Pancing.Net
October 31, 2014, 07:25:01 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: « 1 2 3 4 5 »   Go Down
  Print  
Author Topic: Kuala Gula Perak  (Read 16870 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34766



Email
« Reply #60 on: January 13, 2010, 12:50:31 PM »

tul tu mr.o dan acik.. kalau nak ngil udang pula naik bot lagi cantik Grin udang galah kat sg tu dah tak kira musim ade saja udang tp kalu smalam hujan pg ni tak payah masuk mancing dulu air keroh tak cantik nak ngil udang Grin Grin Grin
ok la abg TM & achik..nk p jalan2 kt bkt merah sat..kot2 ade lampam leh ngail sepam..huhu

salam mr.o amacam hasil pancing semalam kat bkt.merah, ade rezeki ke? Grin Grin Grin
tarak la bang..target sy lampam..tp sekor pn xmelakat kt jaring..pak cik sblh sy dpt puluh2 ekor..huhu


uuuuuuuuuuuuu tererr pokcik tu Shocked, dia pakei umpan ape ye dan tekniknya? Grin
Logged
Pancing.Net
« Reply #60 on: January 13, 2010, 12:50:31 PM »

 Logged
achik DK
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 332


bola...mengai...drift...


Email
« Reply #61 on: January 13, 2010, 01:05:47 PM »

tul tu mr.o dan acik.. kalau nak ngil udang pula naik bot lagi cantik Grin udang galah kat sg tu dah tak kira musim ade saja udang tp kalu smalam hujan pg ni tak payah masuk mancing dulu air keroh tak cantik nak ngil udang Grin Grin Grin
ok la abg TM & achik..nk p jalan2 kt bkt merah sat..kot2 ade lampam leh ngail sepam..huhu

salam mr.o amacam hasil pancing semalam kat bkt.merah, ade rezeki ke? Grin Grin Grin
tarak la bang..target sy lampam..tp sekor pn xmelakat kt jaring..pak cik sblh sy dpt puluh2 ekor..huhu


uuuuuuuuuuuuu tererr pokcik tu Shocked, dia pakei umpan ape ye dan tekniknya? Grin
pakai jala kot..huhuhu...ruunnn...
Logged


Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34766



Email
« Reply #62 on: January 13, 2010, 01:18:01 PM »

tul tu mr.o dan acik.. kalau nak ngil udang pula naik bot lagi cantik Grin udang galah kat sg tu dah tak kira musim ade saja udang tp kalu smalam hujan pg ni tak payah masuk mancing dulu air keroh tak cantik nak ngil udang Grin Grin Grin
ok la abg TM & achik..nk p jalan2 kt bkt merah sat..kot2 ade lampam leh ngail sepam..huhu

salam mr.o amacam hasil pancing semalam kat bkt.merah, ade rezeki ke? Grin Grin Grin
tarak la bang..target sy lampam..tp sekor pn xmelakat kt jaring..pak cik sblh sy dpt puluh2 ekor..huhu


uuuuuuuuuuuuu tererr pokcik tu Shocked, dia pakei umpan ape ye dan tekniknya? Grin
pakai jala kot..huhuhu...ruunnn...

kekekekeke kalau camtu memang penuh le guni hehehehehe Grin Grin Grin
Logged
achik DK
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 332


bola...mengai...drift...


Email
« Reply #63 on: January 13, 2010, 01:49:13 PM »

tul tu mr.o dan acik.. kalau nak ngil udang pula naik bot lagi cantik Grin udang galah kat sg tu dah tak kira musim ade saja udang tp kalu smalam hujan pg ni tak payah masuk mancing dulu air keroh tak cantik nak ngil udang Grin Grin Grin
ok la abg TM & achik..nk p jalan2 kt bkt merah sat..kot2 ade lampam leh ngail sepam..huhu

salam mr.o amacam hasil pancing semalam kat bkt.merah, ade rezeki ke? Grin Grin Grin
tarak la bang..target sy lampam..tp sekor pn xmelakat kt jaring..pak cik sblh sy dpt puluh2 ekor..huhu


uuuuuuuuuuuuu tererr pokcik tu Shocked, dia pakei umpan ape ye dan tekniknya? Grin
pakai jala kot..huhuhu...ruunnn...

kekekekeke kalau camtu memang penuh le guni hehehehehe Grin Grin Grin
sebab mr_o kata "tak melakat kat jaring''..
nanti kita terjah la sesama mr_o..kita pi sg udang ka...
Logged


mR_o
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5628


ngail pah ceroh!!..ke guane?

syukryz@yahoo.com
Email
« Reply #64 on: January 13, 2010, 02:08:24 PM »

die pakai dedak kaler kuning tu+tepung..dedak aym klu xslp..ade jual kt kdai dkt2 tu..sy dah try sabtu aritu,tp xlekat pn lampam kt mate kail..haha..pakcik tu mmg terer..lg pn die cari rezeki tang tu pn..tiap2 hari msti die ade.. Grin..bro achik,klu nk mencasting ruang calling2 la ek..mmg tringin sgt nk mrase karen si ruan ni..huhu
Logged

Bondiana
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783


....Org Offshore....


Email
« Reply #65 on: January 13, 2010, 02:58:50 PM »

Salam semua.

Boleh tahu kuala gula tu port dia kat mana?
Dekat chalet tu ker.

Kalau nk mancen dari tepi jer kat mana yang bagus?
Umpan apa yang bagus?
Ikan apa yang ada situ?
Kalau boleh upload la ckit ikan2 yang pernah bwk naik kat ctu.

saya pernah mancen skali kat tepi chalet tuh, dekat ngan tmpat nelayan.
dapat glamer ngan tuka jer...

Harap boleh bagi cadangan, ingat nk trun kuala gula. Tangan pun dah gatai nih....
Moh ler sapa2 dari taiping???
Logged
achik DK
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 332


bola...mengai...drift...


Email
« Reply #66 on: January 13, 2010, 05:00:58 PM »

Salam semua.

Boleh tahu kuala gula tu port dia kat mana?
Dekat chalet tu ker.

Kalau nk mancen dari tepi jer kat mana yang bagus?
Umpan apa yang bagus?
Ikan apa yang ada situ?
Kalau boleh upload la ckit ikan2 yang pernah bwk naik kat ctu.

saya pernah mancen skali kat tepi chalet tuh, dekat ngan tmpat nelayan.
dapat glamer ngan tuka jer...

Harap boleh bagi cadangan, ingat nk trun kuala gula. Tangan pun dah gatai nih....
Moh ler sapa2 dari taiping???
boleh2 bro bond...sy pun jarang2 sgt turun sana...
apa kata kita serang dalam dendiam nanti...komplot la dgn tetuan  and co.
Logged


mR_o
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5628


ngail pah ceroh!!..ke guane?

syukryz@yahoo.com
Email
« Reply #67 on: January 13, 2010, 05:04:41 PM »

Salam semua.

Boleh tahu kuala gula tu port dia kat mana?
Dekat chalet tu ker.

Kalau nk mancen dari tepi jer kat mana yang bagus?
Umpan apa yang bagus?
Ikan apa yang ada situ?
Kalau boleh upload la ckit ikan2 yang pernah bwk naik kat ctu.

saya pernah mancen skali kat tepi chalet tuh, dekat ngan tmpat nelayan.
dapat glamer ngan tuka jer...

Harap boleh bagi cadangan, ingat nk trun kuala gula. Tangan pun dah gatai nih....
Moh ler sapa2 dari taiping???
boleh2 bro bond...sy pun jarang2 sgt turun sana...
apa kata kita serang dalam dendiam nanti...komplot la dgn tetuan  and co.
oooooo..nk g sorok2 ea..tak aci tul..huhu
Logged

Bondiana
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783


....Org Offshore....


Email
« Reply #68 on: January 13, 2010, 07:53:33 PM »

hahahha....apa kata esok?Huh
amacam???
Logged
joran hilang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 664


0194241734----->

yunus_azizan@yahoo.com
WWW Email
« Reply #69 on: January 14, 2010, 04:36:20 AM »

pak saya slalu la g kat chalet 2....
mang xkan balik tangan 0..kompom paling kurang gelama ngan duri...hehehhee
nasib elok kelapu senangin sekap pon ada...
Logged

achik DK
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 332


bola...mengai...drift...


Email
« Reply #70 on: January 14, 2010, 08:05:25 AM »

hahahha....apa kata esok?Huh
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... Grin
Logged


achik DK
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 332


bola...mengai...drift...


Email
« Reply #71 on: January 14, 2010, 08:07:37 AM »

pak saya slalu la g kat chalet 2....
mang xkan balik tangan 0..kompom paling kurang gelama ngan duri...hehehhee
nasib elok kelapu senangin sekap pon ada...
tuan JH tak penah ikut bapak sekali ka hari tu..
kalau tak,boley la tunjuk port trus.. Cheesy
Logged


Bondiana
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783


....Org Offshore....


Email
« Reply #72 on: January 14, 2010, 02:06:28 PM »

hahahha....apa kata esok?Huh
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... Grin

amacam jadi ka hari nih???
Logged
achik DK
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 332


bola...mengai...drift...


Email
« Reply #73 on: January 14, 2010, 02:09:52 PM »

hahahha....apa kata esok?Huh
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... Grin

amacam jadi ka hari nih???
hari ni nak tengok tempat ka apa bro bond
Logged


Bondiana
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783


....Org Offshore....


Email
« Reply #74 on: January 14, 2010, 02:18:23 PM »

hahahha....apa kata esok?Huh
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... Grin

amacam jadi ka hari nih???
hari ni nak tengok tempat ka apa bro bond

Nak survey dulu pun ok, mak mancen trus pun ok.
Bila nak pegi? Kul Brapa?
Logged
achik DK
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 332


bola...mengai...drift...


Email
« Reply #75 on: January 14, 2010, 04:56:53 PM »

hahahha....apa kata esok?Huh
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... Grin

amacam jadi ka hari nih???
hari ni nak tengok tempat ka apa bro bond

Nak survey dulu pun ok, mak mancen trus pun ok.
Bila nak pegi? Kul Brapa?
waahhh..tuan ni kalo bab ni,terus nak pi ja... Cheesy
Logged


Bondiana
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783


....Org Offshore....


Email
« Reply #76 on: January 14, 2010, 04:57:50 PM »

hahahha....apa kata esok?Huh
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... Grin

amacam jadi ka hari nih???
hari ni nak tengok tempat ka apa bro bond

Nak survey dulu pun ok, mak mancen trus pun ok.
Bila nak pegi? Kul Brapa?
waahhh..tuan ni kalo bab ni,terus nak pi ja... Cheesy

hehehehehe....tgn dah gigil

Esok mr_o x leh pegi dia pi kamping kat Kerachut....
Logged
Sea_Prawn
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3550


## Taman Keramat / Setiawangsa / Sg Petani ##

hjadzhar@yahoo.com
« Reply #77 on: January 14, 2010, 04:59:24 PM »

Kalau tangan dah gigil...pi ja la !  Grin Grin Grin
Logged

Mengapakah Manusia Gemar Mencetuskan Pertelingkahan Sedangkan Manusia Itu Sendiri Dilahirkan Dari Sebuah Kemesraan ??
Bondiana
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 783


....Org Offshore....


Email
« Reply #78 on: January 14, 2010, 05:00:25 PM »

Dalam cadangan gak tuh, redah sensorang je kot esok
Logged
joran hilang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 664


0194241734----->

yunus_azizan@yahoo.com
WWW Email
« Reply #79 on: January 14, 2010, 08:06:50 PM »

saya slalu gak ikot lepas abis spm dulu..skrng jrang la...nk tunjuk tempat boley la
Logged

fadzil
Siakap
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 90


Email
« Reply #80 on: January 17, 2010, 12:01:23 AM »

slam kawan2...
ahad ni air besar..
mancing kat kg gula ok  kalau naik bot..
kat tepi kureng skit..
lg pun x leh masuk tmpat yng cun2 psal
guard kat estet tak bg..
Logged

pancing jgn tak pancing.........
achik DK
Tenggiri
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 332


bola...mengai...drift...


Email
« Reply #81 on: January 17, 2010, 12:16:44 PM »

ada guard gak ka..makan suap la dia sikit.. Grin
Logged


bllukang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 730


GS 07 samurai ,--)-----


Email
« Reply #82 on: June 28, 2010, 02:03:29 AM »

dengar cerita sembilang banyak oooooo.guna umpan kerang...ye ke  Huh datok
Logged

"MOH MANCING WEH!!!" 013-5844562
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34766



Email
« Reply #83 on: June 29, 2010, 04:03:32 PM »

hehehehehe.. lama xjumpa acik dan mr.o ni hehehehe Grin Grin Grin
ada guard gak ka..makan suap la dia sikit.. Grin
Logged
komeng07
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 1


« Reply #84 on: March 07, 2011, 09:35:51 PM »

ASSALAMMUALAIKUM......SY ADE TRY CONTACT CHALET TU INGT NAK G BERCUTI LA,TP DIE KATE DAH TUKAR PENGURUSAN...ADE SESIAPE  YG TAHU NO CONTACT CHALET TU YG BARU TAK??? 
Logged
mancasting75
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 9945


Call 0193962808 kalu nak ajak mancing...


Email
« Reply #85 on: March 24, 2011, 12:36:32 PM »

Dulu pernah gi situ Chalet Kelicap Bakau...lama dah dlm 2007 kot...naik banyak gak semilang guna perumpun ngan isi kerang hidup@mentah...ngan ketuka dlm 300gm sekor dapatler dlm 5 ekor ngan gemang 2kg agak2 ler...pancing drp bot2 tengah parking kat sebelah kiri chalet tuh ngan mancing drp balkoni chalet jam 6.00pm sampai 12tgh malam...
Logged
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34766



Email
« Reply #86 on: March 24, 2011, 12:51:51 PM »

perghhhhh tahniah tuan Grin Grin Grin
Dulu pernah gi situ Chalet Kelicap Bakau...lama dah dlm 2007 kot...naik banyak gak semilang guna perumpun ngan isi kerang hidup@mentah...ngan ketuka dlm 300gm sekor dapatler dlm 5 ekor ngan gemang 2kg agak2 ler...pancing drp bot2 tengah parking kat sebelah kiri chalet tuh ngan mancing drp balkoni chalet jam 6.00pm sampai 12tgh malam...
Logged
mancasting75
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 9945


Call 0193962808 kalu nak ajak mancing...


Email
« Reply #87 on: March 24, 2011, 02:16:42 PM »

perghhhhh tahniah tuan Grin Grin Grin
Dulu pernah gi situ Chalet Kelicap Bakau...lama dah dlm 2007 kot...naik banyak gak semilang guna perumpun ngan isi kerang hidup@mentah...ngan ketuka dlm 300gm sekor dapatler dlm 5 ekor ngan gemang 2kg agak2 ler...pancing drp bot2 tengah parking kat sebelah kiri chalet tuh ngan mancing drp balkoni chalet jam 6.00pm sampai 12tgh malam...
Aritu abag kawan pegi nak mancing mase raya cino first day, tengok chalet tutup takde orang plak...dah tu org juai perumpun kat area situ kat simpang empat selama/bagan serai tu pun takde...last2 balik joint kawan kat Jematan PPinang...umpan problem sikit area situ...
Logged
ah tat
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2654


0196698131-NILAI


Email
« Reply #88 on: March 24, 2011, 02:44:07 PM »

Salam tuan rumah dan sahabat2 yg berada dlm uma ni...
Bila sy balik kampung nnt bole la tuan2 ajar sy ya.. Mancen kat sana.. Kampung wife kat kuala kurau..
Logged

zakmanja
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 2


« Reply #89 on: July 20, 2011, 12:08:41 AM »

As Salam...kpd kwn2 semua, sya ingin bertanya...ada kah perkhidmatan sewa bot pancing di kuala gula utk aktiviti trolling dan casting? sya belum pernah sampai di kuala gula, teringin nk casting siakap, siakap merah, bulan dn kerapu di sana. Sekiranya ada maklumat lain seperti waktu yg paling sesuai utk mancing di sana dan penginapan yg ada di sana harap maklum kan kpd sya, terima kasih byk kpd yg sudi membantu!!!
Logged
Pages: « 1 2 3 4 5 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal