Pancing.Net
August 28, 2014, 09:00:35 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1   Go Down
  Print  
Author Topic: kolam air masin di perak.......  (Read 3766 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
ikan raja
Tenggiri
*
Offline Offline

Posts: 238


Email
« on: May 26, 2011, 03:28:53 PM »

salam, ade sesaper yg tau kolam air masin kat perak tak selain kat tg rambutan tu......boleh kongsi2 info...
Logged
Pancing.Net
« on: May 26, 2011, 03:28:53 PM »

 Logged
ojang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4027


Phone : 012-6414733


WWW
« Reply #1 on: May 26, 2011, 06:11:18 PM »

salam, ade sesaper yg tau kolam air masin kat perak tak selain kat tg rambutan tu......boleh kongsi2 info...
w`salam... kawasan yg anda cari tiada dlm perkhidmatan  Grin Grin
Logged

daydeng
SAPA
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 7301


nilai


Email
« Reply #2 on: May 26, 2011, 06:12:08 PM »

tg rambutan? Cheesy Cheesy Cheesy
Logged




sembahyang lah kite sebelum kite di sembahyang kan
cooyard
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2409



« Reply #3 on: May 26, 2011, 06:34:38 PM »

salam, ade sesaper yg tau kolam air masin kat perak tak selain kat tg rambutan tu......boleh kongsi2 info...

Salah tempat tanyer ni bro.
anyway setau kawe, x ader kolam air masin kat area perak.
Kolam Tg Rambutan tu dah jd kawasan perumahan.
Logged

CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.
Ijan S2
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 572


012-6673424


« Reply #4 on: May 26, 2011, 08:15:18 PM »

salam, ade sesaper yg tau kolam air masin kat perak tak selain kat tg rambutan tu......boleh kongsi2 info...
w`salam... kawasan yg anda cari tiada dlm perkhidmatan  Grin Grin

sakit porut den golak............... Grin Grin hampeh dak ojang ni
Logged

"bukan jumlah meggunung dpinta tapi layanan asyik yg dterima"

aNgLerMy
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 2753



Email
« Reply #5 on: May 27, 2011, 12:44:05 AM »

Tauke Kolam tanjung rambutab berpindah ke Lubuk merbau tp tak pasti dah bukak ke blom...bln lepas tak bukak g..

1 g kolam siakap kat Kolam Wak Nan....org lain amik alih kolam siakapnye,,,kolam udang & air tawar still wak nan pune...lokasi di Tasek...
Logged

 
 "Memancing Biar Sampai Termuntah"
http://utaraanglers.com
yans
Pengendali Laman
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 6583


KOMPLOT NILAI..wE aRE nOT A ANgLERs..We'r BrOthers


Email
« Reply #6 on: May 27, 2011, 01:43:35 AM »

teman ade gak lalu kat situ..teringin gak nak pegi...tapi sorang la pulok..hhe...las2 layan udang je kat spg pulai..hhe..lama dah ler..he...
tengok ramai gak yg mancin kt kolam tg.rambutan tu,...penuh kete park... Wink
Logged

ikan raja
Tenggiri
*
Offline Offline

Posts: 238


Email
« Reply #7 on: May 30, 2011, 03:59:08 PM »

ALAMAK...betul dah salah forum la..ingat nak post topik ni kat air masin, tuan moderator buleh kasi ubah topik ni kat air masin x.....tg rambutan tu masih beroperasi lg ke x? tgk dalam you tube cam best jer..
Logged
aypul
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 231



Email
« Reply #8 on: May 31, 2011, 08:34:32 PM »

blom buka lagie kat lubuk.. teman selalu la lalu kalo nak ke stesen tnb tuh
Logged
ikan raja
Tenggiri
*
Offline Offline

Posts: 238


Email
« Reply #9 on: June 14, 2011, 05:48:40 PM »

abis tu bukak lg ke kolam nih...........konpius teman..ci ceter
Logged
emyrul
Pelata
*
Offline Offline

Posts: 118



Email
« Reply #10 on: February 14, 2012, 07:25:11 PM »

abis tu bukak lg ke kolam nih...........konpius teman..ci ceter


tumpang tanye...kolam ni dah bukak kan..
Logged
cooyard
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2409



« Reply #11 on: May 04, 2012, 06:00:05 PM »

Dah lamer bukak.
Terbaru dio ambik alih kolam air masin wak nan.
So ader 2 kolam skrang ni.
Logged

CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.
ryobicollector
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 41


Nak Gi Mancing Berpada-pada


Email
« Reply #12 on: May 05, 2012, 03:01:30 PM »

Salam... Kolam Siakap Air Masin kat tanjung rambutan tu dah tutup sebab dalam satu tahun 5 kali racun dek orang.... Last2... Tutup terus... skang kolam air masin kat Ipoh ni ade kat wak nan dekat tasek aje.. Dulu , mase mule2 bukak wak nak buat siakap air masin.. peh tu siakap air tawar dan skang ni cina ambik alih kolam tu dan buat siakap air masin.... baru ni ade tengok.. ok la cine tu jaga kolam tu.. air cantik... cume bebaru orang ngadu siakap tak nak makan umpan yg di casting... so cina yg jaga kolam tu carik ubat kasi siakap mau makan umpan balik... so dengar dari member baru2 ni... siakap di kolam tu dah mau makan umpan...  Awk pun tak try lagi.. sebab masih wak nan jaga dulu pernah kumpau 2 kali... Yang dapat anak tongsan.... hahahaha....

Selain Ipoh.. ade satu kolam siakap air masin kat Kuala Kangsar... Tak jauh dari Tol Kuala Kangsar.. Tapi skang tengah renovate... Kolamnye belah kiri

Selain itu ade satu kolam siakap air masin kat Lenggong.. Atas sket dari Kolam siakap kat kuala Kangsar .. menghala ke gerik.. ... so kene tengok betul2.... kolamnye belah kanan kalau ikut jalan nak ke gerik...

Tq...
Logged
Ayem
Siakap
*
Offline Offline

Posts: 55


« Reply #13 on: May 08, 2012, 11:12:10 AM »

dekat teluk intan xde kolam air masin kew???

kadang2 blk kg mertua gian nk mancing tp mancing air sungai x pandai la pulok..  Undecided
Logged
tuntungturbo
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1176



« Reply #14 on: May 08, 2012, 12:12:38 PM »

Salam... Kolam Siakap Air Masin kat tanjung rambutan tu dah tutup sebab dalam satu tahun 5 kali racun dek orang.... Last2... Tutup terus... skang kolam air masin kat Ipoh ni ade kat wak nan dekat tasek aje.. Dulu , mase mule2 bukak wak nak buat siakap air masin.. peh tu siakap air tawar dan skang ni cina ambik alih kolam tu dan buat siakap air masin.... baru ni ade tengok.. ok la cine tu jaga kolam tu.. air cantik... cume bebaru orang ngadu siakap tak nak makan umpan yg di casting... so cina yg jaga kolam tu carik ubat kasi siakap mau makan umpan balik... so dengar dari member baru2 ni... siakap di kolam tu dah mau makan umpan...  Awk pun tak try lagi.. sebab masih wak nan jaga dulu pernah kumpau 2 kali... Yang dapat anak tongsan.... hahahaha....

Selain Ipoh.. ade satu kolam siakap air masin kat Kuala Kangsar... Tak jauh dari Tol Kuala Kangsar.. Tapi skang tengah renovate... Kolamnye belah kiri

Selain itu ade satu kolam siakap air masin kat Lenggong.. Atas sket dari Kolam siakap kat kuala Kangsar .. menghala ke gerik.. ... so kene tengok betul2.... kolamnye belah kanan kalau ikut jalan nak ke gerik...

Tq...

Yg kat Kuala Kangsar (tgh renovate tu) bila siap ek ?
Aritu pegi masa sehari sebelum ditutup untuk renovate....nak besarkan kolam katanyer...
Yg kat lenggong tue, ade 2 kolam...
Atas sket dari kuala kangsar, sebelah kanan - tp tak tau air masin ke air tawar...
satu lagi, lepas sket dari tasik raban, kena masuk sket ke kanan...satu kolam air masin , satu kolam air tawar...
Logged

Terbaaeeekkkkk boboboiiii!!!!!
zest
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 227


alhamdulillah-ReZeki dari ALLAH SWT


« Reply #15 on: May 08, 2012, 12:26:25 PM »

penah gak casting kt situ(lubuk),sehari sblm dia cuci kolam..rs2 bln mac....
rm11 sejam...boleh thn jg siakap...ader yg 6-7ekor sorang....teman dapat sekor jer,..alhamdulillah..
tp yg nek semua speses siakap jer lah...tya jg brader22 kt ctu..dia kata kkdg toke lepas jg kaci... Grin Cheesy Smiley
Logged
ryobicollector
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 41


Nak Gi Mancing Berpada-pada


Email
« Reply #16 on: May 08, 2012, 05:43:57 PM »

Salam... baru lepas mancing tadi kat wak nan... Ok la... Dapat 2 ekor jer satu lucut... mm terbaik... sekor 2.5 kg dan sekor lagi sekilo lebih... pakai umpan udang telanjang....  berdesup dam quick teman.... hehehe... cube ler...
Logged
kesent
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 1


« Reply #17 on: September 16, 2012, 09:28:56 AM »

Untuk member yang cari kolam wak nan di perak, ini coordinate GPS nya:

Garmin
N04 39.791'
E101 05.862

 Cool
Logged
cooyard
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2409



« Reply #18 on: November 11, 2012, 07:26:27 PM »

nak g kolam wak nan, calling2 kawe.  Grin
Logged

CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.
alem
Siakap
*
Offline Offline

Posts: 71


Tak kisah air masin ke air tawar


« Reply #19 on: March 21, 2014, 04:51:29 PM »

good...
Logged

Selalu redah sorang2 jer..
alem
Siakap
*
Offline Offline

Posts: 71


Tak kisah air masin ke air tawar


« Reply #20 on: April 15, 2014, 09:55:22 PM »

kolam wak nan ni tang mana... trade mark apa ?
Logged

Selalu redah sorang2 jer..
Pages: 1   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal