Author Topic: Buaya Jadian Sg Selangor  (Read 5095 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline azizieking

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
  • Gender: Male
  • I am freshwater fish hunter
    • Email
Buaya Jadian Sg Selangor
« on: April 03, 2010, 09:20:04 PM »
Ini ada sedikit cerita dari pengalaman aku memancing udang dan sejakdaripada kejadian itu aku meletakkan jawatan aku sebagai pemancing udang kisah nya berlaku sekitar tahun 1995 dimana spt biasa malam minggu aku dengan dua orang rakan aku pergi ke jeti TNB bawah jambatan kuala selangor bertujuan untuk memancing udang ,tapi pada malam itu berbeza darimalam yg lain sebab udang galah terlalu galak memakan umpan cacing kami bertiga memang lupadaratan oleh kerana gasakkan udang galah yg tak renti2 ....setengah baldi udang galah berjaya ditapau oleh kami ,jam menunjukkan pukul 2.00pagi kelihatan air mula surut ketika kami sedang leka memancing udang tiba2 kawan aku menepuk bahu aku dan menunjukkan sesuatu di tengah sg,kelihatan di tengah sungai sebatang kayu balak yg besar melawan arus...ketika itu aku dan geng aku tak ambik port pun tapi selepas tu aku terpikir "apasal kayu balak nie lawan arus naik ke hulu ahhh lantaklah pikir aku..."nak jadi cerita lepas aku pikir jer camtu kayu tu tenggelam dan timbul kat depan kitorang ...korang nak tahu camner dia timbul...dia melintangkan badan dia kat tengah2 sungai yg mana aku sempat nampak ekor dia kat port kitorang mancing manakala kepala dia pulak kat seberangsungai apalagi kami bertiga memulakan acara larian 400meter takderganti2 sedar2 jer dah sampai kat bus-stand kat area umah aku jauh jugak tu kitorang lari ,esok pagi kami bertiga pergi kat tempat kejadian kerana nakambik pancing,basikal dan udang galah tapi sayang beb semua dah takder akhirnya aku dimarahi oleh emak aku kerana basikal yg digunakan untuk ke sekolah dah hilang..kehkehkeh..semenjak dari itu aku telah menamatkan karier sebagaipemancing udang manakala dua orang rakan aku tu masih terus memancing udang sampai lah la nieee....Wasallam ;D

Offline brader yon

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1146
  • Gender: Male
  • fishing is great....till my wife is calling....
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #1 on: April 03, 2010, 09:32:58 PM »
satu pengalaman menarik yang tak dapat di beli.............takut :o :o
from perlis.....bedong....baling with love...

Offline azizieking

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
  • Gender: Male
  • I am freshwater fish hunter
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #2 on: April 03, 2010, 09:50:47 PM »
Kalau tak silap masa lari tu terkencing jugak ler hehe budak2 lah katakan....

Offline namia_05

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1393
  • Gender: Male
  • bangun mancing,tido mancing.013-6677199
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #3 on: April 03, 2010, 11:07:00 PM »
pengalaman mengajar kita erti kehidupan...
itulah kenangan... ;D ;D

Offline yan

  • Jemuduk
  • *
  • Posts: 192
  • Gender: Male
  • hati mau baik be.....
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #4 on: April 05, 2010, 09:03:26 AM »
pengalaman mengajar kita erti kehidupan...
itulah kenangan... ;D ;D

erti kehidupan sebagai pemancing  ;D ;D

Offline azizieking

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
  • Gender: Male
  • I am freshwater fish hunter
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #5 on: April 05, 2010, 02:45:32 PM »
mintak2 jgn lalui lagi pengalaman camtu...seram beb

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #6 on: April 05, 2010, 05:07:04 PM »
APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....

ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..

NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....??? ;D ;D



Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #7 on: April 05, 2010, 05:09:44 PM »
APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....

ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..

NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....??? ;D ;D

eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  ;) ;D

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #8 on: April 05, 2010, 05:10:26 PM »
APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....
ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..
NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....??? ;D ;D
eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  ;) ;D
SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... ??? ::) ::)



Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #9 on: April 05, 2010, 05:13:07 PM »
APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....
ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..
NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....??? ;D ;D
eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  ;) ;D
SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... ??? ::) ::)

x jdi la nak ikut abg aji pi laut nanti......antu darat biaso jmpo, antu laut lum ponah lai..... den da la x roti bronang... ;D

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #10 on: April 05, 2010, 05:16:03 PM »
APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....
ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..
NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....??? ;D ;D
eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  ;) ;D
SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... ??? ::) ::)
x jdi la nak ikut abg aji pi laut nanti......antu darat biaso jmpo, antu laut lum ponah lai..... den da la x roti bronang... ;D
KANAI KO RABA BAWAH KAT CELAH .......ADA TAK...... ??? ??? ???
KITA JANGAN CAKAP BESAR JE......KADANG PON DIA TIMBUL...JALAN 2 ATAS PERMUKAAN LAUT....
JENGUK IKUT DEPAN BOT....MENYANGKUNG DEPAN KO....MASA TU KO SORANG JE MANCING...
ORG LAIN TERTIDO......HA KO NAK LOMPAT MASUK LAUT...NAAS KO...???



Offline brader yon

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1146
  • Gender: Male
  • fishing is great....till my wife is calling....
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #11 on: April 05, 2010, 05:17:32 PM »
APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....
ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..
NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....??? ;D ;D
eeerrrr......bang aji...tongah laut ado buayo ko??  ;) ;D
SEGALA SETAN ADO....KO JANGAN MEMAIN.... ??? ::) ::)
x jdi la nak ikut abg aji pi laut nanti......antu darat biaso jmpo, antu laut lum ponah lai..... den da la x roti bronang... ;D

banyak jugak pengalaman aji ni ye....
KANAI KO RABA BAWAH KAT CELAH .......ADA TAK...... ??? ??? ???
KITA JANGAN CAKAP BESAR JE......KADANG PON DIA TIMBUL...JALAN 2 ATAS PERMUKAAN LAUT....
JENGUK IKUT LUNAK BOT....MENYANGKUNG DEPAN KO....MASA TU KO SORANG JEMANCING...
ORG LAI TERTIDO......HA KO NAK LOMPAT MASUK LAUT...NAAS KO...???
from perlis.....bedong....baling with love...

Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #12 on: April 05, 2010, 05:19:44 PM »
pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... ;)

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #13 on: April 05, 2010, 05:21:08 PM »
pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... ;)
ALAHHH BACA LAH SIKITTT...KITA TAK CARI BENDA TU...
JOMM JOMMMM.... ;D ;D ;D



Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #14 on: April 05, 2010, 05:23:52 PM »
pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... ;)
ALAHHH BACA LAH SIKITTT...KITA TAK CARI BENDA TU...
JOMM JOMMMM.... ;D ;D ;D

mmg x cari bang aji tapi dia yg dtg carik kite....hehehehh...inshallah satu ari nanti polow gak tapi bab klau nak menjala cri umpan tu mmg den x mau... x roti & x larat.... umpan boli buleh....

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #15 on: April 05, 2010, 05:25:15 PM »
pergghhhh...abg aji ni mnakutkan den, lgi la den xnak poi ke laut....da la x ponah naik bot... ;)
ALAHHH BACA LAH SIKITTT...KITA TAK CARI BENDA TU...
JOMM JOMMMM.... ;D ;D ;D
mmg x cari bang aji tapi dia yg dtg carik kite....hehehehh...inshallah satu ari nanti polow gak tapi bab klau nak menjala cri umpan tu mmg den x mau... x roti & x larat.... umpan boli buleh....
KO PM JEKKKKK..BESUK PON NAK GI BOLEHHHHH..
APA RISAU KAN UMPAN PLAKKKKK....... ??? ;D ;D



Offline matkudut

  • Marlin
  • *
  • Posts: 639
  • Gender: Male
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #16 on: April 05, 2010, 05:25:44 PM »
perrgghh....terus pencen wooo....
betulnye...fobia nihhh...kuk cam tuhhh...
cari udang pasor je lah....

Offline kanai4474

  • Marlin
  • *
  • Posts: 692
  • Akan ku bakar semuanya hingga mnjadi abu garcia
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #17 on: April 05, 2010, 05:29:03 PM »
bapak sedaro den pun ada bot kat port klang tu...klau nak ikut dia gi ngail..misti kna dera jala umpan smpai pnuh tong dkat 2 tiga jam dlu....abih tu pggang sume da sakit bru nak pi ngail.....x lalu nak ikut dia....

Offline joran maluri

  • SAPA
  • Arowana
  • *
  • Posts: 22936
  • Gender: Male
  • 019 3100410 HJ SAARI -WP
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #18 on: April 05, 2010, 05:31:24 PM »
bapak sedaro den pun ada bot kat port klang tu...klau nak ikut dia gi ngail..misti kna dera jala umpan smpai pnuh tong dkat 2 tiga jam dlu....abih tu pggang sume da sakit bru nak pi ngail.....x lalu nak ikut dia....
TAK PAYAHHH SUSAHHH...NANTI KO TENGUK REPOT JAT DAH..
MASA IKAN NAK MAKAN SOTONG 3 BULAN PON DIA HENTAMMMM..KERAPU PLAK TU... ;D



Offline azizieking

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
  • Gender: Male
  • I am freshwater fish hunter
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #19 on: April 05, 2010, 07:43:42 PM »
perrgghh....terus pencen wooo....
betulnye...fobia nihhh...kuk cam tuhhh...
cari udang pasor je lah....
Bro pencen mancing udang jer ....ikan masih hardcore lerr hahaha.......

Offline azizieking

  • Bilis
  • *
  • Posts: 25
  • Gender: Male
  • I am freshwater fish hunter
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #20 on: April 05, 2010, 07:46:22 PM »
APA PON SEMASA MEMANCING DAN BUAT APA SEKALIPON JANGAN LUPA PENCIPTA.....

ALLAH...SENTASA INGAT PDA NYA.....KITA MAHLUK YANG TERBAIK DARI SEMUA KEJADIAN..

NASIB KO KAT TEBINGGG...KO DALAM SAMPAN TENGAH LAUT.....??? ;D ;D
Betul tu bro yg penting niat kita tu datang bukan nak buat maksiat,nak cari rezeki sikit2 jer...tapi jam tu bebudak bro apa ada kira lari jer yg tau time tu hehehe....

Offline kadmatrik

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 367
  • slim river
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #21 on: July 26, 2013, 08:25:49 AM »

Offline kadmatrik

  • Tenggiri
  • *
  • Posts: 367
  • slim river
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #22 on: July 26, 2013, 08:27:18 AM »
mungkin buaya inilah yg dimaksudkan tt....seram beb

Offline adichrome

  • Marlin
  • *
  • Posts: 1295
  • Gender: Male
  • "Semoga Esok Masih Ada Ikan Untuk Ku"
    • http://fishingmemancing.blogspot.com/
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #23 on: July 26, 2013, 10:27:15 AM »
ambo kalu jumpa cam tu kompom terkencing punya seram ooooo ..... . :'( :'( :'( minta dijauhkan lah segala bahaya masa mancing.amin

Offline jman

  • Marlin
  • *
  • Posts: 728
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #24 on: August 01, 2013, 10:24:08 AM »
seingat saya yg dah masuk setengah abad ni belum pernah ada kejadian serangan buaya di sungai di negeri selangor. Jadi kpd pemancing udang, jgn risau sangat. Tapi lain di johor. Ada kes perahu yg bawa penumpang yg diserang buaya. Kat sarawak lagi hebat ceritanya. Di muzium negeri sarawak ada terpamer bebola rambut manusia sebesar kelapa dikupas yg diambil drp perut buaya disamping gigi manusia.

Offline shahzam

  • Marlin
  • *
  • Posts: 9460
  • Gender: Male
  • mancen jgn x mancen
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #25 on: August 01, 2013, 10:39:15 AM »
kalo area sepakat-kg. kuantan kat kole selangor nun....mmg x pernah dengau lg citer pemancing/nelayan/org kene serang dgn buaya....tp sekadar die maen miskol dah ramai yg kene......gesel2 badan kat sampan pemancing/nelayan.....dah biasa dengau dah..... ;D

Offline jat

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10169
  • Gender: Male
  • :Pt Klang - Psir Mas:
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #26 on: August 01, 2013, 10:46:35 AM »
buaya ni pun satu hal..kalau nak hilangkan gatal jangan laa geselkan badan kat sampan di sungai..kan elok kalau gesel badang kat tiang2 bawah warp sekitar port klang tu ;)


'Berikan seseorang seekor ikan, anda memberi dia makan untuk sehari'.          
'Ajarkan seseorang menangkap ikan, anda memberi dia makan untuk seumur hidup.'

Offline shahzam

  • Marlin
  • *
  • Posts: 9460
  • Gender: Male
  • mancen jgn x mancen
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #27 on: August 01, 2013, 10:50:39 AM »
mulut kasik kaber skit jat.....ko jgn ingat sungai klang nun xde......ade juge.....tp dah lame org x nmpk die kuar jenjalan.....sungai sekitar kg. delek masih ade boye katak nih.....cume mmg payah giler dah nak nampak die......adik die senang la nak nmpk....bewok.....

Offline jat

  • Arowana
  • *
  • Posts: 10169
  • Gender: Male
  • :Pt Klang - Psir Mas:
    • Email
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #28 on: August 01, 2013, 11:07:14 AM »
ee takut aku..yg kolam pandamaran sedut air tu dari sungai apa ntah namanya pun dah lupa..penduduk sekitar mengatakan kat sungai tu pun ada taw :o


'Berikan seseorang seekor ikan, anda memberi dia makan untuk sehari'.          
'Ajarkan seseorang menangkap ikan, anda memberi dia makan untuk seumur hidup.'

Offline shahzam

  • Marlin
  • *
  • Posts: 9460
  • Gender: Male
  • mancen jgn x mancen
Re: Buaya Jadian Sg Selangor
« Reply #29 on: August 01, 2013, 11:24:17 AM »
tuh sungai taman kem tuh...kekekekkekekekekekekekekekekeke.....tp kalo nak ikutkan.....dari sungai klang...membawak ke sungai pendamar...terus ke sungai langat.....suma tpt tuh ade boye....tp spesis boya katak la....x besau.....