Pancing.Net
October 30, 2014, 08:12:20 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 2 »   Go Down
  Print  
Author Topic: Keanehan Alam Ikan  (Read 15137 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
CoNan
Global Moderator
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1431


QURSANYproductions


WWW Email
« on: November 12, 2008, 08:34:23 PM »


Ikan Tanglong - Ikan dasar laut









Logged


Pancing.Net
« on: November 12, 2008, 08:34:23 PM »

 Logged
cdgtxx
♪♫~ROCKAPAK~♫♪
Global Moderator
Arowana
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 13883


KAJANG ANGLER 1978


WWW Email
« Reply #1 on: November 13, 2008, 09:28:41 AM »

ikan tanglong tu betul ke...?

ngeri la rupa dia....nak cabut mata kail pon tak berani rsanya....huhuhu...
Logged


CoNan
Global Moderator
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1431


QURSANYproductions


WWW Email
« Reply #2 on: November 13, 2008, 11:16:57 AM »

itu ikan dasar laut dalam tu tu, yang ada dalam akuariam tu mungkin dah kena awet, lagi pun dalam gambar tu, ikan tu diletakkan di atas pelantar kecik supaya nampak dia seakan-akan terapung, dalam habitat dia tu, yang seakan-akan tanduk tu ialah tanglung yang akan bercahaya di hujungnya yang bertujuan untuk menarik mangsanya hampir kemulut dia
Logged


Potocol
Mod.Laman Ini
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 9856


PERAK DARUL RIDZUAN


WWW Email
« Reply #3 on: November 13, 2008, 01:39:47 PM »

Oleh kerana bumi ini dipenuhi oleh air sebanyak 75%, maka tidak haoranlah pelbagai spesisi kehidupan di dlmnya yg beraneka bentuk mahupun rupa. Ada yg lebih ngeri dari itu seperti Ikan Duyung.....
Logged

Selamat Menyambut Hari Raya Aidul Fitri. Maaf Zahir dan Batin dari saya sekeluarga.
Del Tahiro
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 954


Kih..Kih..Kih..


Email
« Reply #4 on: November 14, 2008, 01:45:16 AM »

Kalau lah Ikan Duyung tu macam Maya Karin , jangan kata nak cabut mata kail, terus book Tok Kadi suruh tunggu kat darat......
Logged

CoNan
Global Moderator
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1431


QURSANYproductions


WWW Email
« Reply #5 on: November 16, 2008, 03:37:10 PM »



-----------------------------------

Logged


CoNan
Global Moderator
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1431


QURSANYproductions


WWW Email
« Reply #6 on: November 21, 2008, 11:38:30 AM »


Kelah gergasi




bawal mata uji rashid kot... Cheesy


kerapu gergasi


spesis ikan tak jadi ikan... Grin



garupa kot... Roll Eyes


ikan Yu gergasi


ikan keli gergasi
Logged


ciunci
Pelata
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 113



Email
« Reply #7 on: March 26, 2009, 10:42:07 AM »

Pelik2 laaaa...

Plg aku kesian ikan emas 2... 2 la, byk sgt berpikir nak jage emas di badan... hahaha Grin
Logged

FisHinG UnTill Fishes finIsH.. 4EveR
GENOSIDE
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1565


Biar gila manceng, jangan gila babeng

anybuddiez
Email
« Reply #8 on: April 28, 2009, 04:17:12 PM »

Yang dikatekan Kerapu Gergasi tu sebenarnye adalah ikan Coelacanth (Ikan Fosil). Ikan ini adalah sejenis ikan yang dikatekan telah pupus namun sejak akhir2 ini (kebelakangan 40 tahun ini) telah dijumpai kembali. Ikan ini dikatakan berasal dari zaman Jurassic (zaman Dinasour laa tu) melalui fosil yang telah ditemui sebelum ini.
Logged

"Pisang emas dibawa belayar
Masak sebijik di atas peti
Macam mana nak buat cekodok pisang
Kalau sebijik jek yang masak...

Kalau nak ajak MEMBANGAU, jangan segan2 arogen : 012 984 6864
bob
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 159


TADA


Email
« Reply #9 on: April 30, 2009, 12:42:39 AM »

manusia berlumbe2 nak pegi angkasa,sedangkan kat atas bumi pun x abis jelajah lg.
Logged

'DONT JUDGE A BOOK BY ITS COVER'
                         'PEACE TO ALL'
si_diman
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 757


dok makang tarang weh...sap okok lu ah..

si_diman@hotmail.com
Email
« Reply #10 on: May 22, 2009, 11:16:37 AM »

fuh dasyat2...mcm2 ade kt bumi tuhan nie ek.tu yang kita jumpa..yg x jumpa x tau lg mcmner
Logged

              
CoNan
Global Moderator
Marlin
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1431


QURSANYproductions


WWW Email
« Reply #11 on: November 23, 2009, 09:10:22 PM »


spesis ikan pra-sejarah (coelacanth)


mutasi timun laut lutsinar


Logged


Teja
Ahli Wanita
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Female
Posts: 2300


« Reply #12 on: November 25, 2009, 01:23:30 PM »


bile tengok yg besar2 pastu rupa pelik2...ngeri pulak saya rasa..
Logged

Some Stories Are Better Left Unsaid..
manba_nkk
AJK PNET
Arowana
***
Online Online

Posts: 17896



« Reply #13 on: November 26, 2009, 12:53:11 PM »

berita malam tadi kata scientist jumpa banyak spesis baru hidapan laut dalam, kira ribu jenis tu dan kata ada lagi belum dikenal pasti !
Logged

takda peduli, hentam saja
~jenahak~
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1447


golek iwak


Email
« Reply #14 on: December 14, 2009, 09:27:15 AM »

emm tul tu... banyak lagi yg bul dikenal pasti/bernama lagi..
Logged

isteri ada sorang, anak dah 2 orang.. 0137017871
MRR
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 592



Email
« Reply #15 on: December 14, 2009, 10:10:50 AM »


Logged
mR_o
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 5628


ngail pah ceroh!!..ke guane?

syukryz@yahoo.com
Email
« Reply #16 on: December 14, 2009, 10:15:44 AM »

gigi die dah mcm jerung..ikan ape ni?
Logged

Betok76
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 6213



« Reply #17 on: December 14, 2009, 10:35:14 AM »








Ikan ni ada tak kat malaysia?? macam ikan Timah kan.. Grin
Logged
~jenahak~
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1447


golek iwak


Email
« Reply #18 on: December 15, 2009, 11:16:53 AM »

emmm... x pasti lak ada ke x kat sini....
Logged

isteri ada sorang, anak dah 2 orang.. 0137017871
Betok76
AJK PNET
Marlin
***
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 6213



« Reply #19 on: December 15, 2009, 11:31:02 AM »




Kalau nak tau ini lah dia Tiger Fish atau Goliath Tiger (Hydrocynus goliath).. Banyak terdapat kat Southern Africa kat Sg Congo,Sg Zambezi sepanjang tasek Zambezi,tasek Kariba in Zambia, Zimbabwe, Cabora Bassa kat Mozambique dan Jozini dam - South Africa.

dikenali juga ngan South American piranha.. Bulan lepas kat TV1 National geografi ada
siar.. Mancing guna perambut dawai guna umpan ikan baung/cat fish... memang ganassss...

[edit] Datnioididae
Several species of Coius (or Datnioides, depending on the taxonomic authority) have been referred to as "tigerfish", particularly in fishkeeping books and magazines. They are large, deep-bodied fish with bold vertical black bands against a white, grey, or brownish background. They inhabit fresh and brackish waters in Southeast Asia.

[edit] Erythrinidae
The large South American characins of the family Erythrinidae have sometimes been called "tigerfish".

[edit] Behaviour
Tigerfish can be considered Africa's equivalent of the South American piranha, though they belong to a completely
Logged
MRR
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 592



Email
« Reply #20 on: December 15, 2009, 02:51:46 PM »

betol tu..kwan xsempat nk tgk maner..de satu g species fang fish..gigi mmg kalah drakula.. Grin
Logged
jat
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10149


:Pt Klang - Psir Mas:


Email
« Reply #21 on: December 15, 2009, 02:59:39 PM »

Ada gak yang gigi jongang..tu ikan apa tu>> Huh
Logged



'Berikan seseorang seekor ikan, anda memberi dia makan untuk sehari'.          
'Ajarkan seseorang menangkap ikan, anda memberi dia makan untuk seumur hidup.'
rizal_p2
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4170


0134261004


Email
« Reply #22 on: December 15, 2009, 04:58:21 PM »



NGeo de kuar pasal citer ikan nih..dia ade kat sg congo..umpan dia ikan baung pastu cast..huishhh..gigi dia leh potong pokok tuh..
Logged

~jenahak~
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1447


golek iwak


Email
« Reply #23 on: December 24, 2009, 08:43:04 AM »

bahaya sungguh ikan ni...
sekali dia 'mamah' bersepai wooo...  Shocked
Logged

isteri ada sorang, anak dah 2 orang.. 0137017871
yan
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 192


hati mau baik be.....


Email
« Reply #24 on: March 14, 2010, 02:16:01 PM »



sentiasa senyum
Logged
ras
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 19086

ras@pancing.net

2147483647 haruan+ketutu
Email
« Reply #25 on: September 23, 2010, 01:03:06 PM »

ada x lagi gambar terbaru yang aneh2?
Logged

TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=
paknjang
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1129



WWW Email
« Reply #26 on: October 02, 2010, 12:39:59 PM »

ini semua ikan OKU tuan2,biasa le,keajaiban ilahi,dalam dunia haiwan tak ada manusia,tapi dalam dunia manusia ada haiwan..
Logged
Abang Saiful
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 34766



Email
« Reply #27 on: October 02, 2010, 01:47:29 PM »

terima kasih bang nan Grin Grin Grin ..dgn info alam yg jarang2 kami lihat ini Grin Grin Grin..
Logged
anuarahmad
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 6421


Aku,Anakbini, Mengai dan Ghuan

anuarahmad7@gmail.com kay-on
Email
« Reply #28 on: October 02, 2010, 05:07:03 PM »



NGeo de kuar pasal citer ikan nih..dia ade kat sg congo..umpan dia ikan baung pastu cast..huishhh..gigi dia leh potong pokok tuh..
sapa2 rasa gatal tgh blakang bleh la pinjam gg dia tuk garu.... Grin Grin
Logged

Menuntut 'Ilmu Sepanjang Hayat..
012-4845002
ras
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 19086

ras@pancing.net

2147483647 haruan+ketutu
Email
« Reply #29 on: October 03, 2010, 11:19:54 AM »

hehe,sekali dia hidup balik,ngap,baru tau
Logged

TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

page Kaki Pancing UTeM
http://www.facebook.com/pages/Kaki-Pancing-UTEM/188380094525766?fref=
Pages: 1 2 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal