Author Topic: KELONG BAGAN LALANG  (Read 27895 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline amirhse

  • Bilis
  • *
  • Posts: 1
  • Gender: Male
    • Email
KELONG BAGAN LALANG
« on: October 19, 2009, 10:25:54 AM »

Berikut adalah serba sedikit maklumat berkenaan Kelong Bagan Lalang.

1. Pemilik Kelong : En. Nazri 019-3438150
2. Perjalanan dengan bot dari pengkalan nelayan ke kelong mengambil masa sekitar 10-15 minit.
3. Ada dua sesi memancing di kelong (Siang dan malam) Satu sesi memancing biasanya dalam kadar 12 jam.
4. Kadar caj adalah RM40.00 setiap kepala. Terserah kepada pemancing untuk membawa seberapa banyak peralatan memancing.
5. Kemudahan lain yang disediakan di atas Kelong termasuk bekalan air mentah, tandas, dapur dan peralatan memasak serta ruang rehat ala kadar. Terserah pemancing untuk membawa bahan masakan mentah untuk dimasak di atas kelong.
6. Jika memancing pada waktu malam ada disediakan lampu dari sumber mesin janakuasa.
7. Umpan sendiri. jika berminat boleh terus menghubungi Nazri untuk tempahan umpan (jenis: umpun pasir/sarang, sotong/udang/ikan dan sebagainya dengan harga yang berpatutan).
8. Sebaiknya tempahan memancing ke Kelong Bagan Lalang hendak di buat awal. Berikutan kebiasaanya pada malam minggu laris. kadangkala ditutup kepada orang ramai sebab tempahan special.
9. Hasil memancing sebelah malam lebih baik daripada siang. Bagaimanapun rezeki ketentuan Allah SWT. Adakalanya bagus adakalanya sedikit dan adakalanya tiada lansung. Bagaimanapun respon dari pemancing lain, hasil pancingan Kelong Bagan Lalang adalah baik. Antara tangkapan yang pernah dinaikan: jenahak, gelama, pari, senangin, mandi abu dan sebagainya...

Demikian serba sedikit info atau maklumat tentang kelong Bagan Lalang. Diharap info berkenaan dapat membantu.


Offline mat unta

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 298
  • Gender: Male
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #1 on: October 26, 2009, 04:26:22 PM »
hello pnet ada tak sapa sapa paln nak pg sini..
agak agak berapa org boleh tampung satu kelong

Offline manba_nkk

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 18254
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #2 on: October 26, 2009, 10:46:06 PM »
nak gi sana kena tengok musim juga, kalu tidak makan angin je nanti !
takda peduli, hentam saja

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #3 on: October 26, 2009, 11:00:56 PM »
nak gi sana kena tengok musim juga, kalu tidak makan angin je nanti !

bro manba penah g sane ke...

Offline manba_nkk

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 18254
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #4 on: October 27, 2009, 08:21:13 AM »
nak gi sana kena tengok musim juga, kalu tidak makan angin je nanti !

bro manba penah g sane ke...

belum lagi tapi dah banyak baca tentang pancingan laut n kelong, juga pengalaman dari kawan.
takda peduli, hentam saja

Offline BuGie

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 5537
  • Gender: Male
  • ............
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #5 on: October 27, 2009, 09:21:39 AM »
MUNGKIN TUAN DPT BAGI TIPS SERBA SEDIKIT SPT....BILA WAKTU TERBAIK TUK BLEH DITERJAH KELONG NIE...

Offline abudzar

  • Bilis
  • *
  • Posts: 3
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #6 on: November 10, 2009, 10:43:46 PM »
tq brother amirhse.. ada klu bila timing baik punya utk test kelong ni?

Offline impreza

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1044
  • Gender: Male
  • DDC Station 21 SteakHouse 0123463616/0132240225
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #7 on: January 16, 2010, 10:49:42 PM »
ASSALAMULAIKUM
BRO RAYA CINA NI TEMAN NAK KE SANA
NAK MENCUBE MAIN KELONG.ADA SAPASAPA NAK MENGIKUT KE?

Offline h_zahany

  • Bilis
  • *
  • Posts: 22
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #8 on: January 17, 2010, 01:04:28 PM »
salam,

saya penah g sana dah lama la..thn 2007..2 kali g sana..tp hasilnya bw balik umpan apollo..huhuhuhu..mgkin takde rezki kot..tapi tak salah kalo nk try kesana mungkin rezki..silap2 naik pari..tp saya penah cuba popping atas tu ada juga menyambar tp akhirnya putus sebab ikan tu lari bwh kelong..ok..apa2 hal selamat mencuba dan berjaya..

Offline manblack

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 201
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #9 on: January 17, 2010, 01:43:58 PM »
nak gi sana kena tengok musim juga, kalu tidak makan angin je nanti !

bro manba penah g sane ke...

belum lagi tapi dah banyak baca tentang pancingan laut n kelong, juga pengalaman dari kawan.

bergantung kepada rezeki memasing...
tp aku sndiri rasanya tak terniat lg nak g kelong nazri nie...
2 kali aku g tahun 2008 dan skali aku g tahun lepas 2009...2 kali trip ujung minggu dan skali trip hari keje...
ketiga tiga trip aku ngan geng aku kumpau..
lebih teruk lg bukan grup aku je kumpau tapi grup grup lain yang ada ats kelong tuh turut kumpau dlm ketiga tiga trip tuh....kali ikut kalendar time aku g tuhh time air cantekk...
kelong kira bolehhhh laaa.....tp aku rasa masa aku g tuh caj baru rm35 satu kepala...dah naik rege la nie...
saper kata mancenn tak banyak modal..kalu tak cayer jom mancen..ko sediakan modal..

Offline boyshark

  • Bilis
  • *
  • Posts: 15
  • Gender: Male
  • Raja Air Tawar
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #10 on: January 26, 2010, 09:32:01 AM »
assalamualaikum kepada semua ahli pancing net///salam perkenalan buat semua otai pancing net///sy ni baru belajar nk memancing kt laut dlam///sy nk minta pertolongan dr bro semua,mcm mane nk g kmancing kt portherm bank?nk naik boy ktmne?kene bayaran ker mancing kt c2? ???bleh tak bg sy cara nk mancing kt c2 sbb asik tgk org mancing dlm internet je///

Offline maggotz

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2857
  • Gender: Male
    • creative media
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #11 on: January 26, 2010, 05:24:56 PM »
:P tetiba mencelah kat tajok lain.. hahahhaa


Pancing.net email    : maggotz@pancing.net
Design & Concept    : www.blaygrey.com
Email me                : bam@blaygrey.com
Supporting Partner   : www.brandme-intl.com

Offline ahib0205

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 379
  • Gender: Male
    • AZ-ZAIN SHAH ALAM
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #12 on: December 08, 2010, 12:43:25 PM »
FISHING SPORT & BOATING

NAZRI KELONG

Mohd Nazri Bin  Hj Sahar
Pantai Percutian,
Bagan Lalang,
43950 Sg. Pelek,
Sepang, Selangor

Hp: 019-343 8150


MA-MOD KELONG

Mohd Zalib Bin Hj Sahar
Kg. Kuala Lukut,
Chuah,
71960 Port Dickson,
Negeri Sembilan

Tel: 06-658 1053
Hp: 019-6611 448


Mana satu yang best kawan-kawan?  ;)
Pemborong & Pengedar lebih 200 Produk keluaran Muslim
http://www.pancing.net/index.php?topic=14683.0

Offline Special Towel

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1631
  • Gender: Male
  • SAYA MEMBELI BARANG SECARA BORONG
    • INSPIRASI BS
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #13 on: January 01, 2011, 12:40:03 PM »
menarik ni...
tp tuan tanah terus menghilang...
tipu kot...
kalau tk tipu tuan tanah kena buktikan...
baru status 1 pos...
terus buat pengumuman..
terus menghilangkan diri...
penipu la tu...
munculkan diri tuan tanah
0192692396
topi pancing, kerusi lipat, lampu camping, kain tuala, sauk, pancang, umpan tapa, hemmock, tali pancing, payung bugger (utk mancing) dedak power (ichiban)

fb baru samatbakar@ymail.com

Offline RajaTodak

  • Bilis
  • *
  • Posts: 22
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #14 on: January 07, 2011, 09:39:32 PM »
assalamualiakum

hai kawan2 pemancing di kelong..

saya boleh lee dikatakan pelanggan setia di kelong nazri bagan lalang ni
saya selalu turun dengan anak lelaki saya boleh dikatakan setiap bulan turun

rezeki memang telah ditentukan allwh swt..

namun usaha boleh menjayakan aksi dan hasilnya

rekod paling baik bagi saya adalah siakap liar/laut berat dalam 5kg lebih
tetanda/daun baru/pari/tetuka/gerud dan paling best mayong dan talang penuh aksi..

kalau tengahari layan todak dalam 1 kg seekor best main tarik2..

apolloo memang bes siang dengan tamban atau talang malam dengan beliak mata

ikan gelama pisang tu biasa leee

jom redah kelong pada 14 dan 15 januari 2011 jumaat petang turun sabtu petang balik

kita jumpa disanaaaa

Offline River_Monster

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 167
  • Gender: Male
  • Time Cuti.. tunggu apa lagi... PANCING Arr!
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #15 on: January 16, 2011, 08:59:56 PM »
nak gi sana kena tengok musim juga, kalu tidak makan angin je nanti !

betul tuan manba, kalau ayaq x cantek makan angin la jawabnya..

nasihat saya sila peksa jadual ayaq pasang surut sebelum turun ke kelong yg berdekatan .. :P
Selalu Lepaih Geram tang Kolam Joran Rimba Tekala, Semenyih.. kekadang kat Sukida @ Seri Bayu ..

Offline aM BlankasT

  • Marlin
  • *
  • Posts: 509
  • Gender: Male
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #16 on: March 16, 2011, 02:13:04 PM »
pe cerita kelong ni ye?ada pe 2 yg terbaru ke?ingt nk gi la,dh lama x gi.aritu layan kat jeti je(11/3/11.blakang restoran)..dptla duri,gerut2,gelama,sembilang,blh tahanla..tp yg pelik ada bdk ni ngn dpt siakap tu,pki umpun2 je,perambut style kolam,2 perambut Y.geram tu..kawan seting bagai nk rak dh ni,3 btg seting..tgk mmbr seting kolam air tawar je,pki sebatang je..hasil siakap skala 2 kg..tp kwn pye byk,mmbr tu sekkor je..hu..hu..yg ptg rezeki tu tuhan yg tentukan..pe cer ye kelong bagan lalang ni?tlg....tlg2...
HP>0193601564

Offline Ijan S2

  • Marlin
  • *
  • Posts: 573
  • Gender: Male
  • 012-6673424
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #17 on: March 16, 2011, 03:16:43 PM »
nak gi sana kena tengok musim juga, kalu tidak makan angin je nanti !

bro manba penah g sane ke...

belum lagi tapi dah banyak baca tentang pancingan laut n kelong, juga pengalaman dari kawan.

 ??? ??? ;)
"bukan jumlah meggunung dpinta tapi layanan asyik yg dterima"


Offline aM BlankasT

  • Marlin
  • *
  • Posts: 509
  • Gender: Male
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #18 on: March 16, 2011, 04:39:23 PM »
 :'( :'( :'( ;)..sory mencelah..
HP>0193601564

Offline daydeng

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 7301
  • Gender: Male
  • nilai
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #19 on: March 16, 2011, 06:10:10 PM »
am mana hang menghilang..pm aku ;D ;D ;D



sembahyang lah kite sebelum kite di sembahyang kan

Offline aM BlankasT

  • Marlin
  • *
  • Posts: 509
  • Gender: Male
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #20 on: March 17, 2011, 01:55:07 PM »
aku dh keje setia alam..hu..hu..sory bro,turun nilai x selalu dh..kdg2 je..tu pun turun bagan lalang je..mana port skrg?
HP>0193601564

Offline daydeng

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 7301
  • Gender: Male
  • nilai
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #21 on: March 18, 2011, 10:53:51 PM »
port jarang ke kelong,naik bot jee salu.. ;D ;D ;D ;D



sembahyang lah kite sebelum kite di sembahyang kan

Offline ewak

  • Arowana
  • *
  • Posts: 13711
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #22 on: March 19, 2011, 03:12:21 AM »
dedeng mana main kelong..otai bot tuuhh ;D

Offline aM BlankasT

  • Marlin
  • *
  • Posts: 509
  • Gender: Male
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #23 on: March 21, 2011, 01:56:17 PM »
daydeng>wah..main bot area bagan ke?area mane main?leh deal ni.mmbr kat nilai ada tya gek,bila nk main bot cr lauk.
ewak>pergh....otai bot..pandai wat bot ke? ;D ;D :D
HP>0193601564

Offline daydeng

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 7301
  • Gender: Male
  • nilai
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #24 on: March 21, 2011, 02:31:40 PM »
bg ewak - mano ado otai,kadang2 bangau di tongah laut  :D :D :D :D :D
am - main area jimah power jo,kek c2 pun kadang2 leh buek lauk sampai seminggu... ;D ;D ;D



sembahyang lah kite sebelum kite di sembahyang kan

Offline aM BlankasT

  • Marlin
  • *
  • Posts: 509
  • Gender: Male
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #25 on: March 21, 2011, 05:26:39 PM »
ha..baek tu..blh deal satu boat ni...jom ar komplot,xyah rmi2 tkt x jd... ;D ;D ;D ;D ;D..hu..hu..klau nk gi pun,sy ngn mmbr sy je..
HP>0193601564

Offline daydeng

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 7301
  • Gender: Male
  • nilai
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #26 on: March 21, 2011, 05:28:21 PM »
den dri waktu skrg sampai lah penghujung bulan 5 terlalu bz.. ;D ;D ;D
kojo bnyak lah..bilo nak turun nilai?



sembahyang lah kite sebelum kite di sembahyang kan

Offline aM BlankasT

  • Marlin
  • *
  • Posts: 509
  • Gender: Male
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #27 on: March 22, 2011, 08:43:28 AM »
den jarang turun nilai dh.klau ada pun terkejut2 je.tgu mmbr roger,bru den poie.itu pun klau den clear la.biasa jumaat malam gi mancing.
HP>0193601564

Offline daydeng

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 7301
  • Gender: Male
  • nilai
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #28 on: March 22, 2011, 09:08:55 AM »
tu lah,nak jumpo eku pun x sompek... ;D ;D ;D



sembahyang lah kite sebelum kite di sembahyang kan

Offline Rizal JJ

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6886
  • Gender: Male
  • Mancing adalah hobi Keluarga tetap utama
    • Email
Re: KELONG BAGAN LALANG
« Reply #29 on: March 22, 2011, 03:10:39 PM »
insya-Allah den akan turun servey kelong Nazri pada Sabtu ni... ;)
JURI JEMPUTAN