Author Topic: Tentang umpan roti  (Read 11212 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Garcia01

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 277
  • Gender: Male
  • Make Yourlife Simple
Tentang umpan roti
« on: March 11, 2011, 04:41:29 AM »
Kepada otai otai pancing boleh kita bincangkan tentang umpan roti .. Cara pasang kat mata kail , cara potongan roti , dan paling penting tempoh ketahanan roti di dalam air .. Harap boleh tunjuk ajar ..
Is a Trademark

Offline ad21qye

  • Bilis
  • *
  • Posts: 24
  • Gender: Male
  • yahoo...
Re: Tentang umpan roti
« Reply #1 on: March 11, 2011, 01:16:59 PM »
Kepada otai otai pancing boleh kita bincangkan tentang umpan roti .. Cara pasang kat mata kail , cara potongan roti , dan paling penting tempoh ketahanan roti di dalam air .. Harap boleh tunjuk ajar ..

salam tuan, sy ni x la pro sgt ttg umpan roti tp bleh la kalau nk berkongsi teknik mengikut pengalaman sy

1) potong roti standard ukuran dadu.
2) cocok je roti kat matakail janji x lucut
3) tempoh ketahanan roti dalam air:-15-20 minit

Offline fuad267

  • Bilis
  • *
  • Posts: 24
  • Gender: Male
    • Freestyle Anglers
    • Email
Re: Tentang umpan roti
« Reply #2 on: March 11, 2011, 02:41:18 PM »
Salam,

Sekadar berkongsi, yang ini yang saya pernah buat untuk memancing menggunakan umpan roti target ikan patin


Bahan2 yg diperlukan :-

1.Roti (xkisah lah roti apepun)tapi mngunakn roti potong & roti bun
2.Dedak(bukan dedak bg ayam mkn)
3.Santan Kering (krim santan) RM1 x 1pcs..murah je..
4.gunting (hehehe buat potong roti)

Cara2 membuat:-

1.Roti potong di potong dadu..
2.kemudian taburkan sedikit dedak & santan kering (krim santan) secukup rasa..
3.kesemua bahan2 tadi harus di isi didlm bekas bertutup (tupperware r ...)
4.last skli tutup rapat bekas tadi dan goncang2kan(shake..shake..)

P/s:ambil roti bun tp asingkn dgn bhn di ats.roti bun di hancur2kn dibuang kulit.

Detail kat url ini:-

http://freestyleanglers.blogspot.com/2010/11/patin-nanyang.html

Offline jackpotara

  • Marlin
  • *
  • Posts: 518
  • Gender: Male
Re: Tentang umpan roti
« Reply #3 on: March 11, 2011, 10:18:55 PM »
Salam,

Sekadar berkongsi, yang ini yang saya pernah buat untuk memancing menggunakan umpan roti target ikan patin


Bahan2 yg diperlukan :-

1.Roti (xkisah lah roti apepun)tapi mngunakn roti potong & roti bun
2.Dedak(bukan dedak bg ayam mkn)
3.Santan Kering (krim santan) RM1 x 1pcs..murah je..
4.gunting (hehehe buat potong roti)

Cara2 membuat:-

1.Roti potong di potong dadu..
2.kemudian taburkan sedikit dedak & santan kering (krim santan) secukup rasa..
3.kesemua bahan2 tadi harus di isi didlm bekas bertutup (tupperware r ...)
4.last skli tutup rapat bekas tadi dan goncang2kan(shake..shake..)

P/s:ambil roti bun tp asingkn dgn bhn di ats.roti bun di hancur2kn dibuang kulit.

Detail kat url ini:-

http://freestyleanglers.blogspot.com/2010/11/patin-nanyang.html

info berguna ni.. 10q tn fuad267 8)
"No Pain No Gain, No Fish No dish, Give a man a fish and he will eat for a day BUT teach man to fish, he will aim for the JACKPOT" :D

Offline MacGyver5577

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 336
  • Gender: Male
  • Snakehead Hunter
    • Email
Re: Tentang umpan roti
« Reply #4 on: March 22, 2011, 04:30:30 PM »
cuba klik link dbwh..
mungkin membantu..
--->http://www.pancing.net/index.php?topic=12349.0

Offline Siakap Senohong

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 232
  • Gender: Male
  • "hidup aku hanya untuk mancing"
Re: Tentang umpan roti
« Reply #5 on: March 22, 2011, 08:04:38 PM »
cuba klik link dbwh..
mungkin membantu..
--->http://www.pancing.net/index.php?topic=12349.0
link yg ni mmg bnyk membantu sgt2...tp cangkuk je mcm mn pn..yg pnting umpan mti killer...nk tau lbih lnjut,AJIBBANAX blh stlekan... ::)  ::)

Offline MacGyver5577

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 336
  • Gender: Male
  • Snakehead Hunter
    • Email
Re: Tentang umpan roti
« Reply #6 on: March 22, 2011, 08:57:02 PM »
cuba klik link dbwh..
mungkin membantu..
--->http://www.pancing.net/index.php?topic=12349.0
link yg ni mmg bnyk membantu sgt2...tp cangkuk je mcm mn pn..yg pnting umpan mti killer...nk tau lbih lnjut,AJIBBANAX blh stlekan... ::)  ::)
yeah... cikgu ajib boleh setel semua..