Author Topic: kolam air masin di perak.......  (Read 6430 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ikan raja

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 239
    • Email
kolam air masin di perak.......
« on: May 26, 2011, 03:28:53 PM »
salam, ade sesaper yg tau kolam air masin kat perak tak selain kat tg rambutan tu......boleh kongsi2 info...

Offline ojang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 4029
  • Gender: Male
  • Phone : 012-6414733
    • jig mania team
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #1 on: May 26, 2011, 06:11:18 PM »
salam, ade sesaper yg tau kolam air masin kat perak tak selain kat tg rambutan tu......boleh kongsi2 info...
w`salam... kawasan yg anda cari tiada dlm perkhidmatan  ;D ;D

Offline daydeng

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 7301
  • Gender: Male
  • nilai
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #2 on: May 26, 2011, 06:12:08 PM »
tg rambutan? :D :D :D



sembahyang lah kite sebelum kite di sembahyang kan

Offline cooyard

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2428
  • Gender: Male
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #3 on: May 26, 2011, 06:34:38 PM »
salam, ade sesaper yg tau kolam air masin kat perak tak selain kat tg rambutan tu......boleh kongsi2 info...

Salah tempat tanyer ni bro.
anyway setau kawe, x ader kolam air masin kat area perak.
Kolam Tg Rambutan tu dah jd kawasan perumahan.
CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.

Offline Ijan S2

  • Marlin
  • *
  • Posts: 573
  • Gender: Male
  • 012-6673424
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #4 on: May 26, 2011, 08:15:18 PM »
salam, ade sesaper yg tau kolam air masin kat perak tak selain kat tg rambutan tu......boleh kongsi2 info...
w`salam... kawasan yg anda cari tiada dlm perkhidmatan  ;D ;D

sakit porut den golak............... ;D ;D hampeh dak ojang ni
"bukan jumlah meggunung dpinta tapi layanan asyik yg dterima"


Offline aNgLerMy

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2817
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #5 on: May 27, 2011, 12:44:05 AM »
Tauke Kolam tanjung rambutab berpindah ke Lubuk merbau tp tak pasti dah bukak ke blom...bln lepas tak bukak g..

1 g kolam siakap kat Kolam Wak Nan....org lain amik alih kolam siakapnye,,,kolam udang & air tawar still wak nan pune...lokasi di Tasek...
 
 "Memancing Biar Sampai Termuntah"
http://utaraanglers.com

Offline yans

  • Marlin
  • *
  • Posts: 6619
  • Gender: Male
  • KOMPLOT NILAI..wE aRE nOT A ANgLERs..We'r BrOthers
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #6 on: May 27, 2011, 01:43:35 AM »
teman ade gak lalu kat situ..teringin gak nak pegi...tapi sorang la pulok..hhe...las2 layan udang je kat spg pulai..hhe..lama dah ler..he...
tengok ramai gak yg mancin kt kolam tg.rambutan tu,...penuh kete park... ;)

Offline ikan raja

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 239
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #7 on: May 30, 2011, 03:59:08 PM »
ALAMAK...betul dah salah forum la..ingat nak post topik ni kat air masin, tuan moderator buleh kasi ubah topik ni kat air masin x.....tg rambutan tu masih beroperasi lg ke x? tgk dalam you tube cam best jer..

Offline aypul

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 231
  • Gender: Male
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #8 on: May 31, 2011, 08:34:32 PM »
blom buka lagie kat lubuk.. teman selalu la lalu kalo nak ke stesen tnb tuh

Offline ikan raja

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 239
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #9 on: June 14, 2011, 05:48:40 PM »
abis tu bukak lg ke kolam nih...........konpius teman..ci ceter

Offline emyrul

  • Pelata
  • *
  • Posts: 118
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #10 on: February 14, 2012, 07:25:11 PM »
abis tu bukak lg ke kolam nih...........konpius teman..ci ceter


tumpang tanye...kolam ni dah bukak kan..

Offline cooyard

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2428
  • Gender: Male
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #11 on: May 04, 2012, 06:00:05 PM »
Dah lamer bukak.
Terbaru dio ambik alih kolam air masin wak nan.
So ader 2 kolam skrang ni.
CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.

Offline ryobicollector

  • Bilis
  • *
  • Posts: 41
  • Gender: Male
  • Nak Gi Mancing Berpada-pada
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #12 on: May 05, 2012, 03:01:30 PM »
Salam... Kolam Siakap Air Masin kat tanjung rambutan tu dah tutup sebab dalam satu tahun 5 kali racun dek orang.... Last2... Tutup terus... skang kolam air masin kat Ipoh ni ade kat wak nan dekat tasek aje.. Dulu , mase mule2 bukak wak nak buat siakap air masin.. peh tu siakap air tawar dan skang ni cina ambik alih kolam tu dan buat siakap air masin.... baru ni ade tengok.. ok la cine tu jaga kolam tu.. air cantik... cume bebaru orang ngadu siakap tak nak makan umpan yg di casting... so cina yg jaga kolam tu carik ubat kasi siakap mau makan umpan balik... so dengar dari member baru2 ni... siakap di kolam tu dah mau makan umpan...  Awk pun tak try lagi.. sebab masih wak nan jaga dulu pernah kumpau 2 kali... Yang dapat anak tongsan.... hahahaha....

Selain Ipoh.. ade satu kolam siakap air masin kat Kuala Kangsar... Tak jauh dari Tol Kuala Kangsar.. Tapi skang tengah renovate... Kolamnye belah kiri

Selain itu ade satu kolam siakap air masin kat Lenggong.. Atas sket dari Kolam siakap kat kuala Kangsar .. menghala ke gerik.. ... so kene tengok betul2.... kolamnye belah kanan kalau ikut jalan nak ke gerik...

Tq...

Offline Ayem

  • Siakap
  • *
  • Posts: 55
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #13 on: May 08, 2012, 11:12:10 AM »
dekat teluk intan xde kolam air masin kew???

kadang2 blk kg mertua gian nk mancing tp mancing air sungai x pandai la pulok..  :-\

Offline tuntungturbo

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1183
  • Gender: Male
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #14 on: May 08, 2012, 12:12:38 PM »
Salam... Kolam Siakap Air Masin kat tanjung rambutan tu dah tutup sebab dalam satu tahun 5 kali racun dek orang.... Last2... Tutup terus... skang kolam air masin kat Ipoh ni ade kat wak nan dekat tasek aje.. Dulu , mase mule2 bukak wak nak buat siakap air masin.. peh tu siakap air tawar dan skang ni cina ambik alih kolam tu dan buat siakap air masin.... baru ni ade tengok.. ok la cine tu jaga kolam tu.. air cantik... cume bebaru orang ngadu siakap tak nak makan umpan yg di casting... so cina yg jaga kolam tu carik ubat kasi siakap mau makan umpan balik... so dengar dari member baru2 ni... siakap di kolam tu dah mau makan umpan...  Awk pun tak try lagi.. sebab masih wak nan jaga dulu pernah kumpau 2 kali... Yang dapat anak tongsan.... hahahaha....

Selain Ipoh.. ade satu kolam siakap air masin kat Kuala Kangsar... Tak jauh dari Tol Kuala Kangsar.. Tapi skang tengah renovate... Kolamnye belah kiri

Selain itu ade satu kolam siakap air masin kat Lenggong.. Atas sket dari Kolam siakap kat kuala Kangsar .. menghala ke gerik.. ... so kene tengok betul2.... kolamnye belah kanan kalau ikut jalan nak ke gerik...

Tq...

Yg kat Kuala Kangsar (tgh renovate tu) bila siap ek ?
Aritu pegi masa sehari sebelum ditutup untuk renovate....nak besarkan kolam katanyer...
Yg kat lenggong tue, ade 2 kolam...
Atas sket dari kuala kangsar, sebelah kanan - tp tak tau air masin ke air tawar...
satu lagi, lepas sket dari tasik raban, kena masuk sket ke kanan...satu kolam air masin , satu kolam air tawar...
Terbaaeeekkkkk boboboiiii!!!!!

Offline zest

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 231
  • Gender: Male
  • alhamdulillah-ReZeki dari ALLAH SWT
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #15 on: May 08, 2012, 12:26:25 PM »
penah gak casting kt situ(lubuk),sehari sblm dia cuci kolam..rs2 bln mac....
rm11 sejam...boleh thn jg siakap...ader yg 6-7ekor sorang....teman dapat sekor jer,..alhamdulillah..
tp yg nek semua speses siakap jer lah...tya jg brader22 kt ctu..dia kata kkdg toke lepas jg kaci... ;D :D :)

Offline ryobicollector

  • Bilis
  • *
  • Posts: 41
  • Gender: Male
  • Nak Gi Mancing Berpada-pada
    • Email
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #16 on: May 08, 2012, 05:43:57 PM »
Salam... baru lepas mancing tadi kat wak nan... Ok la... Dapat 2 ekor jer satu lucut... mm terbaik... sekor 2.5 kg dan sekor lagi sekilo lebih... pakai umpan udang telanjang....  berdesup dam quick teman.... hehehe... cube ler...

Offline kesent

  • Bilis
  • *
  • Posts: 1
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #17 on: September 16, 2012, 09:28:56 AM »
Untuk member yang cari kolam wak nan di perak, ini coordinate GPS nya:

Garmin
N04 39.791'
E101 05.862

 8)

Offline cooyard

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2428
  • Gender: Male
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #18 on: November 11, 2012, 07:26:27 PM »
nak g kolam wak nan, calling2 kawe.  ;D
CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.

Offline alem

  • Siakap
  • *
  • Posts: 84
  • Tak kisah air masin ke air tawar
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #19 on: March 21, 2014, 04:51:29 PM »
good...
Selalu redah sorang2 jer..

Offline alem

  • Siakap
  • *
  • Posts: 84
  • Tak kisah air masin ke air tawar
Re: kolam air masin di perak.......
« Reply #20 on: April 15, 2014, 09:55:22 PM »
kolam wak nan ni tang mana... trade mark apa ?
Selalu redah sorang2 jer..