Author Topic: PULAU BESAR..MELAKA  (Read 33736 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #270 on: May 13, 2012, 05:39:53 PM »
minggu ni air rendah. bangau je.


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline adichrome

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1295
  • Gender: Male
  • "Semoga Esok Masih Ada Ikan Untuk Ku"
    • http://fishingmemancing.blogspot.com/
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #271 on: May 14, 2012, 10:06:42 AM »
Mlm minggu 13hb kumpau teruk, alun tinggi woooo...... air kucah umpan tak timbul  :( :( :(

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #272 on: May 14, 2012, 11:03:04 AM »
fuhh..taw x pe...layan air rendah mmg x best..arus kuat...ikan x brape mkn sgt.....tunggu lg 10 hari...mau gegar pancing nnt...


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #273 on: May 14, 2012, 02:21:26 PM »
fuh.....ni otai2 punya tempat ni :P ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #274 on: May 14, 2012, 03:06:56 PM »
fuh.....ni otai2 punya tempat ni :P ;D

len kali ....jom la polow...dunhill14 & muhaimin..dh kena racun..


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline Rizal JJ

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6886
  • Gender: Male
  • Mancing adalah hobi Keluarga tetap utama
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #275 on: May 14, 2012, 03:27:08 PM »
heee...heee...makin meriah dah umah ni...
tapi kalau nak best cuba bukak topik dalam aktiviti/surat jemputan
tulis la tajuk apa-apa pun...pastu jgn lupa boh nama melaka....
jadi betambah meriah nanti...saya pun leh join kalau ada aktiviti dan kebetulan
kalau balik ke kampung.... ::) ::)  ;D ;D ;D ;)
JURI JEMPUTAN

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #276 on: May 15, 2012, 12:16:44 AM »
menarik jugak idea tu...
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #277 on: May 15, 2012, 09:20:12 AM »
menarik jugak idea tu...

ras bukak topik kt surat jemputan


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #278 on: May 15, 2012, 09:32:34 AM »
rumah baru..sila masuk jgn malu2.

http://www.pancing.net/index.php?topic=25518.0


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline Rizal JJ

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6886
  • Gender: Male
  • Mancing adalah hobi Keluarga tetap utama
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #279 on: May 15, 2012, 12:41:14 PM »
tima kasih tuan K....jadi kat topik ni kita leh sembang pasal hasil pancingan...
kat topik lagi 1 tu leh la merapu banyak2.... ;D ;D ;D
JURI JEMPUTAN

Offline adichrome

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1295
  • Gender: Male
  • "Semoga Esok Masih Ada Ikan Untuk Ku"
    • http://fishingmemancing.blogspot.com/
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #280 on: May 21, 2012, 11:16:57 AM »
Laporan: mlm minggu 20hb alun masih lagi tinggi umpan tak timbul, bila umpan tak timbul ikan pun tak timbul  ;D ;D ;D

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #281 on: May 21, 2012, 12:56:25 PM »
angin kuat...ramai pemancing beralih pd pantai timur cz kt sana xda arus..sampai bulan 7


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline Rizal JJ

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6886
  • Gender: Male
  • Mancing adalah hobi Keluarga tetap utama
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #282 on: May 21, 2012, 03:26:15 PM »
Laporan: mlm minggu 20hb alun masih lagi tinggi umpan tak timbul, bila umpan tak timbul ikan pun tak timbul  ;D ;D ;D

heee...heeee... ;D ;D ;D
JURI JEMPUTAN

Offline Rizal JJ

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6886
  • Gender: Male
  • Mancing adalah hobi Keluarga tetap utama
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #283 on: May 21, 2012, 03:27:19 PM »
angin kuat...ramai pemancing beralih pd pantai timur cz kt sana xda arus..sampai bulan 7

heee...heee...betul tu tuan K... ;D ;D ;)
JURI JEMPUTAN

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #284 on: May 21, 2012, 03:43:44 PM »
ikan pn kurang...ramai yg x turun kelaut..cz jaring boleh pusing ke atas.tolak arus


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline jenak bantal

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 210
  • Gender: Male
  • born to fish..
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #285 on: May 26, 2012, 02:20:33 PM »
Mlm minggu 13hb kumpau teruk, alun tinggi woooo...... air kucah umpan tak timbul  :( :( :(

Haha shabar...patutnye dah musim ni...aritu dah betul dah angin selatan masuk...datang je angin barat...umpan lesap...kawan puas gak cari umpan,last2 berhanyut kat laut pulau hanyut...dapat la 5 ekor panjang sejengkal...cukup la pakai sampai pagi...dapat la 2 ekor tande,sekor jenak skilo lebeh...letak lantai sekor...serkut beso tapak tangan sekor...isnin mlm ni nk kuar...pulau hanyut dah 2 kelam tak bleh paku...kocak kuat...mesti ikan belongkok kat situ hahaha

Offline jenak bantal

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 210
  • Gender: Male
  • born to fish..
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #286 on: May 26, 2012, 02:46:10 PM »
Tumpang menyelit...
Hehehe.. Tuh la..biasa la tuh..kekadang ble kat kg sendri..mana sngat nak amik port mana ada jual udang nie..saya pun bkan org melaka..tapi tau mana nak cari udang hidup..teluk mas, iks, umbai..lau rajin lepak trus kat pantai area pulai..nunggu diorg balik melanggai..beli trus..hehehe
Bab air besaw @ kecik nie..bkan la saya nie pakar sngat..tapi ada lubuk2 tertentu tuk memancing mengikut air pasang surut..slalu ikut & blajar ngan bapa angkat saya teknik, lubuk kat area p.besaw nie..lubuk pling terbaik lubuk tukun dkat marina..tapi tak semua tekong brani parking sana..takut sauh sangkut tukun..rugi ooo..saya pernah main sana 2 kali je ngan bapa angkat saya..
Alhamdulillah..lau ngan dia rezeki naik ikan nie tak pernah kecundang..ada je hasil..
Bab lpak pulau undan..stau saya org naik ble pasang besar je..arus laju..batu size 8-10..takat air mati nie..hehehe pastuh nak melayan bawah jeti..kena pk gak..jaring bekap banyak..pernah gak kena henjut ngan ikan besaw..tapi braided 80lb bkan lawan teritip bawah jeti..sebab tuh saya lbih gemar mancing naik bot skarang..
Lau pulau nangka, dodol plak bkan tak bleh..jaring bekap banyak..selalu menyangkut..
Lau lepak dari pulau besaw kena standby belanak, bebolos hidup..bru bleh pikat pari @ kerapu..
Pada members yg slalu lepak pengkalan tuh roger2 la saya..saya pun slalu ada sana..bleh kite lepak minum, mkn roti canai asam pedas!!hehehe
Nie no saya..017 468 9834..sms dlu intro diri..hehehe

Hehe sy stuju ngan tuan...bukan sume tempat bleh paku...dah sampai baru bleh pk bleh paku ke tak...tempat yg tuan cakap susah masuk tu kat karang serimbun kan...tempat tukun...kat situ air surut bleh masuk...sekadar berkongsi pedoman nk masuk situ...rezeki masing2 ...cubelah yek...pedoman darat 2 tiang api merlimau antara serimbun ngan batu kecik sebelah die...pedoman laut..pulau antu antara pulau besar ngan pulau anak...tali sauh dah makn buang 10 depa..mlm nk masuk susah sikit...tak nmpk pedoman...nak blasah je bleh...tapi standby 2 sauh...takut tak bongkau ...slalu kawan masuk dalam kul 7 pg...

Offline adynoor.

  • Marlin
  • *
  • Posts: 548
  • Gender: Male
  • juragan junior
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #287 on: May 29, 2012, 12:16:43 AM »
Tumpang menyelit...
Hehehe.. Tuh la..biasa la tuh..kekadang ble kat kg sendri..mana sngat nak amik port mana ada jual udang nie..saya pun bkan org melaka..tapi tau mana nak cari udang hidup..teluk mas, iks, umbai..lau rajin lepak trus kat pantai area pulai..nunggu diorg balik melanggai..beli trus..hehehe
Bab air besaw @ kecik nie..bkan la saya nie pakar sngat..tapi ada lubuk2 tertentu tuk memancing mengikut air pasang surut..slalu ikut & blajar ngan bapa angkat saya teknik, lubuk kat area p.besaw nie..lubuk pling terbaik lubuk tukun dkat marina..tapi tak semua tekong brani parking sana..takut sauh sangkut tukun..rugi ooo..saya pernah main sana 2 kali je ngan bapa angkat saya..
Alhamdulillah..lau ngan dia rezeki naik ikan nie tak pernah kecundang..ada je hasil..
Bab lpak pulau undan..stau saya org naik ble pasang besar je..arus laju..batu size 8-10..takat air mati nie..hehehe pastuh nak melayan bawah jeti..kena pk gak..jaring bekap banyak..pernah gak kena henjut ngan ikan besaw..tapi braided 80lb bkan lawan teritip bawah jeti..sebab tuh saya lbih gemar mancing naik bot skarang..
Lau pulau nangka, dodol plak bkan tak bleh..jaring bekap banyak..selalu menyangkut..
Lau lepak dari pulau besaw kena standby belanak, bebolos hidup..bru bleh pikat pari @ kerapu..
Pada members yg slalu lepak pengkalan tuh roger2 la saya..saya pun slalu ada sana..bleh kite lepak minum, mkn roti canai asam pedas!!hehehe
Nie no saya..017 468 9834..sms dlu intro diri..hehehe

Hehe sy stuju ngan tuan...bukan sume tempat bleh paku...dah sampai baru bleh pk bleh paku ke tak...tempat yg tuan cakap susah masuk tu kat karang serimbun kan...tempat tukun...kat situ air surut bleh masuk...sekadar berkongsi pedoman nk masuk situ...rezeki masing2 ...cubelah yek...pedoman darat 2 tiang api merlimau antara serimbun ngan batu kecik sebelah die...pedoman laut..pulau antu antara pulau besar ngan pulau anak...tali sauh dah makn buang 10 depa..mlm nk masuk susah sikit...tak nmpk pedoman...nak blasah je bleh...tapi standby 2 sauh...takut tak bongkau ...slalu kawan masuk dalam kul 7 pg...

jenahakbantal...kos seorang berape memancing sekitar pulau...

Offline Rizal JJ

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6886
  • Gender: Male
  • Mancing adalah hobi Keluarga tetap utama
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #288 on: May 29, 2012, 03:48:37 PM »
tuan jenak kat laut lagi niiii... ;D ;D ;)
JURI JEMPUTAN

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #289 on: May 31, 2012, 11:52:54 AM »
dia jarang perporum hahaha..layan ikan kt laut lg best.


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline tupai tanah

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 360
  • Gender: Male
  • mancen, mancen juga tiba waktu solat jangan lupa
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #290 on: May 31, 2012, 05:01:34 PM »
 ;D shoknya sesekali bole ikut ni........... ramai kenkawan :-*
kumpau dan bangau itu indah, ikan tak makan tk pe, janji umpan turun air................. kalau nak mancen call je 0125061205 - joe.

Offline Rizal JJ

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6886
  • Gender: Male
  • Mancing adalah hobi Keluarga tetap utama
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #291 on: June 01, 2012, 10:47:27 AM »
;D shoknya sesekali bole ikut ni........... ramai kenkawan :-*

tuan tupai org melaka kerr... ::) ::) ::)
JURI JEMPUTAN

Offline jenak bantal

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 210
  • Gender: Male
  • born to fish..
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #292 on: June 02, 2012, 12:18:50 PM »
;D shoknya sesekali bole ikut ni........... ramai kenkawan :-*

tuan tupai org melaka kerr... ::) ::) ::)

Jenuh lindung dari ribut je tuan...asal kul 3 pg je duk depan jeti...jiwa kacaw tul...mrajuk betul la huhu...apakan daya...kite semua pamancing sejati...nak tak nak tetap kite harung...walaupun sepanjang mlm tu kadang2 dapat karen tak sampai brape watt...kadang2 tu vibrate je...jarang la nak dapat voltan tinggi2...tak kan nak layan karen glame..2 ke 2 ohm je...pergh...panerrrrr.....!!!

Offline EdenYo

  • Pelata
  • *
  • Posts: 132
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #293 on: June 04, 2012, 04:16:01 PM »
Kalau ikut cuaca, sepatutnya skrg nie ok kan...tak tau la skrg nie cuaca tak menentu..ini mungkin disebabkan kesan drpd kerakusan tangan2 manusia utk mengejar pembangunan, sampai habis 'benteng2' penahan angin semulajadi di 'tumbangkan'...teringin nak turun ke Pulau Besar tp tak brp berani skrg nie sbb keadaan cuaca yg tak menentu... >:(

Tuan jenak, kos skrg nie kalau pergi ptg balik pg keesokan harinya berapa RM?? Naik kat jeti umbai.
Ahli Warigh Batu Kikir Jambatan Bosi

Offline kzkh9786

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2011
  • Gender: Male
  • M.P.C - Jeng Krengg
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #294 on: June 05, 2012, 11:48:17 AM »
setakat main pulau besar xda masalah.

kos 1 bot tgk tmpt yg nk layan. klu stakat pulau burung,undan, besar..xdalh mahal sgt..


Melaka Phantom Caster [ M.P.C ]

Offline EdenYo

  • Pelata
  • *
  • Posts: 132
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #295 on: June 06, 2012, 09:58:09 AM »
Ok, kalau saya nak turun sana nanti saya roger dulu dlm 2 minggu awal camtu..
Ahli Warigh Batu Kikir Jambatan Bosi

Offline jenak bantal

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 210
  • Gender: Male
  • born to fish..
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #296 on: June 07, 2012, 11:22:34 PM »
Kos org umabai kenakan sy tak brape tahu...tapi dgr2 kalau pulau burung rm 50...kalau kat tempat sy 70  ...tapi sampai pagi dalam kul 9pg ...org umbai kena blk awal,takut sampan tak bley masuk...sabtu malam ni sy kelaut...nanti sy cari kan nombor phone org yg bwk g manceng..

Offline EdenYo

  • Pelata
  • *
  • Posts: 132
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #297 on: June 08, 2012, 03:06:47 PM »
Ok tuan jenak bantal...thanks.

Nie gambar hasil mancing kat Pulau Besar tahun lepas, pergi ngan member dr PD. Nie bot member, nama dia Ali & duduk kat area Umbai gak..sblm tu dia duk PD sbb wife dia keja kat PD. Ali nie mmg kg dia kat c2, tak tahu la tuan jenak bantal kenal ke tidak.


Kerapu yg paling besar tu berat 5.9 kg.
Ahli Warigh Batu Kikir Jambatan Bosi

Offline adichrome

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1295
  • Gender: Male
  • "Semoga Esok Masih Ada Ikan Untuk Ku"
    • http://fishingmemancing.blogspot.com/
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #298 on: June 08, 2012, 03:28:11 PM »
...sabtu malam ni sy kelaut...


hati2 boh angin kuat lonie  ::) ::) ::)



Kerapu yg paling besar tu berat 5.9 kg.

wowww! tahniah! best tu stim limau  ;D ;D ;D

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: PULAU BESAR..MELAKA
« Reply #299 on: June 08, 2012, 09:32:46 PM »
fuh........kasar tu.... ;D ;D ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=