Author Topic: Umpan Terbaik tasik Putrajaya  (Read 23733 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline aizad-kpas

  • Bilis
  • *
  • Posts: 20
  • Gender: Male
    • Kelab Pancing Apa Saja
    • Email
Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« on: February 02, 2011, 08:49:38 PM »
Teman dapat info akan ada Pertandingan memancing di Tasik Putrajaya pada 20.02.2011. Berminat pulak nak join tapi tak tau umpan terbaik untuk ikan2 di tasik ni. Otai2 leh bantu tak..
saya budak baru belajar  ???


Offline kecik-sepat

  • Marlin
  • *
  • Posts: 652
  • Gender: Male
  • ULTRAS ANGLER
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #1 on: February 02, 2011, 08:52:09 PM »
pertandingan tu kat tasik putrajaya ke kat wetlands putrajaya...dengar kt wetlands ptrajaya   ???
Ngail ngail juge moh kite beramal..

Offline raineypb

  • Marlin
  • *
  • Posts: 963
  • Gender: Male
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #2 on: February 02, 2011, 10:01:59 PM »
pertandingan tu kat tasik putrajaya ke kat wetlands putrajaya...dengar kt wetlands ptrajaya   ???

bukan sama ker tempat nih....
janji leh mancing

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #3 on: February 02, 2011, 10:26:52 PM »
Teman dapat info akan ada Pertandingan memancing di Tasik Putrajaya pada 20.02.2011. Berminat pulak nak join tapi tak tau umpan terbaik untuk ikan2 di tasik ni. Otai2 leh bantu tak..
saya budak baru belajar  ???



salam...
ade spesis ape bro dlm tasik tue....????
menarik nie...
 :) ;) :D

dr bdk br blaja...


Offline aizad-kpas

  • Bilis
  • *
  • Posts: 20
  • Gender: Male
    • Kelab Pancing Apa Saja
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #4 on: February 03, 2011, 07:24:45 AM »
wetland teman pernah pancing bro tp hampeh.. lampam banyak la..stok ikan tak pernah tambah.. biase tengok org naik sebarau la.. macam2 spesis ikan ada e.g toman,sebarau,baung,kaloi,talapia..

Offline aizad-kpas

  • Bilis
  • *
  • Posts: 20
  • Gender: Male
    • Kelab Pancing Apa Saja
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #5 on: February 03, 2011, 07:27:48 AM »
pertandingan tu kat tasik putrajaya ke kat wetlands putrajaya...dengar kt wetlands ptrajaya   ???

kat dalam majalah Pancing tulis Tasik Putrajaya..teman ade kal no yang die bagi..tapi lawaknye penganjur sendiri x tau pasal pertandingan ni.. apebende ni.. confius....  ???

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #6 on: February 03, 2011, 08:29:43 AM »
wetland teman pernah pancing bro tp hampeh.. lampam banyak la..stok ikan tak pernah tambah.. biase tengok org naik sebarau la.. macam2 spesis ikan ada e.g toman,sebarau,baung,kaloi,talapia..

owh..ok la 2..
kena caranye sume ikan pon bole naik..
x la membangau nnt..
thnxx 4 info.
 :) ;) :D

Offline kecik-sepat

  • Marlin
  • *
  • Posts: 652
  • Gender: Male
  • ULTRAS ANGLER
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #7 on: February 03, 2011, 10:54:14 PM »
pertandingan tu kat tasik putrajaya ke kat wetlands putrajaya...dengar kt wetlands ptrajaya   ???

bukan sama ker tempat nih....
tasik putrajaya kt masjid nun...wetlands putrajaya kt ngn presint 1 susur kluar ke kajang
(klu salah tlng betul kn )
Ngail ngail juge moh kite beramal..

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #8 on: February 03, 2011, 11:57:02 PM »
pertandingan tu kat tasik putrajaya ke kat wetlands putrajaya...dengar kt wetlands ptrajaya   ???

bukan sama ker tempat nih....
tasik putrajaya kt masjid nun...wetlands putrajaya kt ngn presint 1 susur kluar ke kajang
(klu salah tlng betul kn )

btol la 2 kot...sbb tasik kat c2 besar2..
sng nak igt..

Offline abu_melayu

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 15699
  • Gender: Male
  • اِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي ِﷲِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #9 on: February 04, 2011, 12:01:20 AM »
Tasik tu kat kawasan Masjid rasa,boleh pancing ke :(

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #10 on: February 04, 2011, 12:09:07 AM »
Tasik tu kat kawasan Masjid rasa,boleh pancing ke :(

x sure la bro abu... ;D

Offline kecik-sepat

  • Marlin
  • *
  • Posts: 652
  • Gender: Male
  • ULTRAS ANGLER
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #11 on: February 04, 2011, 01:00:08 AM »
Tasik tu kat kawasan Masjid rasa,boleh pancing ke :(
mmg xleh mancing tp klu dh diowang wat pertandingan boleh le rasanye..yg teman dgr bab minggu lepas teman g mancing kt wetlands tu sekuriti kt c2 ckp kt wetlands tu d wat pertandingan mancing nti..
Ngail ngail juge moh kite beramal..

Offline hanyir

  • Siakap
  • *
  • Posts: 95
  • Gender: Male
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #12 on: February 04, 2011, 11:16:20 AM »
salam kawan2.....selalu game kat putrajaya kat taman wawasan, depan roundbord masjid tu......ada gak sebelum ni buat kat taman botani....
sana main sistem mata, ikut spesis ikan.......

Offline aizad-kpas

  • Bilis
  • *
  • Posts: 20
  • Gender: Male
    • Kelab Pancing Apa Saja
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #13 on: February 04, 2011, 05:59:16 PM »
kalo deme buat kat tasik depan masjid tu terbaik la.. jelawat die mau berbelas kilo..

Offline aizad-kpas

  • Bilis
  • *
  • Posts: 20
  • Gender: Male
    • Kelab Pancing Apa Saja
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #14 on: February 04, 2011, 06:00:57 PM »
Tasik tu kat kawasan Masjid rasa,boleh pancing ke :(

sebelum pancing dah kene kejat ngan tok imam.. he..he..he ;D

Offline kecik-sepat

  • Marlin
  • *
  • Posts: 652
  • Gender: Male
  • ULTRAS ANGLER
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #15 on: February 06, 2011, 10:24:41 PM »
Umpan klu kt wetlands sllu nye dedak le..tgk spesis target klu tenggalan pki dedak senang2 je dpt.kaloi pn makan..
Ngail ngail juge moh kite beramal..

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #16 on: February 07, 2011, 08:48:01 AM »
kalo deme buat kat tasik depan masjid tu terbaik la.. jelawat die mau berbelas kilo..

wah...racun btol nie..hehehe ;D

Offline gaara_X

  • Marlin
  • *
  • Posts: 922
  • Gender: Male
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #17 on: February 11, 2011, 04:58:37 PM »
depa nak wat pertandingan kat wetland putrajaya ke?.....mesti meriah lampam naik kang....ahaks!!...
p/s : kumpul wat pekasam best tue......
nak mancing ajak ambo sama---0129714119---"ambo budok baru belajar"

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #18 on: February 11, 2011, 05:06:52 PM »
depa nak wat pertandingan kat wetland putrajaya ke?.....mesti meriah lampam naik kang....ahaks!!...
p/s : kumpul wat pekasam best tue......

klu da byk perkasam nye..tgk2 la org kiri kanan..huhuhu :o ;D

Offline kecik-sepat

  • Marlin
  • *
  • Posts: 652
  • Gender: Male
  • ULTRAS ANGLER
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #19 on: February 11, 2011, 05:52:01 PM »
Kih3
Ngail ngail juge moh kite beramal..

Offline aizad-kpas

  • Bilis
  • *
  • Posts: 20
  • Gender: Male
    • Kelab Pancing Apa Saja
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #20 on: February 15, 2011, 05:14:38 PM »
ceh..betul la Pertandingan Memancing Putrajaya pada 20.02.2011 ni kat wetland.. teman baru ngidam nak pancing kat tasik tepi masjid Putra tu.. Penyertaan telah pun dibuka bermula 14.02.2011 boleh daftar kat Wetland & selera putra.. pertandingan anjuran Wak Jali event. Harap2 beliau lepas kan la ikan kat wetland tu. Jangan nanti johan lampam 2 jari  ;D

Offline kecik-sepat

  • Marlin
  • *
  • Posts: 652
  • Gender: Male
  • ULTRAS ANGLER
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #21 on: February 16, 2011, 01:22:54 AM »
Klu lepas ikan pun letih jgk tasik wetlands luas..comferm le yg juara lampam klu tak pun tenggalan ngn kaloi :p
Ngail ngail juge moh kite beramal..

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #22 on: February 16, 2011, 10:00:15 AM »
btol..tasik luas...
nak cari port pon sng..
x yah nak berhimpit2..
 ;D ;D ;D

Offline bangau putih

  • Siakap
  • *
  • Posts: 66
  • Gender: Male
  • BJR6985
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #23 on: February 16, 2011, 10:23:09 AM »
smlm baru pegi usya tmpt nih, secare xsengaje...xtau pon leh mancing situ..huhu....tanye kt kaunter die kate weekend salu ramai org dtg, byk ikan katenye....ayat2 pemanih mulut die mmg gempak aa....haha....realitinye xtau la, tu yg nk tanye kalau ade sesape baru2 ni g mancing sane, meriah x ikan nye....

mase lepak sane smlm, ade mck dan pck ni mancing pakai teleskopik, umpan roti, tabur je roti, mmg frenzie la anak2 ikan....lampam kot...huhu...
01.262.335.42

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #24 on: February 16, 2011, 10:34:34 AM »
smlm baru pegi usya tmpt nih, secare xsengaje...xtau pon leh mancing situ..huhu....tanye kt kaunter die kate weekend salu ramai org dtg, byk ikan katenye....ayat2 pemanih mulut die mmg gempak aa....haha....realitinye xtau la, tu yg nk tanye kalau ade sesape baru2 ni g mancing sane, meriah x ikan nye....

mase lepak sane smlm, ade mck dan pck ni mancing pakai teleskopik, umpan roti, tabur je roti, mmg frenzie la anak2 ikan....lampam kot...huhu...

bkn ayat pemanis nie..
racun nie...hehehehe ;D ;D ;D

Offline muhdbazli

  • Marlin
  • *
  • Posts: 4245
  • Gender: Male
  • Kakashi Ballie San<=>http://naruto.viz.com
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #25 on: February 16, 2011, 10:36:47 AM »
haha..girl 2 nk ngorat demo 2...2 yg manis mulut 2

Offline ryobi692

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1429
  • Gender: Male
  • Jom Komplot
    • pancing.net
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #26 on: February 16, 2011, 10:42:34 AM »
hehehehe..
bile mau try ngail kat sn bro??
hehehehe..
lampam pon layan... ;D ;D ;D

Offline bangau putih

  • Siakap
  • *
  • Posts: 66
  • Gender: Male
  • BJR6985
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #27 on: February 16, 2011, 11:10:43 AM »
haha..girl 2 nk ngorat demo 2...2 yg manis mulut 2
ouwh...mungkin jugak, sbb bile wife dtg die mcm kelu keliru jek...hahaha...

hehehehe..
bile mau try ngail kat sn bro??
hehehehe..
lampam pon layan... ;D ;D ;D
weekend ni ahad dorg ade game, bolehla nk usya2 tgk ape ikan nek....jom layannnn.... ;D ;D
01.262.335.42

Offline teinmomo

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10856
  • Gender: Male
  • "love it learn it "
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #28 on: February 16, 2011, 11:18:43 AM »
Pertandingan Memancing Putrajaya (WetlanD)
Hari Ahad 20 Februari 2011
Masa 7.30 am - 12.30 pm

Hadiah:
1.RM 5000
2.RM 3000
3.RM 2000
4-13.RM 200

T-shirt 500 helai
Bonanza motor Kriss + 3 x RM 500
Yuran penyertaan RM 30 /joran
Pertanyaan: 013-3588206

Sumber dari rakan2..

TQ.



Offline AlongChai

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 738
  • Gender: Male
  • Selagi Terdaya , Manceng, Manceng, Manceng....
    • JoR@NB@mBu
    • Email
Re: Umpan Terbaik tasik Putrajaya
« Reply #29 on: February 16, 2011, 11:20:58 AM »
Pertandingan Memancing Putrajaya (WetlanD)
Hari Ahad 20 Februari 2011
Masa 7.30 am - 12.30 pm

Hadiah:
1.RM 5000
2.RM 3000
3.RM 2000
4-13.RM 200

T-shirt 500 helai
Bonanza motor Kriss + 3 x RM 500

Sumber dari rakan2..

TQ.


Baekkk punya tapi teman ada projek lain plak..Huhuhuhu..
..Hampa call saya noo..Kita komplot ramai2.. 0173888757 (Along)..
               http://www.joranbambu.blogspot.com