Pancing.Net
September 01, 2014, 09:38:56 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 2 »   Go Down
  Print  
Author Topic: PANCING GUNA JARING.......?  (Read 7396 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
klang_gate
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3061


Pengail Veteran


« on: December 02, 2009, 11:44:22 AM »

pernah anda semua mancing mengunakan jaring.......

buat masa ini pernah saya mencuba sesekali mancing mengunakan jaring.....
ditempat tinggal saya setiap petang ada saja mat indon memancing dgn mengunakan jaring.....
ikan talapia yang bersais lima jari tu ...... macing2 bawa balik dua hingga tiga kilo .....
setiap petang di sepanjang sungai gombak macam pesta memancing.....siap ada kemah lagi yang di buat oleh mereka...
mereka mengunakan jari yang bersais no 9hingga12.....tu...
sebab memandang kan di sungai gombak ikan dah tak makan umpan lagi..
Logged

Joran batang bemban.........
Pancing.Net
« on: December 02, 2009, 11:44:22 AM »

 Logged
manba_nkk
AJK PNET
Arowana
***
Offline Offline

Posts: 17622



« Reply #1 on: December 02, 2009, 12:52:05 PM »

Jaring masih boleh diterima, kalu racun tu ... ehhemmmm Angry
Logged

takda peduli, hentam saja
klang_gate
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3061


Pengail Veteran


« Reply #2 on: December 02, 2009, 12:59:38 PM »

kalau racun habis lah sampai cucu cicit......
Logged

Joran batang bemban.........
jat
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10144


:Pt Klang - Psir Mas:


Email
« Reply #3 on: December 02, 2009, 01:01:28 PM »

Penggunannya terhad di kawasan air tak mengalir saja.
Logged



'Berikan seseorang seekor ikan, anda memberi dia makan untuk sehari'.          
'Ajarkan seseorang menangkap ikan, anda memberi dia makan untuk seumur hidup.'
Ariel5596
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1319



Email
« Reply #4 on: December 03, 2009, 09:52:59 PM »

Ader gak nampak dr jauh mat2 indon kat Shah Alam ni guna pancing jaring wat tangkap tilapia tapi teman masih kurang paham tatacara penggunaanya Grin Grin Grin
Logged

"The fishing was good; it was the catching that was bad"
ZAHAR @ mzaharm
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2373


Tawakkal itu adalah berusaha bersungguh sungguh


WWW Email
« Reply #5 on: December 04, 2009, 12:17:20 AM »

ingat kan pakai jaring yang merentang ke sungai tu.....rupanya jaring lain..
Logged
iwan86
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 25


Email
« Reply #6 on: December 08, 2009, 03:49:38 PM »

tumpang lalu....
pernah tengok gak org pakai jaring pancing ni masa kat kolam sukida....depa taruk dedak kat penyambung....tapi sekali gulung 4 ato 5 ekor ikan melekat... Shocked Shocked Shocked....
Logged

org baru
orga
Jemuduk
*
Offline Offline

Posts: 199



« Reply #7 on: December 08, 2009, 03:54:11 PM »

nak tgk ramai guna pg tasik kat selayang...70% pemancing guna jaring...hasil talipia size pinggan nasi tgh hari,,,,....kwn still guna umpan..nak rasa feel ikan tarik..tapi ati terbakar je..asyik jaring je nai ikan..pastu mata 3...pung naik saja Grin Roll Eyes.........
Logged
klang_gate
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3061


Pengail Veteran


« Reply #8 on: December 08, 2009, 03:54:40 PM »

lagi best tau.....pernah cuba sekali  dua....tapi tak lah trail macanm pakai umpan..
Logged

Joran batang bemban.........
uglystick
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 199


memancing itu satu kebebasan hidup


« Reply #9 on: December 08, 2009, 03:55:20 PM »

org x pandai mancing bleh la pakai... Grin
Logged

biarkan hidup anda diselubungi misteri..
klang_gate
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3061


Pengail Veteran


« Reply #10 on: December 08, 2009, 03:56:25 PM »

kalau silam baling pun tak leh gak..... jaring tak tebuka..
Logged

Joran batang bemban.........
iwan86
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 25


Email
« Reply #11 on: December 08, 2009, 03:56:35 PM »

lagi best tau.....pernah cuba sekali  dua....tapi tak lah trail macanm pakai umpan..
senang nak dapat lesen.... Grin....
Logged

org baru
uglystick
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 199


memancing itu satu kebebasan hidup


« Reply #12 on: December 08, 2009, 04:00:59 PM »

lagi best tau.....pernah cuba sekali  dua....tapi tak lah trail macanm pakai umpan..
senang nak dapat lesen.... Grin....
org ssh2 nk dpt lesen pakai nie senag je...mne adil..
Logged

biarkan hidup anda diselubungi misteri..
Betok76
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 6202



« Reply #13 on: December 08, 2009, 04:01:42 PM »

org x pandai mancing bleh la pakai... Grin
dah pernah cuba..tak best la.. tak rasa macam mancing..takde karen.. Huh
Logged
uglystick
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 199


memancing itu satu kebebasan hidup


« Reply #14 on: December 08, 2009, 04:02:44 PM »

org x pandai mancing bleh la pakai... Grin
dah pernah cuba..tak best la.. tak rasa macam mancing..takde karen.. Huh
btul 2... Grin Grin
Logged

biarkan hidup anda diselubungi misteri..
klang_gate
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3061


Pengail Veteran


« Reply #15 on: December 08, 2009, 04:06:13 PM »

cuma boleh pelih ikan saja la.....
Logged

Joran batang bemban.........
iwan86
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 25


Email
« Reply #16 on: December 08, 2009, 04:06:35 PM »

lagi best tau.....pernah cuba sekali  dua....tapi tak lah trail macanm pakai umpan..
senang nak dapat lesen.... Grin....
org ssh2 nk dpt lesen pakai nie senag je...mne adil..
tu la...berbulu jer...tapi x pe la....ak suka jenis perang tenaga batin ngan ikan...sape kantoi dlu... Grin Grin Grin....
Logged

org baru
Betok76
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 6202



« Reply #17 on: December 08, 2009, 04:08:45 PM »

cuma boleh pelih ikan saja la.....
ikan talapia jer.. Huh
Logged
~jenahak~
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1447


golek iwak


Email
« Reply #18 on: December 08, 2009, 04:12:34 PM »

cuma boleh pelih ikan saja la.....
ikan talapia jer.. Huh

SEMUA ikan yg mmpunyai sirip yg tajam2...
mcm puyu, tilapia...
Logged

isteri ada sorang, anak dah 2 orang.. 0137017871
klang_gate
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3061


Pengail Veteran


« Reply #19 on: December 08, 2009, 04:14:24 PM »

tapi kalau ikan puyu.... susah nak cari sais jaring tu....
Logged

Joran batang bemban.........
uglystick
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 199


memancing itu satu kebebasan hidup


« Reply #20 on: December 08, 2009, 04:16:33 PM »

bro bleh try kt alam jaya....puyu dier...pearrrgh mcm monster...
Logged

biarkan hidup anda diselubungi misteri..
klang_gate
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3061


Pengail Veteran


« Reply #21 on: December 08, 2009, 04:18:26 PM »

alam jaya kat mana.... lombong ke...anak sungai...
Logged

Joran batang bemban.........
uglystick
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 199


memancing itu satu kebebasan hidup


« Reply #22 on: December 08, 2009, 04:19:17 PM »

paya...
Logged

biarkan hidup anda diselubungi misteri..
iwan86
Bilis
*
Offline Offline

Posts: 25


Email
« Reply #23 on: December 08, 2009, 05:04:38 PM »

pacu leh dapat x....Huh Grin Grin
Logged

org baru
budakjiwang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3029


~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~


« Reply #24 on: February 05, 2011, 02:27:24 AM »

 Roll Eyes Roll Eyes Shocked
Logged

:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:
Pengail Baru
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2769


013.244.8847 (KL)


Email
« Reply #25 on: February 05, 2011, 02:40:45 AM »

pernah juga guna teknuk nie kat OFB hehehe.. naik juga lah kerong berbelas2 ekor.. Grin Grin Grin
Logged

DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..
budakjiwang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3029


~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~


« Reply #26 on: February 05, 2011, 02:50:02 AM »

pernah juga guna teknuk nie kat OFB hehehe.. naik juga lah kerong berbelas2 ekor.. Grin Grin Grin

OFB tu ape tuan Huh
Logged

:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:
Pengail Baru
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 2769


013.244.8847 (KL)


Email
« Reply #27 on: February 05, 2011, 02:58:17 AM »

pernah juga guna teknuk nie kat OFB hehehe.. naik juga lah kerong berbelas2 ekor.. Grin Grin Grin

OFB tu ape tuan Huh

One Fanthom Bank (OFB) rumah api kat perairan klang...
Logged

DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..
budakjiwang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 3029


~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~


« Reply #28 on: February 05, 2011, 10:58:27 AM »

 Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes
Logged

:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:
ras
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 19081

ras@pancing.net

2147483647 haruan+ketutu
Email
« Reply #29 on: February 06, 2011, 06:44:33 PM »

pernah anda semua mancing mengunakan jaring.......

buat masa ini pernah saya mencuba sesekali mancing mengunakan jaring.....
ditempat tinggal saya setiap petang ada saja mat indon memancing dgn mengunakan jaring.....
ikan talapia yang bersais lima jari tu ...... macing2 bawa balik dua hingga tiga kilo .....
setiap petang di sepanjang sungai gombak macam pesta memancing.....siap ada kemah lagi yang di buat oleh mereka...
mereka mengunakan jari yang bersais no 9hingga12.....tu...
sebab memandang kan di sungai gombak ikan dah tak makan umpan lagi..

saya pernah guna jaring untuk naik sepat....p x best sangat le jaring... Grin Grin Grin
Logged

TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=
Pages: 1 2 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal