Author Topic: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?  (Read 15203 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline CAR6077

  • Bilis
  • *
  • Posts: 7
    • Email
Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« on: March 30, 2011, 02:17:03 PM »
Salam shabat smua, sape thu umpn2 terbaik untuk mncing kerapu & siakap di kwasan kuala ;D

Offline warsaw grouper

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 6439
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #1 on: March 30, 2011, 02:23:45 PM »
nak tahu juga nie.... ;D
kita tunggu otai2 p.net jawab.... ;D
Fear No Fish

Offline azamamsamad

  • Siakap
  • *
  • Posts: 59
  • Gender: Male
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #2 on: April 15, 2011, 09:49:38 AM »
 ;D :o salam tuan tuan,,, saya ni x pandai sangat laa nak mancing siakap ni,, tapi apa yg saya pernah cuba,, di kuala sungai jemaluang, berhampiran kolam udang sekakap mersing,,, saya akan beli udang hidup dan belon,,, perambut lebih kurang 1 meter dan dipasang klip bersama dengan belon tersebut (warna terang laa, merah kaa, kuning kaa) biarkan belon dan umpan udang hidup tersebut hanyut mengikut arus air,,, insyaallah,,, biasanya tak pernah lagi laa pulang ngan tangan kosong,, cubalah yaa
as-salam

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10647
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #3 on: April 15, 2011, 11:39:15 AM »
Sedikit info...area Jambatan PPinang, umpan ikan bilis & tamban & borek yg diapollokan menjadi kegemaran ikan kerapu dan senangin di tiang pelapik jambatan...umpan hirisan kembong atau udang atau sotong menjadi santapan hanya utk gelama dan duri sahaja biasenya.... ;D

Offline ombak_jeram

  • Marlin
  • *
  • Posts: 718
  • Gender: Male
  • sebatang joran, sebentuk matakail, sebuah keringat
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #4 on: April 18, 2011, 10:03:28 AM »
tuan mancasting75, kalau nak mancing kerapu di penang boleh syorkan beberapa port?
taip ON MANCING dan hantarkan ke 0125338930

Offline Bujang Senang

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 198
  • Gender: Male
  • tak nak membangau dahhh.....!!!!!
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #5 on: April 18, 2011, 01:27:04 PM »
er belon tu untuk pe ek?pelampong ke? ???

Offline azamamsamad

  • Siakap
  • *
  • Posts: 59
  • Gender: Male
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #6 on: April 18, 2011, 08:11:58 PM »
er belon tu untuk pe ek?pelampong ke? ???
belon tu sama laa macam kita pancing marlin,,, sebagai guide yg umpan kita tu dah dimakan/dibawa lari ikan,,, warna terang menyenangkan kit untuk memantaunya,, okey bro,, try laaa dulu
as-salam

Offline zed

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3793
  • Gender: Male
  • Fishing is an obsession...
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #7 on: April 19, 2011, 12:00:14 PM »
kalu kat lumut ni kalu mancen tepi umpan terbaik utk siakap udang idup la n kalu kerapu udang idup or udg kojol mati pun layanzzz..
MANCING MANCING JUGAK SOLAT JANGAN DIABAIKAn..0126214495

Born to Fish…Forced to Work!
A bad day of fishing is still better than a good day at the office!



Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #8 on: April 19, 2011, 12:06:35 PM »
Sedikit info...area Jambatan PPinang, umpan ikan bilis & tamban & borek yg diapollokan menjadi kegemaran ikan kerapu dan senangin di tiang pelapik jambatan...umpan hirisan kembong atau udang atau sotong menjadi santapan hanya utk gelama dan duri sahaja biasenya.... ;D
tepat sekali..:D

Offline ombak_jeram

  • Marlin
  • *
  • Posts: 718
  • Gender: Male
  • sebatang joran, sebentuk matakail, sebuah keringat
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #9 on: April 19, 2011, 03:14:43 PM »
tuan mr_o bila nk serang jambatan  ;D
taip ON MANCING dan hantarkan ke 0125338930

Offline CAR6077

  • Bilis
  • *
  • Posts: 7
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #10 on: April 29, 2011, 08:08:59 PM »
;D :o salam tuan tuan,,, saya ni x pandai sangat laa nak mancing siakap ni,, tapi apa yg saya pernah cuba,, di kuala sungai jemaluang, berhampiran kolam udang sekakap mersing,,, saya akan beli udang hidup dan belon,,, perambut lebih kurang 1 meter dan dipasang klip bersama dengan belon tersebut (warna terang laa, merah kaa, kuning kaa) biarkan belon dan umpan udang hidup tersebut hanyut mengikut arus air,,, insyaallah,,, biasanya tak pernah lagi laa pulang ngan tangan kosong,, cubalah yaa

trima ksih bang, ilmu anda sgt brmanfaat

Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?
« Reply #11 on: April 30, 2011, 08:40:03 AM »
tuan mr_o bila nk serang jambatan  ;D
tgh tunggu org ajk je...hehe