Pancing.Net
April 25, 2014, 12:49:28 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1   Go Down
  Print  
Author Topic: Teknik/tektik Memancing P9  (Read 1694 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
wonderpets
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 3192


"apa yang penting KERJASAMA"


Email
« on: March 26, 2010, 09:40:39 PM »

Salam'kum sedaro/sejoran....

Sayo nie orang baru...memancing tak reti...tapi ado kengkawan sponser saya poie memancing kat P9 pada 10 dan 11 /04/2010.......kalau ikut kelendar islam 25 dan 26.......jadi saya nak mintak bantuan rakan-rakan semua....petua/teknik/umpan/persiapan/perambut yang perlu....terus terang saya cakap saya nie memancing tak reti....

1-Sesuai ke tarikh 25/26 bulan islam nie....keadaan air ok ke?
2-Umpan apa nak pakai?(sotong kurita/udang hidup/kembung)
3-Kaedah bottom/jigging/casting/poping?
4-Masa yang sesuai pukul berapa nak gunakan kaedah tersebut?
5-Perambut macamana nak pakai?(guna berapa paun/berapa mata/mono atau wire)
6-Persediaan saya cuma pakai reel shimano 4000FB,tali berkely mono 25 dan 15 lbs.batu no 6,mata no 3....(ok ke persediaan nie atau ada apa yang perlu ditambah)

mintak pandangan sedara yang berpengalaman beri tunjuk ajar........semoga pandangan sedaro dapat menolong saya.....kalau nak saya telepon pun bleh gak...sms kat no saya shah(wonderpets)-0193070224.
Logged

"POIE MANCING"-019.307.0.224-
“Tidak masuk syurga orang yang ada di dalam hatinya (sifat) Takbur (walaupun) sebesar zarah."-----Udara Masuk - Allah Allah Antara - Allah Allah Udara Keluar - Allah Allah Antara - Allah Allah-----
Pancing.Net
« on: March 26, 2010, 09:40:39 PM »

 Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22898


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #1 on: March 26, 2010, 09:48:57 PM »

Kaedah ...GAN 4000 YEK
EDEN CUBA 2 JAWAB LAH..SALAH JANAGN MALAHHH..

1. bottom/jigging...
NAK KENA TENGUK KEDALAMAN NYA...60 METER OK KUT...PAKAI BRAIDED 30 LB.....
TAPI BATU TAK SESUAI TU BATU NO 9 -10 LAH....
PERAMBUT DALAM 50 LB...
MATA KAIL 2/0 3/0 DAH...
TANDUK COPPER YANG PANJANG TU OK ..

2. casting/poping -
NI BULEH GUNA ROT LEMBUT SIKIT ..TINGGI PON 20 LB NYA ROD - 7 KAKI..

ILMU YANG SIKIT ADA NI....HE HE HEEE
Logged



wonderpets
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 3192


"apa yang penting KERJASAMA"


Email
« Reply #2 on: March 26, 2010, 09:57:10 PM »

terimo kasih atas tunjuk ajar sedaro JORAN MALURI...nampak eh kono la ulang alik ke kepong cari tanduk tembago,batu 9/10 ngan tali pun kasar sikit raso eh......apo pandangan sedara yang lain ada apa penambahan dari segi taktik dan teknik serta patua yang nak diamalkan.......boleh kita kongsi bersama....
Logged

"POIE MANCING"-019.307.0.224-
“Tidak masuk syurga orang yang ada di dalam hatinya (sifat) Takbur (walaupun) sebesar zarah."-----Udara Masuk - Allah Allah Antara - Allah Allah Udara Keluar - Allah Allah Antara - Allah Allah-----
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22898


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #3 on: March 26, 2010, 09:58:53 PM »

terimo kasih atas tunjuk ajar sedaro JORAN MALURI...nampak eh kono la ulang alik ke kepong cari tanduk tembago,batu 9/10 ngan tali pun kasar sikit raso eh......apo pandangan sedara yang lain ada apa penambahan dari segi taktik dan teknik serta patua yang nak diamalkan.......boleh kita kongsi bersama....
KO DUDUK MANOO NI HA....Huh Grin Grin
Logged



wonderpets
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 3192


"apa yang penting KERJASAMA"


Email
« Reply #4 on: March 26, 2010, 10:04:34 PM »

lokasi saya lembah subang,kelana jaya.....maap MOD ter berborak....sedikit.
Logged

"POIE MANCING"-019.307.0.224-
“Tidak masuk syurga orang yang ada di dalam hatinya (sifat) Takbur (walaupun) sebesar zarah."-----Udara Masuk - Allah Allah Antara - Allah Allah Udara Keluar - Allah Allah Antara - Allah Allah-----
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22898


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #5 on: March 26, 2010, 10:06:18 PM »

lokasi saya lembah subang,kelana jaya.....maap MOD ter berborak....sedikit.
KELANA JAYA DEKAT LAN GAN CDGXX...KG...POTOKOL LAHH BANYAK GENG2 KAT SITU...
GI NGETEHH LAHH... Grin
Logged



joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22898


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #6 on: March 26, 2010, 10:14:02 PM »

Kasting di Pulau Sembilan


<a href="http://www.youtube.com/v/MIj9zS2wMlw&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/MIj9zS2wMlw&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>




<a href="http://www.youtube.com/v/4QFWdCXKT3M&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/4QFWdCXKT3M&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>




<a href="http://www.youtube.com/v/huBZMPtCCrM&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/huBZMPtCCrM&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>


Logged



joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22898


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #7 on: March 26, 2010, 10:15:24 PM »

>>>  http://www.pancing.net/index.php?topic=7570.0  <<<

NI LAGI.. Grin Grin Grin
Logged



joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22898


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #8 on: March 26, 2010, 10:16:42 PM »

...ADA KEKAWAN NAK INFO NYA...LAH   

LOKASI ...P9
PERALATAN - PLAYAR, CUTTER
RODNYA -PE 1-2
REEL NYA -RATIO TINGGI
UPAN TIRUAN NYA - APE2 JENIS POOPER JERK..
MATA KAIL NYA - MATA 3
TALI NYA -APE2 BRAND BRAIDED 20 LBS, LEADER 32 LBS
MANGSA - GT, EBEK, TALANG, TODAK(BABY SAILFISH)
MASA - BILA2 MASA JER.. Grin Grin Grin
Logged



joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22898


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #9 on: March 26, 2010, 10:22:45 PM »

NI HASIL BOTTOMMM P9 JIKA DIA MASUK LAHH...

>>>   http://www.pancing.net/index.php?topic=9127.90 V   <<<<
Logged



wonderpets
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 3192


"apa yang penting KERJASAMA"


Email
« Reply #10 on: March 27, 2010, 09:24:05 AM »

Umang ai...moromang bulu longan tengok ikan-ikan ehhhh......terpakso la saya menyediakan peralatan yang lebih sesuai............kalau tengok size ikan-ikan tu memang tak termampu di layan oleh peralatan perang saya........aduhhh apa kan daya......saya cuba la apa yang termampu.......nampak eh kono ratah je la senjata perang saya....
Logged

"POIE MANCING"-019.307.0.224-
“Tidak masuk syurga orang yang ada di dalam hatinya (sifat) Takbur (walaupun) sebesar zarah."-----Udara Masuk - Allah Allah Antara - Allah Allah Udara Keluar - Allah Allah Antara - Allah Allah-----
green
Siakap
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 73


yahya_mn79
Email
« Reply #11 on: April 14, 2010, 06:02:21 PM »

betul tu...nak kena guna peralatan yg ngam sikit..... Grin
Logged
Pages: 1   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal