UMPAN IKAN TEBAKANG

<< < (4/6) > >>

paksi:
ikan ni ad gk yg pgl ikan temakang. mse kecit2 dulu, ayah cari ikan temakang ni. tp pki jala la.skli tebor penuh baldi.

hantuayaq:
makan umpan jugak ikan ni.. kalau btui la ikan temakang = tebakang..

kail ikan sepat dlm saiz 6-8.. cari yg brlubang sbb henjut dia boleh tahan kuat jugak.. cari kapas (senang seluk dalam bantal ja).. belah buah sawit masak ranum, hancurkan... pstu gaul ngan kapas tadi...gentil kapas kecik2 ja, agak2 muat mata saiz kail.. insyallah, cer terai tgk..

cara makan temakang sama gak ar macam sepat, jenis sedut.. kalau banyak timbul tiada gangguan siap boleh sua kail ke mulut dia..  ;D ..
kalau kat ladang sawit, wat 2, 3 lubang.. lempar rasuah buah sawit dulu bg dia mai (cam mengai sepat la).. dan sepat pun suka menu ni...

terai ar... insyallah kalau saya ada pegi cari temakang nnt sy upload gambo...

chek_grero:
betol dh tu hantuayaq cuma panggilan jer lain..bese la org tua2 dlu..hehee..aku nk try jgok la umpan ni kot2 menjadi ke..kalu menjadi nanti aku roger kat topik ni...

sakosz:
tebakang ke tembakang.. aku baru jala ari sabtu lepas..
ikan nye mcm ikan sepat.. bile goreng garing.. sedap berbunyi kruk krukk rangupnya....

kzkh9786:
Quote from: chek_grero on June 12, 2012, 03:34:53 PM

aku xtau la ye ngail mane tp umpan ikan kaloi mmg budak2 kg aku dpt dr dia r sbb tu aku duk bodek dgn dia ek..kg tebakang tu name kg aku la bro..hehee..


yke..heehe..ptt la nok ikang tebakang pon...spesis kg daaaaa

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page