Author Topic: PANCING GUNA JARING.......?  (Read 9252 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline klang_gate

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 3063
  • Gender: Male
  • Pengail Veteran
PANCING GUNA JARING.......?
« on: December 02, 2009, 11:44:22 AM »
pernah anda semua mancing mengunakan jaring.......

buat masa ini pernah saya mencuba sesekali mancing mengunakan jaring.....
ditempat tinggal saya setiap petang ada saja mat indon memancing dgn mengunakan jaring.....
ikan talapia yang bersais lima jari tu ...... macing2 bawa balik dua hingga tiga kilo .....
setiap petang di sepanjang sungai gombak macam pesta memancing.....siap ada kemah lagi yang di buat oleh mereka...
mereka mengunakan jari yang bersais no 9hingga12.....tu...
sebab memandang kan di sungai gombak ikan dah tak makan umpan lagi..
Joran batang bemban.........

Offline manba_nkk

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 18248
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #1 on: December 02, 2009, 12:52:05 PM »
Jaring masih boleh diterima, kalu racun tu ... ehhemmmm >:(
takda peduli, hentam saja

Offline klang_gate

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 3063
  • Gender: Male
  • Pengail Veteran
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #2 on: December 02, 2009, 12:59:38 PM »
kalau racun habis lah sampai cucu cicit......
Joran batang bemban.........

Offline jat

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10169
  • Gender: Male
  • :Pt Klang - Psir Mas:
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #3 on: December 02, 2009, 01:01:28 PM »
Penggunannya terhad di kawasan air tak mengalir saja.


'Berikan seseorang seekor ikan, anda memberi dia makan untuk sehari'.          
'Ajarkan seseorang menangkap ikan, anda memberi dia makan untuk seumur hidup.'

Offline Ariel5596

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1319
  • Gender: Male
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #4 on: December 03, 2009, 09:52:59 PM »
Ader gak nampak dr jauh mat2 indon kat Shah Alam ni guna pancing jaring wat tangkap tilapia tapi teman masih kurang paham tatacara penggunaanya ;D ;D ;D
"The fishing was good; it was the catching that was bad"

Offline ZAHAR @ mzaharm

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2382
  • Gender: Male
  • Tawakkal itu adalah berusaha bersungguh sungguh
    • CariDuitLebihSikit
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #5 on: December 04, 2009, 12:17:20 AM »
ingat kan pakai jaring yang merentang ke sungai tu.....rupanya jaring lain..

Offline iwan86

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #6 on: December 08, 2009, 03:49:38 PM »
tumpang lalu....
pernah tengok gak org pakai jaring pancing ni masa kat kolam sukida....depa taruk dedak kat penyambung....tapi sekali gulung 4 ato 5 ekor ikan melekat... :o :o :o....
org baru

Offline orga

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 199
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #7 on: December 08, 2009, 03:54:11 PM »
nak tgk ramai guna pg tasik kat selayang...70% pemancing guna jaring...hasil talipia size pinggan nasi tgh hari,,,,....kwn still guna umpan..nak rasa feel ikan tarik..tapi ati terbakar je..asyik jaring je nai ikan..pastu mata 3...pung naik saja ;D ::).........

Offline klang_gate

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 3063
  • Gender: Male
  • Pengail Veteran
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #8 on: December 08, 2009, 03:54:40 PM »
lagi best tau.....pernah cuba sekali  dua....tapi tak lah trail macanm pakai umpan..
Joran batang bemban.........

Offline uglystick

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 199
  • Gender: Male
  • Biar orang kata....BC pujaan hatiku...
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #9 on: December 08, 2009, 03:55:20 PM »
org x pandai mancing bleh la pakai... ;D
BC cap bulan merah....

Offline klang_gate

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 3063
  • Gender: Male
  • Pengail Veteran
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #10 on: December 08, 2009, 03:56:25 PM »
kalau silam baling pun tak leh gak..... jaring tak tebuka..
Joran batang bemban.........

Offline iwan86

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #11 on: December 08, 2009, 03:56:35 PM »
lagi best tau.....pernah cuba sekali  dua....tapi tak lah trail macanm pakai umpan..
senang nak dapat lesen.... ;D....
org baru

Offline uglystick

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 199
  • Gender: Male
  • Biar orang kata....BC pujaan hatiku...
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #12 on: December 08, 2009, 04:00:59 PM »
lagi best tau.....pernah cuba sekali  dua....tapi tak lah trail macanm pakai umpan..
senang nak dapat lesen.... ;D....
org ssh2 nk dpt lesen pakai nie senag je...mne adil..
BC cap bulan merah....

Offline Betok76

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6217
  • Gender: Male
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #13 on: December 08, 2009, 04:01:42 PM »
org x pandai mancing bleh la pakai... ;D
dah pernah cuba..tak best la.. tak rasa macam mancing..takde karen.. ???

Offline uglystick

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 199
  • Gender: Male
  • Biar orang kata....BC pujaan hatiku...
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #14 on: December 08, 2009, 04:02:44 PM »
org x pandai mancing bleh la pakai... ;D
dah pernah cuba..tak best la.. tak rasa macam mancing..takde karen.. ???
btul 2... ;D ;D
BC cap bulan merah....

Offline klang_gate

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 3063
  • Gender: Male
  • Pengail Veteran
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #15 on: December 08, 2009, 04:06:13 PM »
cuma boleh pelih ikan saja la.....
Joran batang bemban.........

Offline iwan86

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #16 on: December 08, 2009, 04:06:35 PM »
lagi best tau.....pernah cuba sekali  dua....tapi tak lah trail macanm pakai umpan..
senang nak dapat lesen.... ;D....
org ssh2 nk dpt lesen pakai nie senag je...mne adil..
tu la...berbulu jer...tapi x pe la....ak suka jenis perang tenaga batin ngan ikan...sape kantoi dlu... ;D ;D ;D....
org baru

Offline Betok76

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 6217
  • Gender: Male
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #17 on: December 08, 2009, 04:08:45 PM »
cuma boleh pelih ikan saja la.....
ikan talapia jer.. ???

Offline ~jenahak~

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1447
  • Gender: Male
  • golek iwak
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #18 on: December 08, 2009, 04:12:34 PM »
cuma boleh pelih ikan saja la.....
ikan talapia jer.. ???

SEMUA ikan yg mmpunyai sirip yg tajam2...
mcm puyu, tilapia...
isteri ada sorang, anak dah 2 orang.. 0137017871

Offline klang_gate

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 3063
  • Gender: Male
  • Pengail Veteran
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #19 on: December 08, 2009, 04:14:24 PM »
tapi kalau ikan puyu.... susah nak cari sais jaring tu....
Joran batang bemban.........

Offline uglystick

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 199
  • Gender: Male
  • Biar orang kata....BC pujaan hatiku...
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #20 on: December 08, 2009, 04:16:33 PM »
bro bleh try kt alam jaya....puyu dier...pearrrgh mcm monster...
BC cap bulan merah....

Offline klang_gate

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 3063
  • Gender: Male
  • Pengail Veteran
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #21 on: December 08, 2009, 04:18:26 PM »
alam jaya kat mana.... lombong ke...anak sungai...
Joran batang bemban.........

Offline uglystick

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 199
  • Gender: Male
  • Biar orang kata....BC pujaan hatiku...
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #22 on: December 08, 2009, 04:19:17 PM »
paya...
BC cap bulan merah....

Offline iwan86

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #23 on: December 08, 2009, 05:04:38 PM »
pacu leh dapat x....??? ;D ;D
org baru

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #24 on: February 05, 2011, 02:27:24 AM »
 ::) ::) :o
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline Pengail Baru

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2777
  • Gender: Male
  • 013.244.8847 (KL)
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #25 on: February 05, 2011, 02:40:45 AM »
pernah juga guna teknuk nie kat OFB hehehe.. naik juga lah kerong berbelas2 ekor.. ;D ;D ;D
DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #26 on: February 05, 2011, 02:50:02 AM »
pernah juga guna teknuk nie kat OFB hehehe.. naik juga lah kerong berbelas2 ekor.. ;D ;D ;D

OFB tu ape tuan ???
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline Pengail Baru

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2777
  • Gender: Male
  • 013.244.8847 (KL)
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #27 on: February 05, 2011, 02:58:17 AM »
pernah juga guna teknuk nie kat OFB hehehe.. naik juga lah kerong berbelas2 ekor.. ;D ;D ;D

OFB tu ape tuan ???

One Fanthom Bank (OFB) rumah api kat perairan klang...
DiE FoR SoMeThIng or Live FoR NothInG..

Offline budakjiwang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 3031
  • Gender: Male
  • ~MANCING2x JUGA, SOLAT JANGAN LUPA~
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #28 on: February 05, 2011, 10:58:27 AM »
 ::) ::) ::)
:DIMULAKAN DENGAN BISMILLAH, DISUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH:

Offline ras

  • Arowana
  • *
  • Posts: 19088
  • Gender: Male
  • ras@pancing.net
    • Email
Re: PANCING GUNA JARING.......?
« Reply #29 on: February 06, 2011, 06:44:33 PM »
pernah anda semua mancing mengunakan jaring.......

buat masa ini pernah saya mencuba sesekali mancing mengunakan jaring.....
ditempat tinggal saya setiap petang ada saja mat indon memancing dgn mengunakan jaring.....
ikan talapia yang bersais lima jari tu ...... macing2 bawa balik dua hingga tiga kilo .....
setiap petang di sepanjang sungai gombak macam pesta memancing.....siap ada kemah lagi yang di buat oleh mereka...
mereka mengunakan jari yang bersais no 9hingga12.....tu...
sebab memandang kan di sungai gombak ikan dah tak makan umpan lagi..

saya pernah guna jaring untuk naik sepat....p x best sangat le jaring... ;D ;D ;D
TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=