Pancing.Net
September 24, 2014, 10:24:24 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 2 »   Go Down
  Print  
Author Topic: CARA SIAKAP MAKAN UDANG  (Read 16827 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« on: February 16, 2009, 02:11:52 PM »

Kepada kaki pancing siakap... berikut saya lampirkan
video cara siakap memakan umpan udang... Ini sangat membantu
kaki pancing siakap... Disini juga terjawab kenapa kita tidak
boleh terus strike bila umpan telah mengena kerana kemungkinan
siakap tersebut belum menelan sepenuhnya umpan tersebut...

<a href="http://www.youtube.com/v/BR7ApXDgqBw&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/BR7ApXDgqBw&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>


<a href="http://www.youtube.com/v/Ba7mkFQpaRc&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/Ba7mkFQpaRc&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
Pancing.Net
« on: February 16, 2009, 02:11:52 PM »

 Logged
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #1 on: February 16, 2009, 02:32:41 PM »

<a href="http://www.youtube.com/v/vGmRO41slxY&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/vGmRO41slxY&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>


yang ni lagi gila... pakai tangan jer...
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
bidan
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4556


"Mancen sampai Pensan"

aim87@yahoo.com
Email
« Reply #2 on: February 16, 2009, 02:45:32 PM »

Nanti kita buat la kat GP tu ejuy.. mana tahu kut tokey tu tembak ngan senapang... boleh la kita pakat lari laju-laju.... bukan senang nak dapat lari laju nih....
Logged

Satu arah.... Satu Tujuan.... Satu citarasa!!

http://www.alatmanceng.blogspot.com
cdgtxx
♪♫~ROCKAPAK~♫♪
Global Moderator
Arowana
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 13831


KAJANG ANGLER 1978


WWW Email
« Reply #3 on: February 16, 2009, 02:47:22 PM »

sy igt la.......lebih ejoy tangkap awek indon tu pkai tgn dr tangkap ikan.......

ada gak hasil nya.......hehehehe
Logged


ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #4 on: February 16, 2009, 03:24:45 PM »

hahahaha.... silap2 tangkap ngan tangan, tangan indon tu hinggap kat pipi dulu... aduss....
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
cpot laut
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 184


RoKok...?? eMmmm

ak47_8@rocketmail.com
WWW Email
« Reply #5 on: February 16, 2009, 03:38:48 PM »

wooaaaaaa..... video xleh tgk...
lansung xder apa² yg blh di tengok kat pc nih...
hape la punya software x install lg nih...hmmm...
Logged

MenYelam LebIh JauH kE dASar lAut...

 o  /          0133513850
 L /
/L
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #6 on: February 16, 2009, 03:48:23 PM »

rasanya tak memerlukan software apa2 pun... dia akan keluar sendiri
seperti tgk video kt youtube... youtube bleh tgk tak???
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
cdgtxx
♪♫~ROCKAPAK~♫♪
Global Moderator
Arowana
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 13831


KAJANG ANGLER 1978


WWW Email
« Reply #7 on: February 16, 2009, 03:57:32 PM »

klau kat opis.....mngkin dorang block utube tu.....

Logged


ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #8 on: February 16, 2009, 04:08:00 PM »

ooooo... bleh jadi gak tu...
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
cpot laut
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 184


RoKok...?? eMmmm

ak47_8@rocketmail.com
WWW Email
« Reply #9 on: February 16, 2009, 04:30:46 PM »

ooo mmg youtube kena block...patut la xleh tgk n x kuar apa²...emmm
Logged

MenYelam LebIh JauH kE dASar lAut...

 o  /          0133513850
 L /
/L
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #10 on: February 16, 2009, 04:34:25 PM »

takpe... nanti tgk kat umah atau kat cc ker...
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
gelama
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 45



WWW
« Reply #11 on: February 16, 2009, 05:16:26 PM »

tumpang lalu...

kalau dapat berkongsi, bila nak cuba dapatkan siakap ni, kalau guna umpan hidup, secara peribadi saya akan patahkan 'tanduk' udang hidup yang tajam tu. Udang selalunya akan cuba nak menyondol ikan dengan menatang tu, jadi untuk meningkatkan peratusan kajayaan, maka tanduk itu dipatahkan.

juga, ketika nak memasukkan mata kail, saya selalunya pastikan kail tak terkena urat hitam pada basan udang, supaya udang hidup lebih lama...

maaf kalau hal ni sememangnya semua dah tahu..
cuma nak bertanya dengan yang tahu
berkongsi dengan yang mahu..

salam ngail!
Logged

the worst day at fishing,
is better than the best day at work...
ismikayz
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4298



« Reply #12 on: February 16, 2009, 08:18:32 PM »

Thanks ejoy...cmtu rpenye siakap ni mkn yer..great info bro gelama..tak kisahlah klu ade yg dah tau..buat yang taktau atau yang belum tau..eh ape da..samalah...bagi diorang itu info yang amat berguna...tengkiu bro... Cheesy Cheesy
Logged

'ikan di laut...asam di darat...dalam periuk...jadi asam pedas...'
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #13 on: February 16, 2009, 08:25:06 PM »

tumpang lalu...

kalau dapat berkongsi, bila nak cuba dapatkan siakap ni, kalau guna umpan hidup, secara peribadi saya akan patahkan 'tanduk' udang hidup yang tajam tu. Udang selalunya akan cuba nak menyondol ikan dengan menatang tu, jadi untuk meningkatkan peratusan kajayaan, maka tanduk itu dipatahkan.

juga, ketika nak memasukkan mata kail, saya selalunya pastikan kail tak terkena urat hitam pada basan udang, supaya udang hidup lebih lama...

maaf kalau hal ni sememangnya semua dah tahu..
cuma nak bertanya dengan yang tahu
berkongsi dengan yang mahu..

salam ngail!

takpe gelama... tima kasih atas info anda...
berguna kepada ahli yang tak tahu
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
bidan
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4556


"Mancen sampai Pensan"

aim87@yahoo.com
Email
« Reply #14 on: February 16, 2009, 08:36:07 PM »

Terima kasih dgn info kasi patah itu tanduk ni.. abg bidan akan patahkan tanduk udang apa bila udang tu malas nak turun bawah... dia dok makan angin kat atas air je.,. masa abg bidan patah akan cakap la kat udang tu..... OooOOooo.. tak mau turun bawah erkkk!!! siap kor..... masa tu la abg patahkan tanduk dia.. he he he

Cara yg gelama bagi tu betui.. memang ramai yg guna kaedah tu... Selamat mencuba....


tumpang lalu...

kalau dapat berkongsi, bila nak cuba dapatkan siakap ni, kalau guna umpan hidup, secara peribadi saya akan patahkan 'tanduk' udang hidup yang tajam tu. Udang selalunya akan cuba nak menyondol ikan dengan menatang tu, jadi untuk meningkatkan peratusan kajayaan, maka tanduk itu dipatahkan.

juga, ketika nak memasukkan mata kail, saya selalunya pastikan kail tak terkena urat hitam pada basan udang, supaya udang hidup lebih lama...

maaf kalau hal ni sememangnya semua dah tahu..
cuma nak bertanya dengan yang tahu
berkongsi dengan yang mahu..

salam ngail!
Logged

Satu arah.... Satu Tujuan.... Satu citarasa!!

http://www.alatmanceng.blogspot.com
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #15 on: February 16, 2009, 08:42:12 PM »

hahaha... siap warning kt udang tu....
nanti kita praktikkan yer...
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
bidan
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4556


"Mancen sampai Pensan"

aim87@yahoo.com
Email
« Reply #16 on: February 16, 2009, 08:45:17 PM »

Hati udang tu kena jaga jugak... so baik kita cakap baik apa salah dia... buatnya kat bawah nanti dia cakap ngan siakap aku ni umpan.. baik nko jangan makan... jenuh kita.. sampai pagi kumpau... ha ha ha
Logged

Satu arah.... Satu Tujuan.... Satu citarasa!!

http://www.alatmanceng.blogspot.com
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #17 on: February 16, 2009, 08:47:40 PM »

apa kata masa nak patahkan tanduk dia tu kita tutup mata dia...
baru la dia tak nampak... kalau dia nak bagi tau kat siakap tu dia umpan, kita ugut dia...
ugut nak cederakan sedara mara dia kat tempat beli udang tu... amacam??? bagus tak idea ni???
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
bidan
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4556


"Mancen sampai Pensan"

aim87@yahoo.com
Email
« Reply #18 on: February 16, 2009, 08:54:04 PM »

manggai... tutup mata la pulok... ni dah kira macam cerita ali baba bujang lapuk nih... adeiiiii.....
Logged

Satu arah.... Satu Tujuan.... Satu citarasa!!

http://www.alatmanceng.blogspot.com
wawi
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1327



Email
« Reply #19 on: February 16, 2009, 08:55:16 PM »

thanks bro ejoy info yang berguna...
Logged

ketaq lutut...
En. Sham
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 752


http://img212.imageshack.us/img2
WWW
« Reply #20 on: February 16, 2009, 08:57:36 PM »

 Grin Grin Grin Grin Grin
Logged


...........Ngail Sokmo.........
- 012 3685116 -

http://www.rm20segera.com/?r=jomlajoin
http://www.jutawanfreedom.com
wawi
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1327



Email
« Reply #21 on: February 16, 2009, 09:01:54 PM »

pyh2 hantar ja sms kat siakap tu suh mkn udang tu.... Grin
Logged

ketaq lutut...
bidan
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4556


"Mancen sampai Pensan"

aim87@yahoo.com
Email
« Reply #22 on: February 16, 2009, 09:03:08 PM »

Gelak abg sham kita... nkorang cuba tanya ngan abg sham tu.. pakar mencen siakap.. ada dak dia patah tanduk udang tu...
Macam-macam akai dok ada....  Grin

Grin Grin Grin Grin Grin
Logged

Satu arah.... Satu Tujuan.... Satu citarasa!!

http://www.alatmanceng.blogspot.com
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #23 on: February 16, 2009, 09:04:19 PM »

siakap tak pakai hanpon... kat dalam air takleh nak cas bateri...
takut kena karan... kena tulis surat rasmi... amacam wawi, bleh tolong tuliskan surat???
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
bidan
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4556


"Mancen sampai Pensan"

aim87@yahoo.com
Email
« Reply #24 on: February 16, 2009, 09:09:26 PM »

Iskkk... ang ka wawi... biaq la logik sikit... libaih apa tak dapat... mana ada handpon dalam ayaq tu... kerusi kena baling dalam kolam ada la.. (ada sesetengah geng lain la buat keje ni... bila tak dapat ikan... "nak kerusi ni ikan... duduk... keh keh keh) 
Logged

Satu arah.... Satu Tujuan.... Satu citarasa!!

http://www.alatmanceng.blogspot.com
wawi
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1327



Email
« Reply #25 on: February 16, 2009, 09:10:51 PM »

 Grin Grin hanpon x da yang waterproof ka?gurau2 ja nooo...
Logged

ketaq lutut...
bidan
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4556


"Mancen sampai Pensan"

aim87@yahoo.com
Email
« Reply #26 on: February 16, 2009, 09:12:28 PM »

Adeiiiiii... penin penin.. maingren maingrenn... adulah... tolong... adeiiii....
Logged

Satu arah.... Satu Tujuan.... Satu citarasa!!

http://www.alatmanceng.blogspot.com
ejoy_burger
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5921


ejoy_burger
Email
« Reply #27 on: February 16, 2009, 09:15:45 PM »

rilek bang... sapu minyak cap kapak... jangan minum pulak...
karang tak pasal kena buat kenduri...
Logged

Call: 018-4027040 / 010-2000577
Whatsapp: 018-4027040
BBM : 270AF59E
Facebook: https://www.facebook.com/faizulzahry.basri
wawi
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1327



Email
« Reply #28 on: February 16, 2009, 09:19:47 PM »

hahahaha... Cheesy Cheesy Cheesy kenduri tu kalau kita p habis sikit pun bleh 5 inggit ooooo... Cheesy Cheesy
Logged

ketaq lutut...
santap
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2724


Hidup Ibarat Roda


Email
« Reply #29 on: February 24, 2009, 09:23:58 PM »

ejoy hang buat kat mana ni?
Logged

mengai jangan x mengai
Pages: 1 2 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal