Pancing.Net
August 21, 2014, 02:15:05 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1   Go Down
  Print  
Author Topic: Umpan terbaik Siakap & Kerapu Tepi Pantai?  (Read 12078 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
CAR6077
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 7


Email
« on: March 30, 2011, 02:17:03 PM »

Salam shabat smua, sape thu umpn2 terbaik untuk mncing kerapu & siakap di kwasan kuala Grin
Logged
Pancing.Net
« on: March 30, 2011, 02:17:03 PM »

 Logged
warsaw grouper
SAPA
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 6437



Email
« Reply #1 on: March 30, 2011, 02:23:45 PM »

nak tahu juga nie.... Grin
kita tunggu otai2 p.net jawab.... Grin
Logged

Fear No Fish
azamamsamad
Siakap
*
Online Online

Gender: Male
Posts: 59


Email
« Reply #2 on: April 15, 2011, 09:49:38 AM »

 Grin Shocked salam tuan tuan,,, saya ni x pandai sangat laa nak mancing siakap ni,, tapi apa yg saya pernah cuba,, di kuala sungai jemaluang, berhampiran kolam udang sekakap mersing,,, saya akan beli udang hidup dan belon,,, perambut lebih kurang 1 meter dan dipasang klip bersama dengan belon tersebut (warna terang laa, merah kaa, kuning kaa) biarkan belon dan umpan udang hidup tersebut hanyut mengikut arus air,,, insyaallah,,, biasanya tak pernah lagi laa pulang ngan tangan kosong,, cubalah yaa
Logged

as-salam
mancasting75
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 9891


Call 0193962808 kalu nak ajak mancing...


Email
« Reply #3 on: April 15, 2011, 11:39:15 AM »

Sedikit info...area Jambatan PPinang, umpan ikan bilis & tamban & borek yg diapollokan menjadi kegemaran ikan kerapu dan senangin di tiang pelapik jambatan...umpan hirisan kembong atau udang atau sotong menjadi santapan hanya utk gelama dan duri sahaja biasenya.... Grin
Logged
ombak_jeram
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 718


sebatang joran, sebentuk matakail, sebuah keringat


Email
« Reply #4 on: April 18, 2011, 10:03:28 AM »

tuan mancasting75, kalau nak mancing kerapu di penang boleh syorkan beberapa port?
Logged

taip ON MANCING dan hantarkan ke 0125338930
Bujang Senang
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 194


tak nak membangau dahhh.....!!!!!


« Reply #5 on: April 18, 2011, 01:27:04 PM »

er belon tu untuk pe ek?pelampong ke? Huh
Logged
azamamsamad
Siakap
*
Online Online

Gender: Male
Posts: 59


Email
« Reply #6 on: April 18, 2011, 08:11:58 PM »

er belon tu untuk pe ek?pelampong ke? Huh
belon tu sama laa macam kita pancing marlin,,, sebagai guide yg umpan kita tu dah dimakan/dibawa lari ikan,,, warna terang menyenangkan kit untuk memantaunya,, okey bro,, try laaa dulu
Logged

as-salam
zed
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3783


Fishing is an obsession...


« Reply #7 on: April 19, 2011, 12:00:14 PM »

kalu kat lumut ni kalu mancen tepi umpan terbaik utk siakap udang idup la n kalu kerapu udang idup or udg kojol mati pun layanzzz..
Logged

MANCING MANCING JUGAK SOLAT JANGAN DIABAIKAn..0126214495

Born to Fish…Forced to Work!
A bad day of fishing is still better than a good day at the office!


mR_o
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5628


ngail pah ceroh!!..ke guane?

syukryz@yahoo.com
Email
« Reply #8 on: April 19, 2011, 12:06:35 PM »

Sedikit info...area Jambatan PPinang, umpan ikan bilis & tamban & borek yg diapollokan menjadi kegemaran ikan kerapu dan senangin di tiang pelapik jambatan...umpan hirisan kembong atau udang atau sotong menjadi santapan hanya utk gelama dan duri sahaja biasenya.... Grin
tepat sekali..Cheesy
Logged

ombak_jeram
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 718


sebatang joran, sebentuk matakail, sebuah keringat


Email
« Reply #9 on: April 19, 2011, 03:14:43 PM »

tuan mr_o bila nk serang jambatan  Grin
Logged

taip ON MANCING dan hantarkan ke 0125338930
CAR6077
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 7


Email
« Reply #10 on: April 29, 2011, 08:08:59 PM »

Grin Shocked salam tuan tuan,,, saya ni x pandai sangat laa nak mancing siakap ni,, tapi apa yg saya pernah cuba,, di kuala sungai jemaluang, berhampiran kolam udang sekakap mersing,,, saya akan beli udang hidup dan belon,,, perambut lebih kurang 1 meter dan dipasang klip bersama dengan belon tersebut (warna terang laa, merah kaa, kuning kaa) biarkan belon dan umpan udang hidup tersebut hanyut mengikut arus air,,, insyaallah,,, biasanya tak pernah lagi laa pulang ngan tangan kosong,, cubalah yaa

trima ksih bang, ilmu anda sgt brmanfaat
Logged
mR_o
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5628


ngail pah ceroh!!..ke guane?

syukryz@yahoo.com
Email
« Reply #11 on: April 30, 2011, 08:40:03 AM »

tuan mr_o bila nk serang jambatan  Grin
tgh tunggu org ajk je...hehe
Logged

Pages: 1   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal