut,pantai,muara janji dapat mancing... hibernate time!!! RETIRED from forum.....

Offline bejong

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 205
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #2 on: December 08, 2010, 04:56:51 PM »
tima kasih bos good info..akan ku cuba

Offline deviljinz

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5225
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #3 on: December 08, 2010, 05:01:00 PM »
xpe...cube dulu umpan tu kalu xleh gak pakai umpan lain...lagik xleh pakai jala aje terus bleh dpat ikan... ::)
not chinese, indian nor malay but i'm malaysian...
012-6281937 mau pancing kat area Melaka sila call....laut,pantai,muara janji dapat mancing... hibernate time!!! RETIRED from forum.....

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #4 on: December 08, 2010, 05:11:37 PM »
xpe...cube dulu umpan tu kalu xleh gak pakai umpan lain...lagik xleh pakai jala aje terus bleh dpat ikan... ::)

;) ;) ;)
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline bejong

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 205
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #5 on: December 09, 2010, 08:58:23 AM »
aiii takde siapa-siapa lagi ke yang nak bagi resepi kat kawan yang geram ngan rohu seri bayu ne...tolong la kekawan semua

Offline deviljinz

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5225
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #6 on: December 09, 2010, 02:18:53 PM »
aiii takde siapa-siapa lagi ke yang nak bagi resepi kat kawan yang geram ngan rohu seri bayu ne...tolong la kekawan semua

bukan xnak bagi cume dlm forum nie mmg dah ada resipi tu..cume bergantung kat kita aje cara nak aje. lain padang lain belalang... ;D
not chinese, indian nor malay but i'm malaysian...
012-6281937 mau pancing kat area Melaka sila call....laut,pantai,muara janji dapat mancing... hibernate time!!! RETIRED from forum.....

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #7 on: December 09, 2010, 02:25:08 PM »
aiii takde siapa-siapa lagi ke yang nak bagi resepi kat kawan yang geram ngan rohu seri bayu ne...tolong la kekawan semua

bukan xnak bagi cume dlm forum nie mmg dah ada resipi tu..cume bergantung kat kita aje cara nak aje. lain padang lain belalang... ;D

teman setuju....
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline bejong

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 205
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #8 on: December 09, 2010, 03:01:21 PM »
huhuhu...kena pangkah kawan dah...sodih...takpe aku buat research dulu guna ajib banax punya resepi..tuan ajib minta izin guna tuan ajib punya resepi..

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #9 on: December 11, 2010, 07:26:39 AM »
huhuhu...kena pangkah kawan dah...sodih...takpe aku buat research dulu guna ajib banax punya resepi..tuan ajib minta izin guna tuan ajib punya resepi..
amacam bro?..menjadi x umpan ajib kt sri bayu?

Offline bejong

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 205
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #10 on: December 11, 2010, 09:30:46 AM »
belum sempat cuma la lagi la mr-o.minggu ne kena kejo la pulak...dengar cita mr-o memang otai gak umpan rohu ne...bak sikit la resepi..boleh ke... ;D

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #11 on: December 11, 2010, 09:35:27 AM »
belum sempat cuma la lagi la mr-o.minggu ne kena kejo la pulak...dengar cita mr-o memang otai gak umpan rohu ne...bak sikit la resepi..boleh ke... ;D
uit..x otai pn..bese saje..sy gune dedak 929+dedak omega pandan(kt tce tackle ade jual)+minyk blngkas(dlm 1tutup)..itu aje..sy pakai mate bom spring..kt mate letak pallet 929@gabus/polistrin

Offline deviljinz

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5225
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #12 on: December 11, 2010, 12:47:25 PM »
belum sempat cuma la lagi la mr-o.minggu ne kena kejo la pulak...dengar cita mr-o memang otai gak umpan rohu ne...bak sikit la resepi..boleh ke... ;D
uit..x otai pn..bese saje..sy gune dedak 929+dedak omega pandan(kt tce tackle ade jual)+minyk blngkas(dlm 1tutup)..itu aje..sy pakai mate bom spring..kt mate letak pallet 929@gabus/polistrin

sama la ngan formula den tapi xpakai minyak belangkas la. cume tambah santan sikit.
not chinese, indian nor malay but i'm malaysian...
012-6281937 mau pancing kat area Melaka sila call....laut,pantai,muara janji dapat mancing... hibernate time!!! RETIRED from forum.....

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #13 on: December 11, 2010, 02:15:19 PM »
selamat mencube jaye...  ;D
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline bejong

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 205
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #14 on: December 11, 2010, 03:15:50 PM »
huh....tak sabar rasanya nak tunggu cuti nak ngetes umpan yang otai-otai bagi...ne yang rasanya macam nak mc aje minggu ne...tima kasih bebanyak semua

Offline abdullahh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 903
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #15 on: December 13, 2010, 12:12:16 PM »
Cuba beli dedak kat kaunter, Biasanya dedak tu pun power gaks.....

Offline Lie_Jang

  • Bilis
  • *
  • Posts: 40
  • Gender: Male
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #16 on: January 26, 2011, 10:55:31 PM »
Dulu pernah jugak mancing kat sana.... tapi masa tu suka2 jer ikut kekawan... memang x ingat dah jenama aper tah dedak yg kawan saya pakai tu tapi campuran dedak kaler merah ngan dedak ayam campur ngan belacan. pakai mata spring kat mata tu letak pallet yg telah direndam sekejap... port paling meriah  kat pokok besar ader bangsal memang meletop masa tu dekat 40 ekor hasil semuanyer rohu ngan pacu tapi paling berat pun 3kg pacu seekor ngan rohu 2 kg lebih seekor jugak yg lain bawah dari tu lah. 3 org memancing rasanyer 4 jam kot sbb ujan turun dgn lebatnyer sebelum nak abiskan 2 jam lagi kat kolam pancing tu .... tapi dah lama x pergi x tau lah takut dah tukar selera pulak rohu tu... tapi port tu memang selalu x menghampakan....

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #17 on: January 26, 2011, 11:04:22 PM »
huh....tak sabar rasanya nak tunggu cuti nak ngetes umpan yang otai-otai bagi...ne yang rasanya macam nak mc aje minggu ne...tima kasih bebanyak semua
menjadi x umpan yg sy syorkan tu?..huhu

Offline bejong

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 205
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #18 on: January 28, 2011, 03:08:10 PM »
huhuhu...terima kasih mr lie-jang mungkin boleh di cuba cara tu....kang cuti hari wilayah kawan nak turun bayu..kalau hang nak ikut jom la..bleh sembang sembang...mr-o saya dah cuba umpan hari tu tapi menghampakan...mungkin minyak tu tak berapa elok ko..sebab dia macam bau hangit sangat la...sebab ada juga org lain naik rohu..lagi satu mungkin saya asik duk cuba umpan lain aje kot,tak sempat ikan nak makan..

Offline Lie_Jang

  • Bilis
  • *
  • Posts: 40
  • Gender: Male
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #19 on: January 28, 2011, 08:35:17 PM »
huhuhu...terima kasih mr lie-jang mungkin boleh di cuba cara tu....kang cuti hari wilayah kawan nak turun bayu..kalau hang nak ikut jom la..bleh sembang sembang...mr-o saya dah cuba umpan hari tu tapi menghampakan...mungkin minyak tu tak berapa elok ko..sebab dia macam bau hangit sangat la...sebab ada juga org lain naik rohu..lagi satu mungkin saya asik duk cuba umpan lain aje kot,tak sempat ikan nak makan..


teringin jugak nak pergi sana tapi skg dah duk kat penang keja kat cini... jauh tu
apa pun insyallah kalau dah jodoh x kemana ye
Ikan dilaut asam di darat dlm periuk bersatu jua
layannnnnn...............

Offline pumpkin_n9

  • Bilis
  • *
  • Posts: 21
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #20 on: February 02, 2011, 07:26:11 AM »
huhuhu...terima kasih mr lie-jang mungkin boleh di cuba cara tu....kang cuti hari wilayah kawan nak turun bayu..kalau hang nak ikut jom la..bleh sembang sembang...mr-o saya dah cuba umpan hari tu tapi menghampakan...mungkin minyak tu tak berapa elok ko..sebab dia macam bau hangit sangat la...sebab ada juga org lain naik rohu..lagi satu mungkin saya asik duk cuba umpan lain aje kot,tak sempat ikan nak makan..
salam
   
        menyampuk skit....umpan mr-o tu ok ,mgkin sbb tangan yg bancuh xserasi macam tuan punya bro...myk blangkas  mmg bau tengit skit tapi baunya sedap apabila campuran lain2 betul sukatannya...lagi satu ,mancing rohu kene sabar bro mgkin mase tu selera rohu belum ada dan cukup pantang kalau jadi belanda(pancing pindah-randah).... ;D 

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #21 on: February 02, 2011, 07:41:03 AM »
huhuhu...terima kasih mr lie-jang mungkin boleh di cuba cara tu....kang cuti hari wilayah kawan nak turun bayu..kalau hang nak ikut jom la..bleh sembang sembang...mr-o saya dah cuba umpan hari tu tapi menghampakan...mungkin minyak tu tak berapa elok ko..sebab dia macam bau hangit sangat la...sebab ada juga org lain naik rohu..lagi satu mungkin saya asik duk cuba umpan lain aje kot,tak sempat ikan nak makan..


teringin jugak nak pergi sana tapi skg dah duk kat penang keja kat cini... jauh tu
apa pun insyallah kalau dah jodoh x kemana ye
Ikan dilaut asam di darat dlm periuk bersatu jua
layannnnnn...............
moh la mancen rohu kt penang bro..sy selalu je mengrohu kt penang(duk nibong tebal)

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #22 on: February 02, 2011, 07:44:07 AM »
huhuhu...terima kasih mr lie-jang mungkin boleh di cuba cara tu....kang cuti hari wilayah kawan nak turun bayu..kalau hang nak ikut jom la..bleh sembang sembang...mr-o saya dah cuba umpan hari tu tapi menghampakan...mungkin minyak tu tak berapa elok ko..sebab dia macam bau hangit sangat la...sebab ada juga org lain naik rohu..lagi satu mungkin saya asik duk cuba umpan lain aje kot,tak sempat ikan nak makan..
salam
   
        menyampuk skit....umpan mr-o tu ok ,mgkin sbb tangan yg bancuh xserasi macam tuan punya bro...myk blangkas  mmg bau tengit skit tapi baunya sedap apabila campuran lain2 betul sukatannya...lagi satu ,mancing rohu kene sabar bro mgkin mase tu selera rohu belum ada dan cukup pantang kalau jadi belanda(pancing pindah-randah).... ;D 
btl ckp bro pumpkin tu..mancen rohu kene sabar..pastu bab pindah2 tempat tu kene elakkan la..yela,bru die nk stat mknkt situ,kite dah tkr port dah..bab2 umpan ni kite kene bersabar la lbh skt..byk korban duit dan mase..try gune dedak 929 sebagai resepi utama..insyaAllah x menghampakan,

Offline Lie_Jang

  • Bilis
  • *
  • Posts: 40
  • Gender: Male
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #23 on: February 02, 2011, 11:04:15 PM »

moh la mancen rohu kt penang bro..sy selalu je mengrohu kt penang(duk nibong tebal)
[/quote]

aha... best tu leh la kalau mcm tu..... nanti saya tgk keadaan yg sesuai utk saya gi sana....
Otai rohu ajak mancing tu... bukan senang leh dpt peluang mcm ni..
dah lama tu x rasa tarikan rohu.....

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #24 on: February 02, 2011, 11:12:24 PM »

moh la mancen rohu kt penang bro..sy selalu je mengrohu kt penang(duk nibong tebal)

aha... best tu leh la kalau mcm tu..... nanti saya tgk keadaan yg sesuai utk saya gi sana....
Otai rohu ajak mancing tu... bukan senang leh dpt peluang mcm ni..
dah lama tu x rasa tarikan rohu.....

[/quote]uit.bkn otai maaa..petai ada..hahha..

Offline Lie_Jang

  • Bilis
  • *
  • Posts: 40
  • Gender: Male
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #25 on: February 03, 2011, 12:06:41 AM »
hahahha... leh la nanti manceng ngan tuan mR_o
nanti saya dtg sana nak try umpan tuan...
best tu

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #26 on: February 03, 2011, 12:19:24 AM »
hahahha... leh la nanti manceng ngan tuan mR_o
nanti saya dtg sana nak try umpan tuan...
best tu
bolehhh..tarak hal.leh jmpe armagd skali(otai kolam bkt tambun,penang)..hehe

Offline Lie_Jang

  • Bilis
  • *
  • Posts: 40
  • Gender: Male
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #27 on: February 03, 2011, 02:06:16 AM »

bolehhh..tarak hal.leh jmpe armagd skali(otai kolam bkt tambun,penang)..hehe
[/quote]

hehehe  ;D ;D ;D
ni yg best ni sekali 2 otai rohu memberi pracktical tu kat pandang pancing
bertuah sungguh saya.. :o :o

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #28 on: February 03, 2011, 09:28:05 PM »

bolehhh..tarak hal.leh jmpe armagd skali(otai kolam bkt tambun,penang)..hehe

hehehe  ;D ;D ;D
ni yg best ni sekali 2 otai rohu memberi pracktical tu kat pandang pancing
bertuah sungguh saya.. :o :o
[/quote]jom la komplot same2...leh knl skali..hehe

Offline Lie_Jang

  • Bilis
  • *
  • Posts: 40
  • Gender: Male
    • Email
Re: apa agaknya umpan terbaik rohu sri bayu
« Reply #29 on: February 04, 2011, 12:37:45 PM »
heheheh.... leh jer nanti saya balik penang kita buat komplot rohu....
best ni.... dah lama jugak x rasa tarikan rohu yg leh uat set pancing terbang
masuk kolam...