Author Topic: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }  (Read 17301 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #30 on: January 03, 2011, 11:02:59 PM »
kalau nissan AD Resort cantikla... sbb memanjang... teringinnya...
betul2...tp sy ni cuma ada vw je...hhehehe
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline gero5217

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2804
  • Gender: Male
  • name:azrul panggil jer gero
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #31 on: January 04, 2011, 06:20:38 AM »
kawan rasa nk beli bot getah jer......nk wak layan casting
h/p:019 2651045

apa-2 boleh whatsaap no tel ni

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #32 on: January 04, 2011, 09:54:31 AM »
kawan rasa nk beli bot getah jer......nk wak layan casting
brapa harga ni skrg?
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline ladung_lfc

  • Marlin
  • *
  • Posts: 988
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #33 on: January 04, 2011, 09:58:38 AM »
bole cuba nengok kat sini....

http://www.pancing.net/index.php?topic=8778.0

kalau ada apa2 lagi yg nak tanya.. bole tanya...
insyallah.... kalau apa yg sy tau... sy bole tolong jawap...
kalau mana yg sy tak tau... kita sama2 cari jawapannya...

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #34 on: January 04, 2011, 10:00:18 AM »
bole cuba nengok kat sini....

http://www.pancing.net/index.php?topic=8778.0

kalau ada apa2 lagi yg nak tanya.. bole tanya...
insyallah.... kalau apa yg sy tau... sy bole tolong jawap...
kalau mana yg sy tak tau... kita sama2 cari jawapannya...
terima kasih bang..info yg berguna... ;)
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline ladung_lfc

  • Marlin
  • *
  • Posts: 988
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #35 on: January 04, 2011, 10:05:30 AM »
utk jenis bot... bergantung pada budget....
rasanya ada 3 jenis / material bot yg sesuai utk car topper ni...
- aluminium...
- fiber
- yg 1 lagi ni.. sy tak tau apa material dia... mcm plastik keras... selalunya bot brand pelican....

antara ke 3-3 tu... fiber la yg paling byk org pakai... sbb murah....
saiz yg biasanya org pakai utk car topper ni... 12kaki... harga dlm lingkungan RM850 - RM2000
kalau harga RM850 tu... beli kat behrang atau temerloh... kalau harga RM2000 tu... beli kat explorer....
harga berbeza... mungkin sbb kualiti... ketebalan... ketahanan... dan brand....

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #36 on: January 04, 2011, 10:08:58 AM »
utk jenis bot... bergantung pada budget....
rasanya ada 3 jenis / material bot yg sesuai utk car topper ni...
- aluminium...
- fiber
- yg 1 lagi ni.. sy tak tau apa material dia... mcm plastik keras... selalunya bot brand pelican....

antara ke 3-3 tu... fiber la yg paling byk org pakai... sbb murah....
saiz yg biasanya org pakai utk car topper ni... 12kaki... harga dlm lingkungan RM850 - RM2000
kalau harga RM850 tu... beli kat behrang atau temerloh... kalau harga RM2000 tu... beli kat explorer....
harga berbeza... mungkin sbb kualiti... ketebalan... ketahanan... dan brand....
kalau yg 10ft blh lanyak 2org naik x bang? ke lg sesuai 12ft?
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline ladung_lfc

  • Marlin
  • *
  • Posts: 988
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #37 on: January 04, 2011, 10:26:11 AM »
kalau utk 2 org.... 10ft pun dah cukup rasanya...
tapi dah alang2 nak beli... baik beli 12ft terus... harga pun tak byk beza....
kalau 12ft... selesa sikit... bole isi byk brg sikit.. luas sikit...
dan bole jugak ajak kengkawan tumpang.,.. bole gi 3 org....
dapat jimatkan kos gi mancing... bole share 3 org.... hehehehe....

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #38 on: January 04, 2011, 10:56:11 AM »
kalau utk 2 org.... 10ft pun dah cukup rasanya...
tapi dah alang2 nak beli... baik beli 12ft terus... harga pun tak byk beza....
kalau 12ft... selesa sikit... bole isi byk brg sikit.. luas sikit...
dan bole jugak ajak kengkawan tumpang.,.. bole gi 3 org....
dapat jimatkan kos gi mancing... bole share 3 org.... hehehehe....
hehehe btul gak tu...memandangkan bandan sy ni pn xberapa nk kecik...(mmg besar pn)
ambik yg 12ft tu la...dah ckup modal nnt sure ambik neh...
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline gero5217

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2804
  • Gender: Male
  • name:azrul panggil jer gero
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #39 on: January 04, 2011, 11:07:37 PM »
kawan rasa nk beli bot getah jer......nk wak layan casting
brapa harga ni skrg?
kt kepong rm 300..member minggu lps baru beli
h/p:019 2651045

apa-2 boleh whatsaap no tel ni

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #40 on: January 04, 2011, 11:11:19 PM »
kawan rasa nk beli bot getah jer......nk wak layan casting
brapa harga ni skrg?
kt kepong rm 300..member minggu baru beli
RM300 utk 12ft ke be gero? baik x buatan dia?
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline SG_one

  • Marlin
  • *
  • Posts: 7451
  • Gender: Male
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #41 on: January 04, 2011, 11:33:53 PM »
Fiber

12FT - lebih kurang RM850 - 1K
10FT - RM 750 - RM900
8FT - RM600

kalau tak silap la ....


Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #42 on: January 04, 2011, 11:37:33 PM »
Fiber

12FT - lebih kurang RM850 - 1K
10FT - RM 750 - RM900
8FT - RM600

kalau tak silap la ....


waaaaa..... :o kat mana ni bang? dan lg satu.. yg tersandar kat dinding tu...belah kiri skali warna seakan2 emas ke hape (buta warna) ngan kt tepi warna biru putih tu apa beza dia? yg kiri skali tu nampak lunas depan berbeza..yg mana lg baik?
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline gero5217

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2804
  • Gender: Male
  • name:azrul panggil jer gero
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #43 on: January 04, 2011, 11:47:55 PM »
kawan rasa nk beli bot getah jer......nk wak layan casting
brapa harga ni skrg?
kt kepong rm 300..member minggu baru beli
RM300 utk 12ft ke be gero? baik x buatan dia?
x igt berape kaki......tp leh masuk 2 org.....coleman...sajer dia tu......bot fibe....2 buah..
h/p:019 2651045

apa-2 boleh whatsaap no tel ni

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #44 on: January 04, 2011, 11:50:08 PM »
kawan rasa nk beli bot getah jer......nk wak layan casting
brapa harga ni skrg?
kt kepong rm 300..member minggu baru beli
RM300 utk 12ft ke be gero? baik x buatan dia?
x igt berape kaki......tp leh masuk 2 org.....coleman...sajer dia tu......bot fibe....2 buah..
kawe igt nk ambik yg fiber...baru nk blaja naik bot..wat casting..tu tnya pendapat dari rakan2 pnet dlu..
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline gero5217

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2804
  • Gender: Male
  • name:azrul panggil jer gero
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #45 on: January 05, 2011, 12:16:28 AM »

elok la ambik.....kawe balik klate leh tumpang sekaki hehe ;D
h/p:019 2651045

apa-2 boleh whatsaap no tel ni

Offline SG_one

  • Marlin
  • *
  • Posts: 7451
  • Gender: Male
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #46 on: January 05, 2011, 09:06:58 AM »
Fiber

12FT - lebih kurang RM850 - 1K
10FT - RM 750 - RM900
8FT - RM600

kalau tak silap la ....


waaaaa..... :o kat mana ni bang? dan lg satu.. yg tersandar kat dinding tu...belah kiri skali warna seakan2 emas ke hape (buta warna) ngan kt tepi warna biru putih tu apa beza dia? yg kiri skali tu nampak lunas depan berbeza..yg mana lg baik?

yang tu 10FT .... tapi dia mmg lunas dan perut dia kedalam sket ..... tapi mmg baik sampan tu untuk belah air ....

Offline chekob_senjoh

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1197
  • Gender: Male
  • ▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
    • Email
Re: Bot untuk Diletakkan kat atas Bumbung Keta
« Reply #47 on: January 05, 2011, 09:53:50 AM »
Fiber

12FT - lebih kurang RM850 - 1K
10FT - RM 750 - RM900
8FT - RM600

kalau tak silap la ....


waaaaa..... :o kat mana ni bang? dan lg satu.. yg tersandar kat dinding tu...belah kiri skali warna seakan2 emas ke hape (buta warna) ngan kt tepi warna biru putih tu apa beza dia? yg kiri skali tu nampak lunas depan berbeza..yg mana lg baik?

yang tu 10FT .... tapi dia mmg lunas dan perut dia kedalam sket ..... tapi mmg baik sampan tu untuk belah air ....
yg mcm tu harga mcm tertera jgk ?
THE BEWOK'S RIAM'S GROUP ♂-0132669014™

Yang jauh P.NET dekatkan..Yang dekat P.NET rapatkan..Yang rapat P.NET mesra2kan...
PANCING.NET da BEST..!!!

Offline kelahwayang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 501
  • Gender: Male
    • Email
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #48 on: February 19, 2011, 11:13:53 PM »
terima kasih kerana berkongsi info. tak payahle kawan tercari2 caranya. sebelum ni kawan selalu tertanya2
macam mana nak bawak bot atas kereta. ;D
pancing sokmo.....:)

Offline cooyard

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2431
  • Gender: Male
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #49 on: March 21, 2011, 11:47:09 AM »
carrier/roof bar yg nak letak bot tuh maner bleh dpt murah?
Thule mahal sgt. ari tu x silap ader yg ckp rege RM150~200 jer,
yg wira punyer. kawe nak letak atas exora. ;D
CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.

Offline LANE

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2920
  • Gender: Male
  • Pendek Kate Sebelum Tutup Mate Mancen Mancen
    • Email
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #50 on: March 21, 2011, 11:52:23 AM »
oo carrier untuk MPV punye teman tak berape cek
tapi kalu hok bese tu memang rege cenggitu la tuan cooyard ...

Offline cooyard

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2431
  • Gender: Male
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #51 on: April 20, 2012, 09:04:40 PM »
New info.
Lepas ni x perlu dah mintak permit nak bawak boat atas kete.
Pekeliling JPJ bertarikh 13 April 2012.
Otai2 tolong sah info ni.
Kalu salah tolong betulkan
CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.

Offline ladung_lfc

  • Marlin
  • *
  • Posts: 988
    • Email
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #52 on: April 21, 2012, 01:51:16 PM »




Offline gero5217

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2804
  • Gender: Male
  • name:azrul panggil jer gero
    • Email
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #53 on: April 22, 2012, 07:28:51 AM »
aa tn.ladung...kdn pun ade bgtau....bab-2 ni.... ;D
h/p:019 2651045

apa-2 boleh whatsaap no tel ni

Offline capik

  • Marlin
  • *
  • Posts: 909
  • Gender: Male
  • capik 013-3945291
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #54 on: April 22, 2012, 11:23:09 AM »
bwk bot ats bumbung ni sme jgk ke permit dia bwk bot tarik blkg? ???

Offline hitokiri

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 387
  • New Team Anglers [NTA] Sportfishing
    • Email
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #55 on: April 23, 2012, 07:23:36 PM »
bwk bot ats bumbung ni sme jgk ke permit dia bwk bot tarik blkg? ???

Trailer kalo tak silap saya dibawah pengurusan SPAD skarang.
Formerly known as "itikganaz"

Offline cooyard

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2431
  • Gender: Male
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #56 on: April 23, 2012, 07:36:13 PM »
Kete biasa x bleh tarik trailer/boat.
4x4 jer bleh tarik.
CHRonic ANgleRs oF KELantAN(CRANK77)
019 empat kosong enam lima tiga dua sembilan.

Offline hitokiri

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 387
  • New Team Anglers [NTA] Sportfishing
    • Email
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #57 on: April 24, 2012, 09:14:42 AM »
Kete biasa x bleh tarik trailer/boat.
4x4 jer bleh tarik.

Saya dengar jugak kena 2.5 keatas. Kalo kembara bole ke?
Formerly known as "itikganaz"

Offline SG_one

  • Marlin
  • *
  • Posts: 7451
  • Gender: Male
    • Email
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #58 on: April 24, 2012, 12:03:08 PM »

maknanya bawa bot takyah takut takut? ... siap la highway ...

Offline shinchan5501

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2155
  • Gender: Male
  • D'art caster
    • Email
Re: Bawak bot atas kereta....{ CAR TOPPER }
« Reply #59 on: April 24, 2012, 12:31:46 PM »
kene baca baik2......kat situ baru bagi tau..."akan di gugurkan"........makna nye...blm la approve lg bende ni.....better tanye la yg berkenaan......klu kene tahan dgn jpj ni leceh...nnt tak pasal2 kene g inspection...lg byk keje...