Author Topic: ::::::::::::UMPAN POWER UNTUK PEMANCINGAN IKAN DIPESISIRAN PANTAI????:::::::::  (Read 52052 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10721
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Tu bukan ruwat2...tu perumpun sarang...mahal giler...2 ekor RM10...kaya tu org jual pumpun...leh beli bot 26 kaki ngan enjin 40bhp tu bro...tapi kalau jual dlm 10,000 ekor ler...ke tak cukup..

Offline tawau

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 2501
  • Gender: Male
  • 0176057781
maaf menyelit..klu kat pd mana nak beli umpun2 ?

Tempat Untuk Dapatkn Umpun2 PD:
1. Batu 4 - Depan Petronas (Sebelum sampai simpang tiga nak klua Kem Askar)
2. Batu 8 - Cuba survey sebelah kanan sebelum sampai port parking pantai. Area kat port parking pantai pon kdg2 orng jual umpun2.
3. Daripada Lukut jln utk pergi tanah merah.....betu2 kat jambatan besar sungai - sebelah kiri (Dalam 2km drpd simpang tiga Lukut)
4. Kat simpang Tanah Merah (Jln nak masuk chuah / bukit pelanduk)
5. Kat Chuah (Simpang nak masuk kuala lukut kecil - Kelong)

Harap tuan dapat jumpa tempat2 nie...kalu sudah sesat, call talian kecemasan 0129208946  ;D ;D ;D

salam, saya rekomen kat chuah lukut kalau nak beli umpun2, lebih banyak.....
saya dah terkena beli kat tempat2 yg lain tu....sikit , berbau......

kalau nak pesan banyak, tuan2 boleh call:Alik - 0162479282.....puas hati beb...hehe
0176057781 (SMS ONLY)

Offline mrkocai

  • Pelata
  • *
  • Posts: 142
  • Gender: Male
  • Mrkocai
Tu bukan ruwat2...tu perumpun sarang...mahal giler...2 ekor RM10...kaya tu org jual pumpun...leh beli bot 26 kaki ngan enjin 40bhp tu bro...tapi kalau jual dlm 10,000 ekor ler...ke tak cukup..

ruwat mana ada sarang...ruwat dgn perumun lain bro..
ruwang mmg susat nak dapat....

pastu ruwat bukan pendek mcm perempun..dia panjang....uh3
Biar x tahu bertanya jgn sampai jadi BOdooL

Offline pdstriker

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 321
  • Gender: Male
  • 1 Malaysia
maaf menyelit..klu kat pd mana nak beli umpun2 ?

Tempat Untuk Dapatkn Umpun2 PD:
1. Batu 4 - Depan Petronas (Sebelum sampai simpang tiga nak klua Kem Askar)
2. Batu 8 - Cuba survey sebelah kanan sebelum sampai port parking pantai. Area kat port parking pantai pon kdg2 orng jual umpun2.
3. Daripada Lukut jln utk pergi tanah merah.....betu2 kat jambatan besar sungai - sebelah kiri (Dalam 2km drpd simpang tiga Lukut)
4. Kat simpang Tanah Merah (Jln nak masuk chuah / bukit pelanduk)
5. Kat Chuah (Simpang nak masuk kuala lukut kecil - Kelong)

Harap tuan dapat jumpa tempat2 nie...kalu sudah sesat, call talian kecemasan 0129208946  ;D ;D ;D

salam, saya rekomen kat chuah lukut kalau nak beli umpun2, lebih banyak.....
saya dah terkena beli kat tempat2 yg lain tu....sikit , berbau......

kalau nak pesan banyak, tuan2 boleh call:Alik - 0162479282.....puas hati beb...hehe

Tuan Tawau...jiran je, saya orang lukut. Mmng betui tuan tawau punya informasi. Kat chuah umpun2 fresh dan banyak
Love All Serve All...My Cell No. 012-9208946

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
apa lagi bj,tips dah dapat...bila nak turun pancing pantai ni...leh buat laporan nnt ;D ;D ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
apa lagi bj,tips dah dapat...bila nak turun pancing pantai ni...leh buat laporan nnt ;D ;D ;D

insyaAllah tuan.... ;D
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline pemancingsepi

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1187
  • Gender: Male
    • Email
maaf menyelit..klu kat pd mana nak beli umpun2 ?

Tempat Untuk Dapatkn Umpun2 PD:
1. Batu 4 - Depan Petronas (Sebelum sampai simpang tiga nak klua Kem Askar)
2. Batu 8 - Cuba survey sebelah kanan sebelum sampai port parking pantai. Area kat port parking pantai pon kdg2 orng jual umpun2.
3. Daripada Lukut jln utk pergi tanah merah.....betu2 kat jambatan besar sungai - sebelah kiri (Dalam 2km drpd simpang tiga Lukut)
4. Kat simpang Tanah Merah (Jln nak masuk chuah / bukit pelanduk)
5. Kat Chuah (Simpang nak masuk kuala lukut kecil - Kelong)

Harap tuan dapat jumpa tempat2 nie...kalu sudah sesat, call talian kecemasan 0129208946  ;D ;D ;D

area melake tau x tuan ???

area melaka untuk membeli umpun2 :
1. Pantai Puteri - kat tepi jalan sepanjang pantai
2. Pengkalan Balak - lepas balai polis, tepi jalan
3. Ujong Pasir - tempat aku dah lupa sbb signboard dah xde tapi kat rumah orang la
4. Bukit Rambai... kat kaw. perumahan dpn dia ada padang bola... baru sekali pegi dah tak ingat jalan... situ ada jual umpan... kalau sampai try2 ler tanya orang kat situ, musti ada yg tahu
5.
6.

minta tolong rakan2 pnet melaka yg tahu lokasi lain... sila tambah ;D
membaca untuk mengetahui dan bertanya untuk memahami

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
maaf menyelit..klu kat pd mana nak beli umpun2 ?

Tempat Untuk Dapatkn Umpun2 PD:
1. Batu 4 - Depan Petronas (Sebelum sampai simpang tiga nak klua Kem Askar)
2. Batu 8 - Cuba survey sebelah kanan sebelum sampai port parking pantai. Area kat port parking pantai pon kdg2 orng jual umpun2.
3. Daripada Lukut jln utk pergi tanah merah.....betu2 kat jambatan besar sungai - sebelah kiri (Dalam 2km drpd simpang tiga Lukut)
4. Kat simpang Tanah Merah (Jln nak masuk chuah / bukit pelanduk)
5. Kat Chuah (Simpang nak masuk kuala lukut kecil - Kelong)

Harap tuan dapat jumpa tempat2 nie...kalu sudah sesat, call talian kecemasan 0129208946  ;D ;D ;D

area melake tau x tuan ???

area melaka untuk membeli umpun2 :
1. Pantai Puteri - kat tepi jalan sepanjang pantai
2. Pengkalan Balak - lepas balai polis, tepi jalan
3. Ujong Pasir - tempat aku dah lupa sbb signboard dah xde tapi kat rumah orang la
4. Bukit Rambai... kat kaw. perumahan dpn dia ada padang bola... baru sekali pegi dah tak ingat jalan... situ ada jual umpan... kalau sampai try2 ler tanya orang kat situ, musti ada yg tahu
5.
6.

minta tolong rakan2 pnet melaka yg tahu lokasi lain... sila tambah ;D

terime kaseh bebanyak tuan.... ;D
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline pemancingsepi

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1187
  • Gender: Male
    • Email
sama-sama... ;D
membaca untuk mengetahui dan bertanya untuk memahami

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Salam..anak gelama blh x? apa target umpan ni? ???
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline pemancingsepi

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1187
  • Gender: Male
    • Email
Salam..anak gelama blh x? apa target umpan ni? ???
boleh guna anak gelama... biasanya orang target pari. saya pernah guna tapi tak dapat pong (sebenarnya tak pernah dapat ikan pari selama dok mancing ni... ;D ;D ;D)
membaca untuk mengetahui dan bertanya untuk memahami

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Salam..anak gelama blh x? apa target umpan ni? ???
boleh guna anak gelama... biasanya orang target pari. saya pernah guna tapi tak dapat pong (sebenarnya tak pernah dapat ikan pari selama dok mancing ni... ;D ;D ;D)
owhhh...tp yg lebih efektif???
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline Tiagra

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3925
  • Gender: Male
  • Syok Kena Karen...
Salam..anak gelama blh x? apa target umpan ni? ???
boleh guna anak gelama... biasanya orang target pari. saya pernah guna tapi tak dapat pong (sebenarnya tak pernah dapat ikan pari selama dok mancing ni... ;D ;D ;D)

Salam rakan2...  8)
kawasan pantai di semenanjung m'sia nih.. memang mcm-mcm umpan bleh digunakan.. biasanya setiap pemancing lebih arif dalam pemilihan umpan yg sesuai dgn target ikan yg di inginkan.. kalau kurang arif bleh la bertanya kpd pemancing yg biasa memancing sesuatu dikawasan tuh.. kerana pada pendapat kawan yg baru menghanyirkan diri nih.. setiap pantai umpannya berbeza.. ini dipengaruhi dgn spesis ikan di setiap kaw. pantai serta spesis anak2 ikan yg bermain dikawasan pantai tersebut (makanan pemangsa). Di kawasan pantai yg dalam airnya, mungkin anak gelama hidup bleh dipraktikkan krn sesuai dgn pemakanan ikan pemangsa.

Biasanya bg pemancing pantai nih.. umpan yg paling popular adalah umpun2 dan udang hidup.. memang senang dpt lesen nnt.
Di kawasan pantai belah penang nih, biasanya guna umpan umpun2, udang hidup dan sotong kurita.. umpan lain bukannya tak bleh.. cuma kurang sesuai..  ;)

sekadar pandangan sahaja...  :)

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Salam..anak gelama blh x? apa target umpan ni? ???
boleh guna anak gelama... biasanya orang target pari. saya pernah guna tapi tak dapat pong (sebenarnya tak pernah dapat ikan pari selama dok mancing ni... ;D ;D ;D)

Salam rakan2...  8)
kawasan pantai di semenanjung m'sia nih.. memang mcm-mcm umpan bleh digunakan.. biasanya setiap pemancing lebih arif dalam pemilihan umpan yg sesuai dgn target ikan yg di inginkan.. kalau kurang arif bleh la bertanya kpd pemancing yg biasa memancing sesuatu dikawasan tuh.. kerana pada pendapat kawan yg baru menghanyirkan diri nih.. setiap pantai umpannya berbeza.. ini dipengaruhi dgn spesis ikan di setiap kaw. pantai serta spesis anak2 ikan yg bermain dikawasan pantai tersebut (makanan pemangsa). Di kawasan pantai yg dalam airnya, mungkin anak gelama hidup bleh dipraktikkan krn sesuai dgn pemakanan ikan pemangsa.

Biasanya bg pemancing pantai nih.. umpan yg paling popular adalah umpun2 dan udang hidup.. memang senang dpt lesen nnt.
Di kawasan pantai belah penang nih, biasanya guna umpan umpun2, udang hidup dan sotong kurita.. umpan lain bukannya tak bleh.. cuma kurang sesuai..  ;)

sekadar pandangan sahaja...  :)
info yg menarik...trima kasih tuan... ;)
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10721
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Tu bukan ruwat2...tu perumpun sarang...mahal giler...2 ekor RM10...kaya tu org jual pumpun...leh beli bot 26 kaki ngan enjin 40bhp tu bro...tapi kalau jual dlm 10,000 ekor ler...ke tak cukup..

ruwat mana ada sarang...ruwat dgn perumun lain bro..
ruwang mmg susat nak dapat....

pastu ruwat bukan pendek mcm perempun..dia panjang....uh3
pulak dah...ni kes lain tempat lain nama larrr ni...kat area penang ruwat2 tu yg kecik tu tak panjang pun, leh cari kat pantai je masa air surut, aku try kat pulau aman dekat area jeti laut bukan jeti bot penumpang, kat teluk air tawar pun ada tapi tak banyak sebab pantai dia terlampau panas...kat sana panggil ape? Yg perumpun sarang tu biaselah leh dapat kat shapadu/kesas highway...lepas pandamaran pun ada jual...

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
maaf menyelit..klu kat pd mana nak beli umpun2 ?

Tempat Untuk Dapatkn Umpun2 PD:
1. Batu 4 - Depan Petronas (Sebelum sampai simpang tiga nak klua Kem Askar)
2. Batu 8 - Cuba survey sebelah kanan sebelum sampai port parking pantai. Area kat port parking pantai pon kdg2 orng jual umpun2.
3. Daripada Lukut jln utk pergi tanah merah.....betu2 kat jambatan besar sungai - sebelah kiri (Dalam 2km drpd simpang tiga Lukut)
4. Kat simpang Tanah Merah (Jln nak masuk chuah / bukit pelanduk)
5. Kat Chuah (Simpang nak masuk kuala lukut kecil - Kelong)

Harap tuan dapat jumpa tempat2 nie...kalu sudah sesat, call talian kecemasan 0129208946  ;D ;D ;D

area melake tau x tuan ???

area melaka untuk membeli umpun2 :
1. Pantai Puteri - kat tepi jalan sepanjang pantai
2. Pengkalan Balak - lepas balai polis, tepi jalan
3. Ujong Pasir - tempat aku dah lupa sbb signboard dah xde tapi kat rumah orang la
4. Bukit Rambai... kat kaw. perumahan dpn dia ada padang bola... baru sekali pegi dah tak ingat jalan... situ ada jual umpan... kalau sampai try2 ler tanya orang kat situ, musti ada yg tahu
5.
6.

minta tolong rakan2 pnet melaka yg tahu lokasi lain... sila tambah ;D


haha,teman orang melaka pun x tau,x minat beli umpun2 ni :P :P :P,mahal,syok guna udang ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10721
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Tak kena gaya dan tempat...perumpun atau ruwat ni jadi mahal...nak cari sendiri maleh...tu yg jadi mahal...tapi kalau setakat pantai belah2 penang ni...udang hidup atau udang pasar dah cukup...tambah perumpun melengkapkan lagi ...citarasa sendiri...tapi nak senang tanya otai2 kat situ...

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Tak kena gaya dan tempat...perumpun atau ruwat ni jadi mahal...nak cari sendiri maleh...tu yg jadi mahal...tapi kalau setakat pantai belah2 penang ni...udang hidup atau udang pasar dah cukup...tambah perumpun melengkapkan lagi ...citarasa sendiri...tapi nak senang tanya otai2 kat situ...


sbb tu tengah laut rasanye ;D ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10721
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Nih ada satu lagi umpang yg aku pernah tengok org guna...anak ketam& umang2...naik gak gemang dlm 1.8kg...tapi aku tak besa guna sebab mana nak cari anak ketam & umang2 nih...susah worrrr...so guna yg senang dan murah jer...kat teluk air tawar butterworth ada org guna isi kerang hidup...ketuk cengkerang sampai pecah, kopek ambik isi taruk 2-3 ekor ikut saiz mata kail larr...leh naik sembilang kat situ...mungkin sebab bau darah ni kot...selalunyer ikan sembilang ngan belukang jer yg suka...

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
Nih ada satu lagi umpang yg aku pernah tengok org guna...anak ketam& umang2...naik gak gemang dlm 1.8kg...tapi aku tak besa guna sebab mana nak cari anak ketam & umang2 nih...susah worrrr...so guna yg senang dan murah jer...kat teluk air tawar butterworth ada org guna isi kerang hidup...ketuk cengkerang sampai pecah, kopek ambik isi taruk 2-3 ekor ikut saiz mata kail larr...leh naik sembilang kat situ...mungkin sebab bau darah ni kot...selalunyer ikan sembilang ngan belukang jer yg suka...

info yg menarek tuan!!!...boleh dipraktikan nnt... ;D
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline pdstriker

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 321
  • Gender: Male
  • 1 Malaysia
warna dia kemerahan..tpi panjang seh....
kt snie jual 2 ekor rm10...

2 ekor RM10!!!???
Love All Serve All...My Cell No. 012-9208946

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
ikan selayang potong pun ok jgk kalu target pari nie..

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10721
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Nih ada satu lagi umpang yg aku pernah tengok org guna...anak ketam& umang2...naik gak gemang dlm 1.8kg...tapi aku tak besa guna sebab mana nak cari anak ketam & umang2 nih...susah worrrr...so guna yg senang dan murah jer...kat teluk air tawar butterworth ada org guna isi kerang hidup...ketuk cengkerang sampai pecah, kopek ambik isi taruk 2-3 ekor ikut saiz mata kail larr...leh naik sembilang kat situ...mungkin sebab bau darah ni kot...selalunyer ikan sembilang ngan belukang jer yg suka...

info yg menarek tuan!!!...boleh dipraktikan nnt... ;D
Tapi yg best kalau area sana...especially kat Juru leh cari sendiri kerang ni...kat situ ada satu jeti naikkan kerang....leh guna sodok kerang (macam kotak buat drp besi ngan dawai mata punai ada tangkai kayu panjang) leh sodok kat tepi jeti pun leh...dahtu kocak2 kan sikit bagi hilang lumpur....walllahhhhh...dah dapat kerang...leh buat umpan jimat giler...tapi kalu kuala juru alamat belukang ngan sembilang jer...confirm

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10721
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
warna dia kemerahan..tpi panjang seh....
kt snie jual 2 ekor rm10...

2 ekor RM10!!!???
Tu yg aku kata boleh beli bot tu....mahal nak mampussss...sapelah yg malang pegi beli tu...sah2 kena kencing dah tu...

Offline pdstriker

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 321
  • Gender: Male
  • 1 Malaysia
teruknyaa.....
Love All Serve All...My Cell No. 012-9208946

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
warna dia kemerahan..tpi panjang seh....
kt snie jual 2 ekor rm10...

2 ekor RM10!!!???
Tu yg aku kata boleh beli bot tu....mahal nak mampussss...sapelah yg malang pegi beli tu...sah2 kena kencing dah tu...
teruknyaa.....

sabor je lah...pakat boikot ramai2
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline pdstriker

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 321
  • Gender: Male
  • 1 Malaysia
Ya, boikot...sokong. Kene ajar org cam nie. Saya pon bila beli apa, saya xkn t'agak utk b'suara. Buat cam nie supaya kawan2 lain tidak jd mangsa 8) 8) 8)
Love All Serve All...My Cell No. 012-9208946

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
 >:( >:( >:(
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Ya, boikot...sokong. Kene ajar org cam nie. Saya pon bila beli apa, saya xkn t'agak utk b'suara. Buat cam nie supaya kawan2 lain tidak jd mangsa 8) 8) 8)

betol tu,mencekik darah je...
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Ya, boikot...sokong. Kene ajar org cam nie. Saya pon bila beli apa, saya xkn t'agak utk b'suara. Buat cam nie supaya kawan2 lain tidak jd mangsa 8) 8) 8)

betol tu,mencekik darah je...
kita ada hak sebagai pengguna/pembeli/pemborong... >:(
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!