Author Topic: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...  (Read 15274 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« on: February 28, 2010, 01:32:26 PM »
a'kum bro2 sume... leh x bgi info brdasarkan pngalaman & pngetahuan mengenai tali & perambut yg bagus digunakan di kolam air masin..
brapa panjang dan bape kekuatannye skali ye....

Offline maggotz

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2857
  • Gender: Male
    • creative media
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #1 on: March 11, 2010, 04:47:32 PM »
a'kum bro2 sume... leh x bgi info brdasarkan pngalaman & pngetahuan mengenai tali & perambut yg bagus digunakan di kolam air masin..
brapa panjang dan bape kekuatannye skali ye....

wsalam.
ini semua bergantung kepada kedalaman dan kebesaran ikan yang di lepaskan di koloam itu.
juga bergantung pada jenis ikan yang hendak di naikkan.

:)


Pancing.net email    : maggotz@pancing.net
Design & Concept    : www.blaygrey.com
Email me                : bam@blaygrey.com
Supporting Partner   : www.brandme-intl.com

Offline semilang karang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5065
  • Gender: Male
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #2 on: March 11, 2010, 04:55:17 PM »
a'kum bro2 sume... leh x bgi info brdasarkan pngalaman & pngetahuan mengenai tali & perambut yg bagus digunakan di kolam air masin..
brapa panjang dan bape kekuatannye skali ye....

wsalam.
ini semua bergantung kepada kedalaman dan kebesaran ikan yang di lepaskan di koloam itu.
juga bergantung pada jenis ikan yang hendak di naikkan.

:)





Bagi yang basic la bro maggots.. Basic nak mancen sekap ker ? Jenak ker ?? Ape2 lah
"Mengapa perlu mencari kesempurnaan jika diri juga x sempurna

Mengapa perlu mencari kejujuran jika diri juga tak pernah jujur"

Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #3 on: March 11, 2010, 05:19:56 PM »
betul3...... cube trangkan scara trperinci mngenai smua jenis ikan yg de kat dlm kolam tu....

Offline maggotz

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2857
  • Gender: Male
    • creative media
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #4 on: March 11, 2010, 05:37:53 PM »
betul3...... cube trangkan scara trperinci mngenai smua jenis ikan yg de kat dlm kolam tu....

Bro,, kolam mana nak bro.. lain kolam lain kedalaman, lain ikannya lain air nya  ,kolam dalam satu malaysia ada berratus2 ,,silap2 beribu2,,,hahaha...
masin ke tawar ke,, :P


Pancing.net email    : maggotz@pancing.net
Design & Concept    : www.blaygrey.com
Email me                : bam@blaygrey.com
Supporting Partner   : www.brandme-intl.com

Offline semilang karang

  • Marlin
  • *
  • Posts: 5065
  • Gender: Male
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #5 on: March 11, 2010, 05:40:22 PM »
betul3...... cube trangkan scara trperinci mngenai smua jenis ikan yg de kat dlm kolam tu....

Hahahahha.. Hang jangan la macam2 kanai..ahhahaha.. Bagi la spec sikit..

Contoh :-

Saya nak pi mengai ikan jenak di kolam 3 sea lion. Mintak tolong sapa2 ajaq buat perambut bottom dan pelampung. Sekian terima kasih,., Hehehhehe,.,, Buleh kar kanai...
"Mengapa perlu mencari kesempurnaan jika diri juga x sempurna

Mengapa perlu mencari kejujuran jika diri juga tak pernah jujur"

Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #6 on: March 11, 2010, 05:43:31 PM »
betul3...... cube trangkan scara trperinci mngenai smua jenis ikan yg de kat dlm kolam tu....

Hahahahha.. Hang jangan la macam2 kanai..ahhahaha.. Bagi la spec sikit..

Contoh :-

Saya nak pi mengai ikan jenak di kolam 3 sea lion. Mintak tolong sapa2 ajaq buat perambut bottom dan pelampung. Sekian terima kasih,., Hehehhehe,.,, Buleh kar kanai...

ala sk...bkan bnyak jenis sgt pun spesis yg ade dlm kolam tu.... kawan sndiri pun x tau ikan apa yg akan mkan pancing kawan tu.... kdg2 jenak, kdg2 siakap, kdg2 biawak, tapi x penah lak dpt kerapu.... pkai plampung x leh dpt kerapu ke???

Offline maggotz

  • Marlin
  • *
  • Posts: 2857
  • Gender: Male
    • creative media
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #7 on: March 11, 2010, 05:46:35 PM »
sebab tuh kena spesifikasikan  kolam mana nak pegi,, kalau pelampong,,lain kolam lain plak dinya panjangnya,, adehh.. hahahaha

 ;D ;D ;D ;D


Pancing.net email    : maggotz@pancing.net
Design & Concept    : www.blaygrey.com
Email me                : bam@blaygrey.com
Supporting Partner   : www.brandme-intl.com

Offline pancing tegar

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 13071
  • Gender: Male
  • Dato' Maharajalela.....A.K.A...Pasir Salak.
    • Email
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #8 on: March 11, 2010, 07:37:36 PM »
ni gambar perambut kolam air masin yg PT gunakan...

yg pakai pelampong..

mata kail dia...de batu kecil,panjang dalam 1kaki jer...

sedia utk dibaling,jgn lupe cgkuk umpan plak ye...

bahagian T join dia camni,mengelakan dr berpintal...

pekakas yg digunakan...
tali 100lbs,hook Daiichi..
selamat mencuba...
nt saya uplode yg teknik dasar palak ye..nak ke??

Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #9 on: March 11, 2010, 07:54:10 PM »
buleh la tu PT, upload suma skali...tapi nak tanye itu batu kecik tuk apa....umpan idup tu nanti x leh brenang plak klau berat....

Offline pancing tegar

  • AJK PNET
  • Arowana
  • ***
  • Posts: 13071
  • Gender: Male
  • Dato' Maharajalela.....A.K.A...Pasir Salak.
    • Email
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #10 on: March 11, 2010, 11:21:14 PM »
batu tu utk pemberat bg pkai umpan udang hidup,kalo x nt udang dapat lari time ikan menyambar...ini dipraktikan..

Offline Ryzal Bawal hunter

  • SAPA
  • Marlin
  • *
  • Posts: 4976
  • Gender: Male
  • lelap time.....bye2
    • Email
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #11 on: May 05, 2010, 09:25:33 AM »
betul3...... cube trangkan scara trperinci mngenai smua jenis ikan yg de kat dlm kolam tu....

Hahahahha.. Hang jangan la macam2 kanai..ahhahaha.. Bagi la spec sikit..

Contoh :-

Saya nak pi mengai ikan jenak di kolam 3 sea lion. Mintak tolong sapa2 ajaq buat perambut bottom dan pelampung. Sekian terima kasih,., Hehehhehe,.,, Buleh kar kanai...

ala sk...bkan bnyak jenis sgt pun spesis yg ade dlm kolam tu.... kawan sndiri pun x tau ikan apa yg akan mkan pancing kawan tu.... kdg2 jenak, kdg2 siakap, kdg2 biawak, tapi x penah lak dpt kerapu.... pkai plampung x leh dpt kerapu ke???
kolam sealion 3..kwebannyakkan pakai pelampung
lelap time.....bye2

Offline tawau

  • AJK PNET
  • Marlin
  • ***
  • Posts: 2501
  • Gender: Male
  • 0176057781
Re: perambut kolam air masin...dasar & pelampung...
« Reply #12 on: July 26, 2010, 12:24:06 AM »
betul3...... cube trangkan scara trperinci mngenai smua jenis ikan yg de kat dlm kolam tu....

Hahahahha.. Hang jangan la macam2 kanai..ahhahaha.. Bagi la spec sikit..

Contoh :-

Saya nak pi mengai ikan jenak di kolam 3 sea lion. Mintak tolong sapa2 ajaq buat perambut bottom dan pelampung. Sekian terima kasih,., Hehehhehe,.,, Buleh kar kanai...

ala sk...bkan bnyak jenis sgt pun spesis yg ade dlm kolam tu.... kawan sndiri pun x tau ikan apa yg akan mkan pancing kawan tu.... kdg2 jenak, kdg2 siakap, kdg2 biawak, tapi x penah lak dpt kerapu.... pkai plampung x leh dpt kerapu ke???
kolam sealion 3..kwebannyakkan pakai pelampung

Salam..saya baru belajar mancing kolam ni.....setakat ini boleh sabar lagi.......asyik kosong jerrrr :-\ :-\
Kalu lukut pd kebanyakannya guna pelampung, ada juga yg main botton...mengena juga.... ;D
tali perambut yg biasa kat sana 1 1/2 depa, perambut 50lb.. main line 20lb - 30lb.... ::) ::)
kalau nak baling sampai menara klcc, modified sikit pelampung tu, letak gambar siakap atau jenahak.... ;D ;D
0176057781 (SMS ONLY)