Author Topic: Kuala Gula Perak  (Read 25890 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34769
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #60 on: January 13, 2010, 12:50:31 PM »
tul tu mr.o dan acik.. kalau nak ngil udang pula naik bot lagi cantik ;D udang galah kat sg tu dah tak kira musim ade saja udang tp kalu smalam hujan pg ni tak payah masuk mancing dulu air keroh tak cantik nak ngil udang ;D ;D ;D
ok la abg TM & achik..nk p jalan2 kt bkt merah sat..kot2 ade lampam leh ngail sepam..huhu

salam mr.o amacam hasil pancing semalam kat bkt.merah, ade rezeki ke? ;D ;D ;D
tarak la bang..target sy lampam..tp sekor pn xmelakat kt jaring..pak cik sblh sy dpt puluh2 ekor..huhu


uuuuuuuuuuuuu tererr pokcik tu :o, dia pakei umpan ape ye dan tekniknya? ;D

Offline achik DK

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 332
  • Gender: Male
  • bola...mengai...drift...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #61 on: January 13, 2010, 01:05:47 PM »
tul tu mr.o dan acik.. kalau nak ngil udang pula naik bot lagi cantik ;D udang galah kat sg tu dah tak kira musim ade saja udang tp kalu smalam hujan pg ni tak payah masuk mancing dulu air keroh tak cantik nak ngil udang ;D ;D ;D
ok la abg TM & achik..nk p jalan2 kt bkt merah sat..kot2 ade lampam leh ngail sepam..huhu

salam mr.o amacam hasil pancing semalam kat bkt.merah, ade rezeki ke? ;D ;D ;D
tarak la bang..target sy lampam..tp sekor pn xmelakat kt jaring..pak cik sblh sy dpt puluh2 ekor..huhu


uuuuuuuuuuuuu tererr pokcik tu :o, dia pakei umpan ape ye dan tekniknya? ;D
pakai jala kot..huhuhu...ruunnn...


Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34769
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #62 on: January 13, 2010, 01:18:01 PM »
tul tu mr.o dan acik.. kalau nak ngil udang pula naik bot lagi cantik ;D udang galah kat sg tu dah tak kira musim ade saja udang tp kalu smalam hujan pg ni tak payah masuk mancing dulu air keroh tak cantik nak ngil udang ;D ;D ;D
ok la abg TM & achik..nk p jalan2 kt bkt merah sat..kot2 ade lampam leh ngail sepam..huhu

salam mr.o amacam hasil pancing semalam kat bkt.merah, ade rezeki ke? ;D ;D ;D
tarak la bang..target sy lampam..tp sekor pn xmelakat kt jaring..pak cik sblh sy dpt puluh2 ekor..huhu


uuuuuuuuuuuuu tererr pokcik tu :o, dia pakei umpan ape ye dan tekniknya? ;D
pakai jala kot..huhuhu...ruunnn...

kekekekeke kalau camtu memang penuh le guni hehehehehe ;D ;D ;D

Offline achik DK

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 332
  • Gender: Male
  • bola...mengai...drift...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #63 on: January 13, 2010, 01:49:13 PM »
tul tu mr.o dan acik.. kalau nak ngil udang pula naik bot lagi cantik ;D udang galah kat sg tu dah tak kira musim ade saja udang tp kalu smalam hujan pg ni tak payah masuk mancing dulu air keroh tak cantik nak ngil udang ;D ;D ;D
ok la abg TM & achik..nk p jalan2 kt bkt merah sat..kot2 ade lampam leh ngail sepam..huhu

salam mr.o amacam hasil pancing semalam kat bkt.merah, ade rezeki ke? ;D ;D ;D
tarak la bang..target sy lampam..tp sekor pn xmelakat kt jaring..pak cik sblh sy dpt puluh2 ekor..huhu


uuuuuuuuuuuuu tererr pokcik tu :o, dia pakei umpan ape ye dan tekniknya? ;D
pakai jala kot..huhuhu...ruunnn...

kekekekeke kalau camtu memang penuh le guni hehehehehe ;D ;D ;D
sebab mr_o kata "tak melakat kat jaring''..
nanti kita terjah la sesama mr_o..kita pi sg udang ka...


Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #64 on: January 13, 2010, 02:08:24 PM »
die pakai dedak kaler kuning tu+tepung..dedak aym klu xslp..ade jual kt kdai dkt2 tu..sy dah try sabtu aritu,tp xlekat pn lampam kt mate kail..haha..pakcik tu mmg terer..lg pn die cari rezeki tang tu pn..tiap2 hari msti die ade.. ;D..bro achik,klu nk mencasting ruang calling2 la ek..mmg tringin sgt nk mrase karen si ruan ni..huhu

Offline Bondiana

  • Marlin
  • *
  • Posts: 783
  • Gender: Male
  • ....Org Offshore....
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #65 on: January 13, 2010, 02:58:50 PM »
Salam semua.

Boleh tahu kuala gula tu port dia kat mana?
Dekat chalet tu ker.

Kalau nk mancen dari tepi jer kat mana yang bagus?
Umpan apa yang bagus?
Ikan apa yang ada situ?
Kalau boleh upload la ckit ikan2 yang pernah bwk naik kat ctu.

saya pernah mancen skali kat tepi chalet tuh, dekat ngan tmpat nelayan.
dapat glamer ngan tuka jer...

Harap boleh bagi cadangan, ingat nk trun kuala gula. Tangan pun dah gatai nih....
Moh ler sapa2 dari taiping???

Offline achik DK

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 332
  • Gender: Male
  • bola...mengai...drift...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #66 on: January 13, 2010, 05:00:58 PM »
Salam semua.

Boleh tahu kuala gula tu port dia kat mana?
Dekat chalet tu ker.

Kalau nk mancen dari tepi jer kat mana yang bagus?
Umpan apa yang bagus?
Ikan apa yang ada situ?
Kalau boleh upload la ckit ikan2 yang pernah bwk naik kat ctu.

saya pernah mancen skali kat tepi chalet tuh, dekat ngan tmpat nelayan.
dapat glamer ngan tuka jer...

Harap boleh bagi cadangan, ingat nk trun kuala gula. Tangan pun dah gatai nih....
Moh ler sapa2 dari taiping???
boleh2 bro bond...sy pun jarang2 sgt turun sana...
apa kata kita serang dalam dendiam nanti...komplot la dgn tetuan  and co.


Offline mR_o

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5628
  • Gender: Male
  • ngail pah ceroh!!..ke guane?
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #67 on: January 13, 2010, 05:04:41 PM »
Salam semua.

Boleh tahu kuala gula tu port dia kat mana?
Dekat chalet tu ker.

Kalau nk mancen dari tepi jer kat mana yang bagus?
Umpan apa yang bagus?
Ikan apa yang ada situ?
Kalau boleh upload la ckit ikan2 yang pernah bwk naik kat ctu.

saya pernah mancen skali kat tepi chalet tuh, dekat ngan tmpat nelayan.
dapat glamer ngan tuka jer...

Harap boleh bagi cadangan, ingat nk trun kuala gula. Tangan pun dah gatai nih....
Moh ler sapa2 dari taiping???
boleh2 bro bond...sy pun jarang2 sgt turun sana...
apa kata kita serang dalam dendiam nanti...komplot la dgn tetuan  and co.
oooooo..nk g sorok2 ea..tak aci tul..huhu

Offline Bondiana

  • Marlin
  • *
  • Posts: 783
  • Gender: Male
  • ....Org Offshore....
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #68 on: January 13, 2010, 07:53:33 PM »
hahahha....apa kata esok????
amacam???

Offline joran hilang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 664
  • Gender: Male
  • 0194241734----->
    • Penang Fishing Malaysian
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #69 on: January 14, 2010, 04:36:20 AM »
pak saya slalu la g kat chalet 2....
mang xkan balik tangan 0..kompom paling kurang gelama ngan duri...hehehhee
nasib elok kelapu senangin sekap pon ada...

Offline achik DK

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 332
  • Gender: Male
  • bola...mengai...drift...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #70 on: January 14, 2010, 08:05:25 AM »
hahahha....apa kata esok????
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... ;D


Offline achik DK

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 332
  • Gender: Male
  • bola...mengai...drift...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #71 on: January 14, 2010, 08:07:37 AM »
pak saya slalu la g kat chalet 2....
mang xkan balik tangan 0..kompom paling kurang gelama ngan duri...hehehhee
nasib elok kelapu senangin sekap pon ada...
tuan JH tak penah ikut bapak sekali ka hari tu..
kalau tak,boley la tunjuk port trus.. :D


Offline Bondiana

  • Marlin
  • *
  • Posts: 783
  • Gender: Male
  • ....Org Offshore....
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #72 on: January 14, 2010, 02:06:28 PM »
hahahha....apa kata esok????
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... ;D

amacam jadi ka hari nih???

Offline achik DK

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 332
  • Gender: Male
  • bola...mengai...drift...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #73 on: January 14, 2010, 02:09:52 PM »
hahahha....apa kata esok????
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... ;D

amacam jadi ka hari nih???
hari ni nak tengok tempat ka apa bro bond


Offline Bondiana

  • Marlin
  • *
  • Posts: 783
  • Gender: Male
  • ....Org Offshore....
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #74 on: January 14, 2010, 02:18:23 PM »
hahahha....apa kata esok????
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... ;D

amacam jadi ka hari nih???
hari ni nak tengok tempat ka apa bro bond

Nak survey dulu pun ok, mak mancen trus pun ok.
Bila nak pegi? Kul Brapa?

Offline achik DK

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 332
  • Gender: Male
  • bola...mengai...drift...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #75 on: January 14, 2010, 04:56:53 PM »
hahahha....apa kata esok????
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... ;D

amacam jadi ka hari nih???
hari ni nak tengok tempat ka apa bro bond

Nak survey dulu pun ok, mak mancen trus pun ok.
Bila nak pegi? Kul Brapa?
waahhh..tuan ni kalo bab ni,terus nak pi ja... :D


Offline Bondiana

  • Marlin
  • *
  • Posts: 783
  • Gender: Male
  • ....Org Offshore....
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #76 on: January 14, 2010, 04:57:50 PM »
hahahha....apa kata esok????
amacam???
bro bond kalo bab komplot,jadi truih... ;D

amacam jadi ka hari nih???
hari ni nak tengok tempat ka apa bro bond

Nak survey dulu pun ok, mak mancen trus pun ok.
Bila nak pegi? Kul Brapa?
waahhh..tuan ni kalo bab ni,terus nak pi ja... :D

hehehehehe....tgn dah gigil

Esok mr_o x leh pegi dia pi kamping kat Kerachut....

Offline Sea_Prawn

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3550
  • Gender: Male
  • ## Taman Keramat / Setiawangsa / Sg Petani ##
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #77 on: January 14, 2010, 04:59:24 PM »
Kalau tangan dah gigil...pi ja la !  ;D ;D ;D
Mengapakah Manusia Gemar Mencetuskan Pertelingkahan Sedangkan Manusia Itu Sendiri Dilahirkan Dari Sebuah Kemesraan ??

Offline Bondiana

  • Marlin
  • *
  • Posts: 783
  • Gender: Male
  • ....Org Offshore....
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #78 on: January 14, 2010, 05:00:25 PM »
Dalam cadangan gak tuh, redah sensorang je kot esok

Offline joran hilang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 664
  • Gender: Male
  • 0194241734----->
    • Penang Fishing Malaysian
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #79 on: January 14, 2010, 08:06:50 PM »
saya slalu gak ikot lepas abis spm dulu..skrng jrang la...nk tunjuk tempat boley la

Offline fadzil

  • Siakap
  • *
  • Posts: 91
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #80 on: January 17, 2010, 12:01:23 AM »
slam kawan2...
ahad ni air besar..
mancing kat kg gula ok  kalau naik bot..
kat tepi kureng skit..
lg pun x leh masuk tmpat yng cun2 psal
guard kat estet tak bg..
pancing jgn tak pancing.........

Offline achik DK

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 332
  • Gender: Male
  • bola...mengai...drift...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #81 on: January 17, 2010, 12:16:44 PM »
ada guard gak ka..makan suap la dia sikit.. ;D


Offline bllukang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 731
  • Gender: Male
  • GS 07 samurai ,--)-----
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #82 on: June 28, 2010, 02:03:29 AM »
dengar cerita sembilang banyak oooooo.guna umpan kerang...ye ke  ??? datok
"MOH MANCING WEH!!!" 013-5844562

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34769
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #83 on: June 29, 2010, 04:03:32 PM »
hehehehehe.. lama xjumpa acik dan mr.o ni hehehehe ;D ;D ;D
ada guard gak ka..makan suap la dia sikit.. ;D

Offline komeng07

  • Bilis
  • *
  • Posts: 1
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #84 on: March 07, 2011, 09:35:51 PM »
ASSALAMMUALAIKUM......SY ADE TRY CONTACT CHALET TU INGT NAK G BERCUTI LA,TP DIE KATE DAH TUKAR PENGURUSAN...ADE SESIAPE  YG TAHU NO CONTACT CHALET TU YG BARU TAK??? 

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10647
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #85 on: March 24, 2011, 12:36:32 PM »
Dulu pernah gi situ Chalet Kelicap Bakau...lama dah dlm 2007 kot...naik banyak gak semilang guna perumpun ngan isi kerang hidup@mentah...ngan ketuka dlm 300gm sekor dapatler dlm 5 ekor ngan gemang 2kg agak2 ler...pancing drp bot2 tengah parking kat sebelah kiri chalet tuh ngan mancing drp balkoni chalet jam 6.00pm sampai 12tgh malam...

Offline Abang Saiful

  • Arowana
  • *
  • Posts: 34769
  • Gender: Male
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #86 on: March 24, 2011, 12:51:51 PM »
perghhhhh tahniah tuan ;D ;D ;D
Dulu pernah gi situ Chalet Kelicap Bakau...lama dah dlm 2007 kot...naik banyak gak semilang guna perumpun ngan isi kerang hidup@mentah...ngan ketuka dlm 300gm sekor dapatler dlm 5 ekor ngan gemang 2kg agak2 ler...pancing drp bot2 tengah parking kat sebelah kiri chalet tuh ngan mancing drp balkoni chalet jam 6.00pm sampai 12tgh malam...

Offline mancasting75

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10647
  • Call 01110840208 kalu nak ajak mancing...
    • Email
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #87 on: March 24, 2011, 02:16:42 PM »
perghhhhh tahniah tuan ;D ;D ;D
Dulu pernah gi situ Chalet Kelicap Bakau...lama dah dlm 2007 kot...naik banyak gak semilang guna perumpun ngan isi kerang hidup@mentah...ngan ketuka dlm 300gm sekor dapatler dlm 5 ekor ngan gemang 2kg agak2 ler...pancing drp bot2 tengah parking kat sebelah kiri chalet tuh ngan mancing drp balkoni chalet jam 6.00pm sampai 12tgh malam...
Aritu abag kawan pegi nak mancing mase raya cino first day, tengok chalet tutup takde orang plak...dah tu org juai perumpun kat area situ kat simpang empat selama/bagan serai tu pun takde...last2 balik joint kawan kat Jematan PPinang...umpan problem sikit area situ...

Offline ah tat

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2654
  • Gender: Male
  • 0196698131-NILAI
    • Email
Re: ....
« Reply #88 on: March 24, 2011, 02:44:07 PM »
Salam tuan rumah dan sahabat2 yg berada dlm uma ni...
Bila sy balik kampung nnt bole la tuan2 ajar sy ya.. Mancen kat sana.. Kampung wife kat kuala kurau..

Offline zakmanja

  • Bilis
  • *
  • Posts: 2
Re: Kuala Gula Perak
« Reply #89 on: July 20, 2011, 12:08:41 AM »
As Salam...kpd kwn2 semua, sya ingin bertanya...ada kah perkhidmatan sewa bot pancing di kuala gula utk aktiviti trolling dan casting? sya belum pernah sampai di kuala gula, teringin nk casting siakap, siakap merah, bulan dn kerapu di sana. Sekiranya ada maklumat lain seperti waktu yg paling sesuai utk mancing di sana dan penginapan yg ada di sana harap maklum kan kpd sya, terima kasih byk kpd yg sudi membantu!!!