Author Topic: MEMANCING BELUT....????  (Read 16701 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
MEMANCING BELUT....????
« on: May 26, 2009, 07:43:56 AM »
EDEN MASO KECIK 2 DULU PORNAH GAK...

TEPI KAKI AYER KAT PAYA... TEPI LOMBONG KG PANDAN NI...

ADA SEMAK 2 YANG AIR NYA ADA NAIK.....TEPI KAKI AIR BELUBANG..UMAH BELUT TU.

MATA KAIL NO 4 TALI 20LB. NAK KONO MENGONDAP DULU ( JANGAN UNDOP YG LAIN BONGKAK KEPALO HEHE )

JIKO TIDAK 10 TAHUN PON TAKDO. KEPALO DIO DAH KELUAR BARU MANCIN

ULORKAN UMPAN CACING DALAM LUBANG DIO. TAREK  - TURUN MAINKAN ( PEPAHAM JE LA )

TETIBO JE GHAAAPP TAREK KUEK 2 - JANGAN SAMPAI PUTUS.. LELAMO DIO PON

KELUAR DARI LUBANG TU HEHHEH...KEKADANG DAH SAMPAI ATAS TERLEPAS MATA KAIL .

DAH NAK TANGKAP LAK PUNYA SUSAH LICIN NYO AMEKK. TEKNIK TANGKAP PON NAK ADO.

NANTI KITA BELAJAR TEKNIK TANGKAP BELUT NI..

MASAK APA ??? GORENG PON SODAP... :-* :-*

BAGI YANG ADA GATAL 2 KULIT KECIL .... ::) ::)BELUT AMAT MUJARAB AMAL KAN SELALU.. ;D ;D



Offline manba_nkk

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 18254
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #1 on: May 26, 2009, 09:58:03 PM »
Belut ? masa kecil dulu saiz belut kasar2, sekarang ..... sebesar jari le banyak ! Tapi mahal harganya !
takda peduli, hentam saja

Offline samurai

  • Pelata
  • *
  • Posts: 105
  • Gender: Male
  • manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #2 on: May 27, 2009, 01:55:11 AM »
belut kalu buat kuah laksa mmg best gilerr!!!
ngail sokmo!!!!!!!!Hait........

Offline wanjoker

  • Mod.Laman Ini
  • Marlin
  • *****
  • Posts: 834
  • Gender: Male
  • Jenama Bukanlah Tuah! Sambaran Yang Dikira!
    • Make Sure That Your Website Is Secure Or Not. Im Just Security
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #3 on: May 27, 2009, 02:28:53 AM »
belut? mak aih....
ikan tu menyusahkan.. hahaha..
kalau terkena pancing, abis lah dia berpusing kat tali tu..
teman memang tak berani dengan belut.. hahaha  ;D

(016-8596595 / 012-8826696)

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #4 on: June 01, 2009, 10:42:18 PM »
belut....kawan penah tengok indon mancing belut...memang pueh ati tangkapan diaorang...
dan tu la jugak kawan makan belut buat kali pertama dalam idup kawan...mula2 mcm tak yakin jer makan.....

diorang masak pedas cili api...pergh!!! memang best...ratah cam tue jer...takyah ngan nasi...

belut memang best kalu kene ngan gaya masakan nye.... :D

Offline siakap_78

  • Marlin
  • *
  • Posts: 710
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #5 on: June 02, 2009, 11:07:42 AM »
den ado lubok belut kek cyberjaya..byak gak selalu ngacau umpan katak den..sapo nak mari la sini ;D ;D

Offline Mrmango

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 264
  • Gender: Male
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #6 on: June 02, 2009, 06:36:22 PM »
belut kalu buat kuah laksa mmg best gilerr!!!

ni memang klasik punya menu, tapi memang sedap, nyamyammm

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #7 on: June 03, 2009, 07:12:49 AM »
SESAPA SELALU MAKAN SUSI... JEPON

MENU DIORANG MEMANG ADA BELUT...

ORG MELAYU NI BILO KATO MAKAN BELUT MEMANCAM CAKAP

BILO JEPON BUEK GORENG MAKAN GAN SUSI EEHHH LAIN LAK CAKAP

SODAP LAKKK ENTAHH LAH MELAYU.... MELAYU...HEHEHHE ;D ;D



Offline semilang karang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5065
  • Gender: Male
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #8 on: June 03, 2009, 07:15:42 AM »
Bolut jie. Esei tak ponah tangkap. Tapi ponah makan laksa kuah bolut kek Kola perlis masa tahun 80 dulu. ;D
"Mengapa perlu mencari kesempurnaan jika diri juga x sempurna

Mengapa perlu mencari kejujuran jika diri juga tak pernah jujur"

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #9 on: June 03, 2009, 07:24:07 AM »
YA...SEDAPPP ?????  KE?



Offline samurai

  • Pelata
  • *
  • Posts: 105
  • Gender: Male
  • manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #10 on: June 03, 2009, 09:59:20 PM »
SESAPA SELALU MAKAN SUSI... JEPON

MENU DIORANG MEMANG ADA BELUT...

ORG MELAYU NI BILO KATO MAKAN BELUT MEMANCAM CAKAP

BILO JEPON BUEK GORENG MAKAN GAN SUSI EEHHH LAIN LAK CAKAP

SODAP LAKKK ENTAHH LAH MELAYU.... MELAYU...HEHEHHE ;D ;D

botul bang aji,den duo taun kojo kek restoran jopun..belut yang jopun masak memang sodap tapi mahal
pasai diorang guno belut import dari jopun..
ngail sokmo!!!!!!!!Hait........

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #11 on: June 04, 2009, 12:10:31 AM »
EKOW DAH PUEHH MAKAN BELUTT YE..... ;D ;D



Offline siakap_78

  • Marlin
  • *
  • Posts: 710
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #12 on: June 04, 2009, 10:06:26 AM »
KOK DAH LAPAR BONA TOKAK DEN LALU JOO :D :D..COLO PUN LEH JO

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #13 on: June 04, 2009, 10:35:12 AM »
EKOW AHH.... SESAPA DAH LAPAR MACAM BUAYA GAK

NAK NGAAP GHAAP JE EHEHHEHE :o :o



Offline samurai

  • Pelata
  • *
  • Posts: 105
  • Gender: Male
  • manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #14 on: June 06, 2009, 01:04:37 PM »
EKOW DAH PUEHH MAKAN BELUTT YE..... ;D ;D

Den suka belut panggang atau belut paprik......hehehehe
ngail sokmo!!!!!!!!Hait........

Offline BELUT

  • Siakap
  • *
  • Posts: 84
  • Gender: Male
  • Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.
    • Email
MEMANCING ... ....????
« Reply #15 on: June 06, 2009, 09:18:41 PM »
Sampai ati korang, masak asam pedas la.. buat laksa la... kecik ati den. huwaaaa!!!!
Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan :D
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com

Offline samurai

  • Pelata
  • *
  • Posts: 105
  • Gender: Male
  • manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!
    • Email
Re: MEMANCING ... ....????
« Reply #16 on: June 07, 2009, 10:53:29 AM »
Sampai ati korang, masak asam pedas la.. buat laksa la... kecik ati den. huwaaaa!!!!

eh !!! sori ler sedara,tak perasan plak..............tapi apa buleh buat dah memang soDAP !!!!!!! hehehehe.
ngail sokmo!!!!!!!!Hait........

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #17 on: June 07, 2009, 11:17:44 AM »
SORY...KESIAN DIO... ;) ;)

KONO PANGGANG , BUEK KUAH LAKSA, GORENG

LAIN KALI LOTAL NAMO LAIN YEKK ..... HHEHHE



Offline BELUT

  • Siakap
  • *
  • Posts: 84
  • Gender: Male
  • Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.
    • Email
namo den belut..
« Reply #18 on: June 08, 2009, 12:11:15 PM »
Hehe.. den dapat namo ni masa skolah2 dulu, ada satu longkang dalam skolah, banyak ikan kecik (mata lalat) kat longkang tu, banyak gak belut. kojo den datang awal sket kat skolah pasang pancing belut (pakai mata kail dengan benang orang keje kontak je) guna umpan ikan mata lalat yg den tangkap guna botol air mineral. waktu rehat je pegi tengok dan lawan tarik dengan belut dari lubangnya.

bila dah heboh satu skolah kojo gilo den tu, maka ramai la peminat yang dok nunggu kat tepi longkang sambil makan kueh utk melihat aksi lasak den, termasuk budak2 pompuan. biasa la, dapat je belut kerjanya bagi kat member suruh dia kejar budak2 pompuan, mencicit diorang lari. hehe..

Disebabkan makin lama makin ramai peminat, maka guru displin pon dapat men'detect kojo den tu, lalu den dan rakan2 pun mendapat libasan di bontot. Bila semua cikgu dah tau, diorang pun mulo panggil den belut diikuti dengan member2 lain diskolah dan berkat mulut cikgu, lekat la nama belut kat den sampai sekarang. waa...  ;D ;D
Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan :D
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com

Offline Joe

  • Marlin
  • *
  • Posts: 4681
  • Gender: Male
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #19 on: June 08, 2009, 12:14:26 PM »
Aji, ade mak menakan teman kat Banting nu buat laksa belut masa hari raya 3 tahun lepas, Laksa favourite teman tapi mengenangkan belut, tak sampai hati perut teman dibueknye... ;D

Offline trout

  • Pelata
  • *
  • Posts: 114
  • Gender: Male
  • fishing for passion
    • Barakah Advertising & Services
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #20 on: June 08, 2009, 12:21:27 PM »
KALAU TAK CAKAP YANG LAKSA TU DIBUEK DARI BOLUT, RAMAI

YANG MAKAN KOT...

CUMO BILO DAH TAU TU YANG MENGADO_NGADO TAK NAK MAKAN...

LAIN KALI JANGAN CAKAP, BUEK SONYAP-SONYAP Y....
Banner/Bunting/Design/T-shirt - perkhidmatan percetakan segera,

Offline BELUT

  • Siakap
  • *
  • Posts: 84
  • Gender: Male
  • Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #21 on: June 08, 2009, 12:28:01 PM »
KALAU TAK CAKAP YANG LAKSA TU DIBUEK DARI BOLUT, RAMAI

YANG MAKAN KOT...

CUMO BILO DAH TAU TU YANG MENGADO_NGADO TAK NAK MAKAN...

LAIN KALI JANGAN CAKAP, BUEK SONYAP-SONYAP Y....

Tp kalo dah kena skali laksa belut, laksa lain dah tak lalu dah... laksa malong pon sodap...
Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan :D
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com

Offline samurai

  • Pelata
  • *
  • Posts: 105
  • Gender: Male
  • manhttp://www.pancing.ncin sampai lebam!!!!!!!!!!!
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #22 on: June 08, 2009, 02:24:02 PM »


Tp kalo dah kena skali laksa belut, laksa lain dah tak lalu dah... laksa malong pon sodap...
[/quote]


yup.....betol tu,pebret kawe ni...
ngail sokmo!!!!!!!!Hait........

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #23 on: June 08, 2009, 02:58:43 PM »
MALONG LEH BUEK LAKSA GAK KE ???



Offline ajed

  • Bilis
  • *
  • Posts: 27
  • Gender: Male
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #24 on: June 08, 2009, 03:10:22 PM »
Aku kecik2 dulu pun biasa mancing belut..

Pakai umpan hirisan sepat..pakai mata kail yg biasa mengai haruan tu..tali plak - tali sulam (arwah atuk aku guna tali tu untuk kait jala-agak2 poundage dia memang tinggi, 80lb kot)..rod plak, hehe..batang buluh jer panjang lebih kurang 2 1/2 kaki..

Cara nak mancing, cari jer lubang2 belut kat dalam sawah tu..tengok yang ada air..henjut2 la umpan hirisan sepat tu kat dalam lubang belut..kalau belut tu ada, mesti dia ngap punye..dah kena ngap apa lagi, layan la..

yang pastinya, mengai belut ni memang best..tambah2 yg besar2 saiz dekat sekilo..berpeluh dibuatnye..

Paling mujarab sekali, pakai umpan jari, main la jari tu kat lubang belut tu, gerenti belut tu ngap..bila dah ngap apa lagi, tarik la jari tu keluar..gerenti belut tu keluar sekali..tak sakit pun dia ngap sebab aku pernah kena..hehe..ada berani?

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #25 on: June 08, 2009, 03:15:11 PM »
BETUL KE PAKAI JARIII.... NI AJED.

ENKOW JANGAN MEMAIN NANTI ADO ORG MASUK SEPITAL KANG..

SAPA NAK BAYAR INSUREN HA ....ADA KE PAKAI JARI ???

MAMPUSSS DEN TAK BERANI... BAGI DUIT PON EDEN TAK NAK....

TAKUTTTT .... ???



Offline BELUT

  • Siakap
  • *
  • Posts: 84
  • Gender: Male
  • Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.
    • Email
laksa malong
« Reply #26 on: June 08, 2009, 07:52:38 PM »
MALONG LEH BUEK LAKSA GAK KE ???

Buleh bro, tp kena cari malong yang besar sket, sekor dalam 3 kg. kalo guna malong kecik, berpeluh ketiak membuang tulang dia. masin laksa tu nanti. hehe...
Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan :D
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com

Offline BELUT

  • Siakap
  • *
  • Posts: 84
  • Gender: Male
  • Mabuk free kat laut tak dosa.. jgn bayo kat darat.
    • Email
PAkai jari????
« Reply #27 on: June 08, 2009, 07:55:02 PM »
BETUL KE PAKAI JARIII.... NI AJED.

ENKOW JANGAN MEMAIN NANTI ADO ORG MASUK SEPITAL KANG..

SAPA NAK BAYAR INSUREN HA ....ADA KE PAKAI JARI ???

MAMPUSSS DEN TAK BERANI... BAGI DUIT PON EDEN TAK NAK....

TAKUTTTT .... ???

perghh... kalo pakai jari buleh mancing belut, kedai mata kail dah bankrap la.. belut pun turun harga sebab sonang bonar nak menangkapnya. wakaka...
Nak Contact?? Cerita pasal pancing jer akan dilayan :D
Hp : 0167400345
Email : Yazirobell1982@yahoo.co.uk
Web : http://persatuannelayanssi.blogspot.com

Offline ajed

  • Bilis
  • *
  • Posts: 27
  • Gender: Male
    • Email
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #28 on: June 09, 2009, 12:58:26 AM »
Aku melawak jer.. ;D tapi peristiwa tu memang pernah berlaku dalam hidup aku..aku main jari kat lubang belut tu supaya lubang dia jadi besar sikit..senang nak mancing..apa lagi, dia ngap la jari aku, terus naik belut tu..saiz besar lak tu..sebab jari kita ni agaknye berkilau kot..kalau nak cuba tu boleh, cuma berani atau tak berani jer.. ;D lagi satu, bila dah naik belut tu, kena pandai2 la tangkap dia..masa tu memang aku dapat tangkap belut tu pun..puas hati aku..tak luka pun, gigi belut bukan tajam sangat..
Kot camne pun, pakai pancing la senang..sebab ada mata kail..

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: MEMANCING BELUT....????
« Reply #29 on: June 09, 2009, 10:08:32 PM »
OOOOHHH

YA KE AJED...KESIAN KEK EKOW ... PASAL MESTI TERKEJUT BERUKKKK....

YANG BEST PULAK.... DAPEK BELUT BESAR TAK PAYAH 2 NAK GAIL KAN HEHHEHE 8) 8) 8)