Pancing.Net
October 25, 2014, 07:07:45 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
  Home   Forum   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 2 »   Go Down
  Print  
Author Topic: Buaya Jadian Sg Selangor  (Read 3248 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
azizieking
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 25


I am freshwater fish hunter


Email
« on: April 03, 2010, 09:20:04 PM »

Ini ada sedikit cerita dari pengalaman aku memancing udang dan sejakdaripada kejadian itu aku meletakkan jawatan aku sebagai pemancing udang kisah nya berlaku sekitar tahun 1995 dimana spt biasa malam minggu aku dengan dua orang rakan aku pergi ke jeti TNB bawah jambatan kuala selangor bertujuan untuk memancing udang ,tapi pada malam itu berbeza darimalam yg lain sebab udang galah terlalu galak memakan umpan cacing kami bertiga memang lupadaratan oleh kerana gasakkan udang galah yg tak renti2 ....setengah baldi udang galah berjaya ditapau oleh kami ,jam menunjukkan pukul 2.00pagi kelihatan air mula surut ketika kami sedang leka memancing udang tiba2 kawan aku menepuk bahu aku dan menunjukkan sesuatu di tengah sg,kelihatan di tengah sungai sebatang kayu balak yg besar melawan arus...ketika itu aku dan geng aku tak ambik port pun tapi selepas tu aku terpikir "apasal kayu balak nie lawan arus naik ke hulu ahhh lantaklah pikir aku..."nak jadi cerita lepas aku pikir jer camtu kayu tu tenggelam dan timbul kat depan kitorang ...korang nak tahu camner dia timbul...dia melintangkan badan dia kat tengah2 sungai yg mana aku sempat nampak ekor dia kat port kitorang mancing manakala kepala dia pulak kat seberangsungai apalagi kami bertiga memulakan acara larian 400meter takderganti2 sedar2 jer dah sampai kat bus-stand kat area umah aku jauh jugak tu kitorang lari ,esok pagi kami bertiga pergi kat tempat kejadian kerana nakambik pancing,basikal dan udang galah tapi sayang beb semua dah takder akhirnya aku dimarahi oleh emak aku kerana basikal yg digunakan untuk ke sekolah dah hilang..kehkehkeh..semenjak dari itu aku telah menamatkan karier sebagaipemancing udang manakala dua orang rakan aku tu masih terus memancing udang sampai lah la nieee....Wasallam Grin
Logged
Pancing.Net
« on: April 03, 2010, 09:20:04 PM »

 Logged
brader yon
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1146


fishing is great....till my wife is calling....


« Reply #1 on: April 03, 2010, 09:32:58 PM »

satu pengalaman menarik yang tak dapat di beli.............takut Shocked Shocked
Logged

from perlis.....bedong....baling with love...
azizieking
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 25


I am freshwater fish hunter


Email
« Reply #2 on: April 03, 2010, 09:50:47 PM »

Kalau tak silap masa lari tu terkencing jugak ler hehe budak2 lah katakan....
Logged
namia_05
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1393


bangun mancing,tido mancing.013-6677199


WWW Email
« Reply #3 on: April 03, 2010, 11:07:00 PM »

pengalaman mengajar kita erti kehidupan...
itulah kenangan... Grin Grin
Logged

yan
Jemuduk
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 192


hati mau baik be.....


Email
« Reply #4 on: April 05, 2010, 09:03:26 AM »

pengalaman mengajar kita erti kehidupan...
itulah kenangan... Grin Grin

erti kehidupan sebagai pemancing  Grin Grin
Logged
azizieking
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 25


I am freshwater fish hunter


Email
« Reply #5 on: April 05, 2010, 02:45:32 PM »

mintak2 jgn lalui lagi pengalaman camtu...seram beb
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #6 on: April 05, 2010, 05:07:04 PM »

APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....

ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..

NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....Huh Grin Grin
Logged



kanai4474
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 692


Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia


« Reply #7 on: April 05, 2010, 05:09:44 PM »

APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....

ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..

NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....Huh Grin Grin

eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  Wink Grin
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #8 on: April 05, 2010, 05:10:26 PM »

APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....
ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..
NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....Huh Grin Grin
eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  Wink Grin
SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... Huh Roll Eyes Roll Eyes
Logged



kanai4474
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 692


Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia


« Reply #9 on: April 05, 2010, 05:13:07 PM »

APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....
ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..
NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....Huh Grin Grin
eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  Wink Grin
SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... Huh Roll Eyes Roll Eyes

x jdi la nak ikut abg aji pi laut nanti......antu darat biaso jmpo, antu laut lum ponah lai..... den da la x roti bronang... Grin
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #10 on: April 05, 2010, 05:16:03 PM »

APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....
ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..
NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....Huh Grin Grin
eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  Wink Grin
SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... Huh Roll Eyes Roll Eyes
x jdi la nak ikut abg aji pi laut nanti......antu darat biaso jmpo, antu laut lum ponah lai..... den da la x roti bronang... Grin
KANAI KO RABA BAWAH KAT CELAH .......ADA TAK...... Huh Huh Huh
KITA JANGAN CAKAP BESAR JE......KADANG PON DIA TIMBUL...JALAN 2 ATAS PERMUKAAN LAUT....
JENGUK IKUT DEPAN BOT....MENYANGKUNG DEPAN KO....MASA TU KO SORANG JE MANCING...
ORG LAIN TERTIDO......HA KO NAK LOMPAT MASUK LAUT...NAAS KO...Huh
Logged



brader yon
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1146


fishing is great....till my wife is calling....


« Reply #11 on: April 05, 2010, 05:17:32 PM »

APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....
ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..
NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....Huh Grin Grin
eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  Wink Grin
SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... Huh Roll Eyes Roll Eyes
x jdi la nak ikut abg aji pi laut nanti......antu darat biaso jmpo, antu laut lum ponah lai..... den da la x roti bronang... Grin

banyak jugak pengalaman aji ni ye....
KANAI KO RABA BAWAH KAT CELAH .......ADA TAK...... Huh Huh Huh
KITA JANGAN CAKAP BESAR JE......KADANG PON DIA TIMBUL...JALAN 2 ATAS PERMUKAAN LAUT....
JENGUK IKUT LUNAK BOT....MENYANGKUNG DEPAN KO....MASA TU KO SORANG JEMANCING...
ORG LAI TERTIDO......HA KO NAK LOMPAT MASUK LAUT...NAAS KO...Huh
Logged

from perlis.....bedong....baling with love...
kanai4474
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 692


Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia


« Reply #12 on: April 05, 2010, 05:19:44 PM »

pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... Wink
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #13 on: April 05, 2010, 05:21:08 PM »

pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... Wink
ALAHHH BACA LAH SIKITTT...KITA TAK CARI BENDA TU...
JOMM JOMMMM.... Grin Grin Grin
Logged



kanai4474
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 692


Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia


« Reply #14 on: April 05, 2010, 05:23:52 PM »

pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... Wink
ALAHHH BACA LAH SIKITTT...KITA TAK CARI BENDA TU...
JOMM JOMMMM.... Grin Grin Grin

mmg x cari bang aji tapi dia yg dtg carik kite....hehehehh...inshallah satu ari nanti polow gak tapi bab klau nak menjala cri umpan tu mmg den x mau... x roti & x larat.... umpan boli buleh....
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #15 on: April 05, 2010, 05:25:15 PM »

pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... Wink
ALAHHH BACA LAH SIKITTT...KITA TAK CARI BENDA TU...
JOMM JOMMMM.... Grin Grin Grin
mmg x cari bang aji tapi dia yg dtg carik kite....hehehehh...inshallah satu ari nanti polow gak tapi bab klau nak menjala cri umpan tu mmg den x mau... x roti & x larat.... umpan boli buleh....
KO PM JEKKKKK..BESUK PON NAK GI BOLEHHHHH..
APA RISAU KAN UMPAN PLAKKKKK....... Huh Grin Grin
Logged



matkudut
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 639



Email
« Reply #16 on: April 05, 2010, 05:25:44 PM »

perrgghh....terus pencen wooo....
betulnye...fobia nihhh...kuk cam tuhhh...
cari udang pasor je lah....
Logged
kanai4474
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 692


Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia


« Reply #17 on: April 05, 2010, 05:29:03 PM »

bapak sedaro den pun ada bot kat port klang tu...klau nak ikut dia gi ngail..misti kna dera jala umpan smpai pnuh tong dkat 2 tiga jam dlu....abih tu pggang sume da sakit bru nak pi ngail.....x lalu nak ikut dia....
Logged
joran maluri
SAPA
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 22932


019 3100410 HJ SAARI -WP

joranmaluri@yahoo.com.my
« Reply #18 on: April 05, 2010, 05:31:24 PM »

bapak sedaro den pun ada bot kat port klang tu...klau nak ikut dia gi ngail..misti kna dera jala umpan smpai pnuh tong dkat 2 tiga jam dlu....abih tu pggang sume da sakit bru nak pi ngail.....x lalu nak ikut dia....
TAK PAYAHHH SUSAHHH...NANTI KO TENGUK REPOT JAT DAH..
MASA IKAN NAK MAKAN SOTONG 3 BULAN PON DIA HENTAMMMM..KERAPU PLAK TU... Grin
Logged



azizieking
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 25


I am freshwater fish hunter


Email
« Reply #19 on: April 05, 2010, 07:43:42 PM »

perrgghh....terus pencen wooo....
betulnye...fobia nihhh...kuk cam tuhhh...
cari udang pasor je lah....
Bro pencen mancing udang jer ....ikan masih hardcore lerr hahaha.......
Logged
azizieking
Bilis
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 25


I am freshwater fish hunter


Email
« Reply #20 on: April 05, 2010, 07:46:22 PM »

APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....

ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..

NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....Huh Grin Grin
Betul tu bro yg penting niat kita tu datang bukan nak buat maksiat,nak cari rezeki sikit2 jer...tapi jam tu bebudak bro apa ada kira lari jer yg tau time tu hehehe....
Logged
kadmatrik
Tenggiri
*
Offline Offline

Posts: 367


slim river


Email
« Reply #21 on: July 26, 2013, 08:25:49 AM »

misteri terjawab   

http://www.hmetro.com.my/articles/Buayabesartersadaiditebingsungai//Article
Logged
kadmatrik
Tenggiri
*
Offline Offline

Posts: 367


slim river


Email
« Reply #22 on: July 26, 2013, 08:27:18 AM »

mungkin buaya inilah yg dimaksudkan tt....seram beb
Logged
adichrome
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 1298


"Semoga Esok Masih Ada Ikan Untuk Ku"


WWW Email
« Reply #23 on: July 26, 2013, 10:27:15 AM »

ambo kalu jumpa cam tu kompom terkencing punya seram ooooo ..... . Cry Cry Cry minta dijauhkan lah segala bahaya masa mancing.amin
Logged

jman
Marlin
*
Offline Offline

Posts: 647


« Reply #24 on: August 01, 2013, 10:24:08 AM »

seingat saya yg dah masuk setengah abad ni belum pernah ada kejadian serangan buaya di sungai di negeri selangor. Jadi kpd pemancing udang, jgn risau sangat. Tapi lain di johor. Ada kes perahu yg bawa penumpang yg diserang buaya. Kat sarawak lagi hebat ceritanya. Di muzium negeri sarawak ada terpamer bebola rambut manusia sebesar kelapa dikupas yg diambil drp perut buaya disamping gigi manusia.
Logged
shahzam
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 9456


mancen jgn x mancen


« Reply #25 on: August 01, 2013, 10:39:15 AM »

kalo area sepakat-kg. kuantan kat kole selangor nun....mmg x pernah dengau lg citer pemancing/nelayan/org kene serang dgn buaya....tp sekadar die maen miskol dah ramai yg kene......gesel2 badan kat sampan pemancing/nelayan.....dah biasa dengau dah..... Grin
Logged

jat
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10149


:Pt Klang - Psir Mas:


Email
« Reply #26 on: August 01, 2013, 10:46:35 AM »

buaya ni pun satu hal..kalau nak hilangkan gatal jangan laa geselkan badan kat sampan di sungai..kan elok kalau gesel badang kat tiang2 bawah warp sekitar port klang tu Wink
Logged



'Berikan seseorang seekor ikan, anda memberi dia makan untuk sehari'.          
'Ajarkan seseorang menangkap ikan, anda memberi dia makan untuk seumur hidup.'
shahzam
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 9456


mancen jgn x mancen


« Reply #27 on: August 01, 2013, 10:50:39 AM »

mulut kasik kaber skit jat.....ko jgn ingat sungai klang nun xde......ade juge.....tp dah lame org x nmpk die kuar jenjalan.....sungai sekitar kg. delek masih ade boye katak nih.....cume mmg payah giler dah nak nampak die......adik die senang la nak nmpk....bewok.....
Logged

jat
Arowana
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 10149


:Pt Klang - Psir Mas:


Email
« Reply #28 on: August 01, 2013, 11:07:14 AM »

ee takut aku..yg kolam pandamaran sedut air tu dari sungai apa ntah namanya pun dah lupa..penduduk sekitar mengatakan kat sungai tu pun ada taw Shocked
Logged



'Berikan seseorang seekor ikan, anda memberi dia makan untuk sehari'.          
'Ajarkan seseorang menangkap ikan, anda memberi dia makan untuk seumur hidup.'
shahzam
Marlin
*
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 9456


mancen jgn x mancen


« Reply #29 on: August 01, 2013, 11:24:17 AM »

tuh sungai taman kem tuh...kekekekkekekekekekekekekekekeke.....tp kalo nak ikutkan.....dari sungai klang...membawak ke sungai pendamar...terus ke sungai langat.....suma tpt tuh ade boye....tp spesis boya katak la....x besau.....
Logged

Pages: 1 2 »   Go Up
  Print  
 
Jump to:  


Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2013, Simple Machines
SMFAds for Free Forums
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal