Pancing.Net
November 24, 2014, 02:35:17 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 2 3 4 »   Go Down
  Print  
Author Topic: MEMANCING BELUT....????  (Read 14292 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« on: May 26, 2009, 07:43:56 AM »

EDEN MASO KECIK 2 DULU PORNAH GAK...

TEPI KAKI AYER KAT PAYA... TEPI LOMBONG KG PANDAN NI...

ADA SEMAK 2 YANG AIR NYA ADA NAIK.....TEPI KAKI AIR BELUBANG..UMAH BELUT TU.

MATA KAIL NO 4 TALI 20LB. NAK KONO MENGONDAP DULU ( JANGAN UNDOP YG LAIN BONGKAK KEPALO HEHE )

JIKO TIDAK 10 TAHUN PON TAKDO. KEPALO DIO DAH KELUAR BARU MANCIN

ULORKAN UMPAN CACING DALAM LUBANG DIO. TAREK  - TURUN MAINKAN ( PEPAHAM JE LA )

TETIBO JE GHAAAPP TAREK KUEK 2 - JANGAN SAMPAI PUTUS.. LELAMO DIO PON

KELUAR DARI LUBANG TU HEHHEH...KEKADANG DAH SAMPAI ATAS TERLEPAS MATA KAIL .

DAH NAK TANGKAP LAK PUNYA SUSAH LICIN NYO AMEKK. TEKNIK TANGKAP PON NAK ADO.

NANTI KITA BELAJAR TEKNIK TANGKAP BELUT NI..

MASAK APA Huh GORENG PON SODAP... Kiss Kiss

BAGI YANG ADA GATAL 2 KULIT KECIL .... Roll Eyes ::)BELUT AMAT MUJARAB AMAL KAN SELALU.. Grin Grin
Logged



Pancing.Net
« on: May 26, 2009, 07:43:56 AM »

 Logged
manba_nkk
AJK PNET
Arowana
***
Offline Offline

Posts: 18022



« Reply #1 on: May 26, 2009, 09:58:03 PM »

Belut ? masa kecil dulu saiz belut kasar2, sekarang ..... sebesar jari le banyak ! Tapi mahal harganya !
Logged

takda peduli, hentam saja
samurai
Pelata
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 105


manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!


Email
« Reply #2 on: May 27, 2009, 01:55:11 AM »

belut kalu buat kuah laksa mmg best gilerr!!!
Logged

ngail sokmo!!!!!!!!Hait........
wanjoker
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 834


Jenama Bukanlah Tuah! Sambaran Yang Dikira!

wanjoker69
WWW Email
« Reply #3 on: May 27, 2009, 02:28:53 AM »

belut? mak aih....
ikan tu menyusahkan.. hahaha..
kalau terkena pancing, abis lah dia berpusing kat tali tu..
teman memang tak berani dengan belut.. hahaha  Grin
Logged


(016-8596595 / 012-8826696)
BuGie
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5536


............

1979
Email
« Reply #4 on: June 01, 2009, 10:42:18 PM »

belut....kawan penah tengok indon mancing belut...memang pueh ati tangkapan diaorang...
dan tu la jugak kawan makan belut buat kali pertama dalam idup kawan...mula2 mcm tak yakin jer makan.....

diorang masak pedas cili api...pergh!!! memang best...ratah cam tue jer...takyah ngan nasi...

belut memang best kalu kene ngan gaya masakan nye.... Cheesy
Logged
siakap_78
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 709


Email
« Reply #5 on: June 02, 2009, 11:07:42 AM »

den ado lubok belut kek cyberjaya..byak gak selalu ngacau umpan katak den..sapo nak mari la sini Grin Grin
Logged
Mrmango
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 264



Email
« Reply #6 on: June 02, 2009, 06:36:22 PM »

belut kalu buat kuah laksa mmg best gilerr!!!

ni memang klasik punya menu, tapi memang sedap, nyamyammm
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #7 on: June 03, 2009, 07:12:49 AM »

SESAPA SELALU MAKAN SUSI... JEPON

MENU DIORANG MEMANG ADA BELUT...

ORG MELAYU NI BILO KATO MAKAN BELUT MEMANCAM CAKAP

BILO JEPON BUEK GORENG MAKAN GAN SUSI EEHHH LAIN LAK CAKAP

SODAP LAKKK ENTAHH LAH MELAYU.... MELAYU...HEHEHHE Grin Grin
Logged



semilang karang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5065



« Reply #8 on: June 03, 2009, 07:15:42 AM »

Bolut jie. Esei tak ponah tangkap. Tapi ponah makan laksa kuah bolut kek Kola perlis masa tahun 80 dulu. Grin
Logged

"Mengapa perlu mencari kesempurnaan jika diri juga x sempurna

Mengapa perlu mencari kejujuran jika diri juga tak pernah jujur"
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #9 on: June 03, 2009, 07:24:07 AM »

YA...SEDAPPP Huh??  KE?
Logged



samurai
Pelata
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 105


manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!


Email
« Reply #10 on: June 03, 2009, 09:59:20 PM »

SESAPA SELALU MAKAN SUSI... JEPON

MENU DIORANG MEMANG ADA BELUT...

ORG MELAYU NI BILO KATO MAKAN BELUT MEMANCAM CAKAP

BILO JEPON BUEK GORENG MAKAN GAN SUSI EEHHH LAIN LAK CAKAP

SODAP LAKKK ENTAHH LAH MELAYU.... MELAYU...HEHEHHE Grin Grin

botul bang aji,den duo taun kojo kek restoran jopun..belut yang jopun masak memang sodap tapi mahal
pasai diorang guno belut import dari jopun..
Logged

ngail sokmo!!!!!!!!Hait........
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #11 on: June 04, 2009, 12:10:31 AM »

EKOW DAH PUEHH MAKAN BELUTT YE..... Grin Grin
Logged



siakap_78
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 709


Email
« Reply #12 on: June 04, 2009, 10:06:26 AM »

KOK DAH LAPAR BONA TOKAK DEN LALU JOO Cheesy Cheesy..COLO PUN LEH JO
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #13 on: June 04, 2009, 10:35:12 AM »

EKOW AHH.... SESAPA DAH LAPAR MACAM BUAYA GAK

NAK NGAAP GHAAP JE EHEHHEHE Shocked Shocked
Logged



samurai
Pelata
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 105


manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!


Email
« Reply #14 on: June 06, 2009, 01:04:37 PM »

EKOW DAH PUEHH MAKAN BELUTT YE..... Grin Grin

Den suka belut panggang atau belut paprik......hehehehe
Logged

ngail sokmo!!!!!!!!Hait........
BELUT
Siakap
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 84


Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.


WWW Email
« Reply #15 on: June 06, 2009, 09:18:41 PM »

Sampai ati korang, masak asam pedas la.. buat laksa la... kecik ati den. huwaaaa!!!!
Logged

Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan Cheesy
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com
samurai
Pelata
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 105


manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!


Email
« Reply #16 on: June 07, 2009, 10:53:29 AM »

Sampai ati korang, masak asam pedas la.. buat laksa la... kecik ati den. huwaaaa!!!!

eh !!! sori ler sedara,tak perasan plak..............tapi apa buleh buat dah memang soDAP !!!!!!! hehehehe.
Logged

ngail sokmo!!!!!!!!Hait........
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #17 on: June 07, 2009, 11:17:44 AM »

SORY...KESIAN DIO... Wink Wink

KONO PANGGANG , BUEK KUAH LAKSA, GORENG

LAIN KALI LOTAL NAMO LAIN YEKK ..... HHEHHE
Logged



BELUT
Siakap
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 84


Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.


WWW Email
« Reply #18 on: June 08, 2009, 12:11:15 PM »

Hehe.. den dapat namo ni masa skolah2 dulu, ada satu longkang dalam skolah, banyak ikan kecik (mata lalat) kat longkang tu, banyak gak belut. kojo den datang awal sket kat skolah pasang pancing belut (pakai mata kail dengan benang orang keje kontak je) guna umpan ikan mata lalat yg den tangkap guna botol air mineral. waktu rehat je pegi tengok dan lawan tarik dengan belut dari lubangnya.

bila dah heboh satu skolah kojo gilo den tu, maka ramai la peminat yang dok nunggu kat tepi longkang sambil makan kueh utk melihat aksi lasak den, termasuk budak2 pompuan. biasa la, dapat je belut kerjanya bagi kat member suruh dia kejar budak2 pompuan, mencicit diorang lari. hehe..

Disebabkan makin lama makin ramai peminat, maka guru displin pon dapat men'detect kojo den tu, lalu den dan rakan2 pun mendapat libasan di bontot. Bila semua cikgu dah tau, diorang pun mulo panggil den belut diikuti dengan member2 lain diskolah dan berkat mulut cikgu, lekat la nama belut kat den sampai sekarang. waa...  Grin Grin
Logged

Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan Cheesy
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com
Joe
Pengendali Laman
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4681


Email
« Reply #19 on: June 08, 2009, 12:14:26 PM »

Aji, ade mak menakan teman kat Banting nu buat laksa belut masa hari raya 3 tahun lepas, Laksa favourite teman tapi mengenangkan belut, tak sampai hati perut teman dibueknye... Grin
Logged
trout
Pelata
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 114


fishing for passion

barakahadvertising
WWW Email
« Reply #20 on: June 08, 2009, 12:21:27 PM »

KALAU TAK CAKAP YANG LAKSA TU DIBUEK DARI BOLUT, RAMAI

YANG MAKAN KOT...

CUMO BILO DAH TAU TU YANG MENGADO_NGADO TAK NAK MAKAN...

LAIN KALI JANGAN CAKAP, BUEK SONYAP-SONYAP Y....
Logged

Banner/Bunting/Design/T-shirt - perkhidmatan percetakan segera,
BELUT
Siakap
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 84


Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.


WWW Email
« Reply #21 on: June 08, 2009, 12:28:01 PM »

KALAU TAK CAKAP YANG LAKSA TU DIBUEK DARI BOLUT, RAMAI

YANG MAKAN KOT...

CUMO BILO DAH TAU TU YANG MENGADO_NGADO TAK NAK MAKAN...

LAIN KALI JANGAN CAKAP, BUEK SONYAP-SONYAP Y....

Tp kalo dah kena skali laksa belut, laksa lain dah tak lalu dah... laksa malong pon sodap...
Logged

Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan Cheesy
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com
samurai
Pelata
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 105


manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!


Email
« Reply #22 on: June 08, 2009, 02:24:02 PM »



Tp kalo dah kena skali laksa belut, laksa lain dah tak lalu dah... laksa malong pon sodap...
[/quote]


yup.....betol tu,pebret kawe ni...
Logged

ngail sokmo!!!!!!!!Hait........
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #23 on: June 08, 2009, 02:58:43 PM »

MALONG LEH BUEK LAKSA GAK KE Huh
Logged



ajed
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 27



Email
« Reply #24 on: June 08, 2009, 03:10:22 PM »

Aku kecik2 dulu pun biasa mancing belut..

Pakai umpan hirisan sepat..pakai mata kail yg biasa mengai haruan tu..tali plak - tali sulam (arwah atuk aku guna tali tu untuk kait jala-agak2 poundage dia memang tinggi, 80lb kot)..rod plak, hehe..batang buluh jer panjang lebih kurang 2 1/2 kaki..

Cara nak mancing, cari jer lubang2 belut kat dalam sawah tu..tengok yang ada air..henjut2 la umpan hirisan sepat tu kat dalam lubang belut..kalau belut tu ada, mesti dia ngap punye..dah kena ngap apa lagi, layan la..

yang pastinya, mengai belut ni memang best..tambah2 yg besar2 saiz dekat sekilo..berpeluh dibuatnye..

Paling mujarab sekali, pakai umpan jari, main la jari tu kat lubang belut tu, gerenti belut tu ngap..bila dah ngap apa lagi, tarik la jari tu keluar..gerenti belut tu keluar sekali..tak sakit pun dia ngap sebab aku pernah kena..hehe..ada berani?
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #25 on: June 08, 2009, 03:15:11 PM »

BETUL KE PAKAI JARIII.... NI AJED.

ENKOW JANGAN MEMAIN NANTI ADO ORG MASUK SEPITAL KANG..

SAPA NAK BAYAR INSUREN HA ....ADA KE PAKAI JARI Huh

MAMPUSSS DEN TAK BERANI... BAGI DUIT PON EDEN TAK NAK....

TAKUTTTT .... Huh
Logged



BELUT
Siakap
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 84


Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.


WWW Email
« Reply #26 on: June 08, 2009, 07:52:38 PM »

MALONG LEH BUEK LAKSA GAK KE Huh

Buleh bro, tp kena cari malong yang besar sket, sekor dalam 3 kg. kalo guna malong kecik, berpeluh ketiak membuang tulang dia. masin laksa tu nanti. hehe...
Logged

Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan Cheesy
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com
BELUT
Siakap
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 84


Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.


WWW Email
« Reply #27 on: June 08, 2009, 07:55:02 PM »

BETUL KE PAKAI JARIII.... NI AJED.

ENKOW JANGAN MEMAIN NANTI ADO ORG MASUK SEPITAL KANG..

SAPA NAK BAYAR INSUREN HA ....ADA KE PAKAI JARI Huh

MAMPUSSS DEN TAK BERANI... BAGI DUIT PON EDEN TAK NAK....

TAKUTTTT .... Huh

perghh... kalo pakai jari buleh mancing belut, kedai mata kail dah bankrap la.. belut pun turun harga sebab sonang bonar nak menangkapnya. wakaka...
Logged

Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan Cheesy
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com
ajed
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 27



Email
« Reply #28 on: June 09, 2009, 12:58:26 AM »

Aku melawak jer.. Grin tapi peristiwa tu memang pernah berlaku dalam hidup aku..aku main jari kat lubang belut tu supaya lubang dia jadi besar sikit..senang nak mancing..apa lagi, dia ngap la jari aku, terus naik belut tu..saiz besar lak tu..sebab jari kita ni agaknye berkilau kot..kalau nak cuba tu boleh, cuma berani atau tak berani jer.. Grin lagi satu, bila dah naik belut tu, kena pandai2 la tangkap dia..masa tu memang aku dapat tangkap belut tu pun..puas hati aku..tak luka pun, gigi belut bukan tajam sangat..
Kot camne pun, pakai pancing la senang..sebab ada mata kail..
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #29 on: June 09, 2009, 10:08:32 PM »

OOOOHHH

YA KE AJED...KESIAN KEK EKOW ... PASAL MESTI TERKEJUT BERUKKKK....

YANG BEST PULAK.... DAPEK BELUT BESAR TAK PAYAH 2 NAK GAIL KAN HEHHEHE Cool Cool Cool
Logged



Pages: 1 2 3 4 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal